Nvidia lanserar Geforce GTX 670 Ti i mars

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BiffenL:

Ja man kan spekulera och gissa fritt. Det kan också vara så som det står i artikeln, att GTX GTX 670 Ti är ersättaren till GTX 560 Ti. Det kan också vara så att det presterar som 7970 och kommer kosta som ett GTX 560 Ti och att detta varit anledningen till AMDs papperslansering och panik med att få ut 7970/7950 även fast det var/är brist på dem.

tror snarare att lanseringen var till för att stilla julhandlarna till att vänta någon vecka extra till klapparna, GK114 är ju bara marginelt mindre än 7970 och kommer därför kunna prissättas liknande. Dock tror jag inte nvidia kommer att kunna matcha 7970s prestanda med deras 670 utan kommer lägga sig någonstans mellan 7950 och 7970 fast utan samma överklocknings kap. men får hoppas jag har fel.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

Detta var ju riktigt intressant och man är inte lite sugen på ett 670/680 men frågan är om det är värt att kasta ut sina 3x 4870 till förmån för ett sådant.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

tror jag behåller mitt 480 ett tag till, klarar det mesta idag på höga inställningar och så som det ser ut på spelmarknaden så är ett nytt bättre kort ganska onödigt idag

Permalänk
Skrivet av coolacrille:

Ah du har redigerat...

Men oavsett, var får du dessa "uppgifter" från?

http://www.nordichardware.se/nyheter/71-graphics/45244-nvidia...
225W tdp var det visst, dock fortfarande mer än 570. Om det är en tillförlitlig källa? skulle inte påstå att den är sämre än någon annan "läcka" vi har för tillfället i alla fall.

Skrivet av anders190:

Ti-suffixet har Nvidia inte använt sedan 2002 när de lanserade Geforce 4-serien. Lite intressant att de började använda det igen förra året. Det enda det gör idag med mängden kort de lanserar är att förvirra. Bättre om modellnumret visar vilken prestanda kort ger, som AMD gör.

Ti är ännu äldre än så, fanns redan på geforce 2 korten.

Permalänk
Medlem

tror inte ett dugg på att det spöar gtx 580 och 7950. men sammtidigt med tanke på hur sena nvidia är så kan man lika gärna gemföra dett mot AMD 8xxx . förstår inte hur de kan ligga så mycket efter AMD. Men bara kul att få lite pris sänkning på kort "snart" . Nvidia är dock inget alternativ med deras korkade physx & 3d vision. varför låsa in sig ensamma i ett hörn , när hela världen använder samma o hjälps åt att ha en standard. Skulle lätt kunna tänka mig Nvidia om de börjar tänka om lite.

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem

Nu kommer man väl tillbaka till den eviga frågan när det kommer nya värstingkort. Vad för spel är värda dessa nya kort som inte de gamla klarar?!

Vad jag menar alltså är om man jämför med de spel som kom ut när GTX580 var nytt, vad är det för spel som tillkommit som inte ett GTX580 klarar av, eller HD7970 för den delen.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Nu kommer man väl tillbaka till den eviga frågan när det kommer nya värstingkort. Vad för spel är värda dessa nya kort som inte de gamla klarar?!

Vad jag menar alltså är om man jämför med de spel som kom ut när GTX580 var nytt, vad är det för spel som tillkommit som inte ett GTX580 klarar av, eller HD7970 för den delen.

Inte så många spel just idag kanske. Men man kan väl nästan ta för givet att de nya spelen som utvecklas kommer att använda korten ur den senaste generationen som referens. Så det handlar väl om att man vill ha utmärkt prestanda idag, och även bra prestanda ett tag framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Nu kommer man väl tillbaka till den eviga frågan när det kommer nya värstingkort. Vad för spel är värda dessa nya kort som inte de gamla klarar?!

Vad jag menar alltså är om man jämför med de spel som kom ut när GTX580 var nytt, vad är det för spel som tillkommit som inte ett GTX580 klarar av, eller HD7970 för den delen.

vi har ju Witcher 2 på ultra, GTA IV på max settings och BF3 som får dessa kort och kämpa.. GTA IV är det ju iofs bara för det är uruselt optimerat men men

Permalänk
Medlem

Dock verkar det ju som att GK100/110 kommer att dröja till långt senare det här året så om det här blir toppkortet framöver så kommer fortfarande AMD var snabbast med sitt 7970 kort.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Avstår nog en generation till, inte ens nödvändigt att uppgradera tanke på hur spelmarknaden ser ut

Blir nog köp när 7 eller 8 serien kommer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lanbonden:

Ti är ännu äldre än så, fanns redan på geforce 2 korten.

Därav formuleringen "Ti-suffixet har Nvidia inte använt sedan 2002 när de lanserade Geforce 4-serien." Det var sista gången innan de började med FX-tramset och sedan började med olika GT-varianter. Stämmer som du säger att Nvidia använde Ti-benämningen även innan.

Skrivet av blade80:

Nu kommer man väl tillbaka till den eviga frågan när det kommer nya värstingkort. Vad för spel är värda dessa nya kort som inte de gamla klarar?!

Vad jag menar alltså är om man jämför med de spel som kom ut när GTX580 var nytt, vad är det för spel som tillkommit som inte ett GTX580 klarar av, eller HD7970 för den delen.

Finns en hel del spel nu som mitt HD6970 har svårt med i Eyefinity så jag ser då stor mening med de nya snabbare kort som kommit och kommer ut. Beror lite på vad man redan har och vad för krav man har alltså.

Permalänk
Medlem

Även om det självklart alltid är kul med framsteg blir det surt för mig om en mellanklassare kämpar emot AMDs flaggskepp, vilken jag råkar äga...

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Väntar på att MSI ska lansera sin version av nästa 580 med sin twinfrozer kylare.

Där gott folk kommer vi förhoppningsvis ha ett monsterkort

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svj0hn:

Uppföljaren till 560 ti slår ett 580? Spännande att se vart detta tar vägen!

inte speciellt konstigt, med tanke på att Radeon 7950 är snabbare än ett GTX580...där har du förmodligen de direkta konkurrenterterna i AMD7950 och Nvidia GTX670...och GTX 680 blir det kort som tar upp striden med AMD 7970.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Nu kommer man väl tillbaka till den eviga frågan när det kommer nya värstingkort. Vad för spel är värda dessa nya kort som inte de gamla klarar?!

Vad jag menar alltså är om man jämför med de spel som kom ut när GTX580 var nytt, vad är det för spel som tillkommit som inte ett GTX580 klarar av, eller HD7970 för den delen.

HD 7970 är ju det senaste. Sedan är det inte bara prestanda det är frågan om. Värmeutveckling, strömförbrukning och ljud nivå är andra faktorer som ständigt förbättras.

Samma fråga kan du ställa när det gäller Intel's Sandybridge. Första generationens 4 kärniga Intel i7 processorer klarar klarar alla spel som finns, men drar mer ström och blir varmare.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Wizbro:

Även om det självklart alltid är kul med framsteg blir det surt för mig om en mellanklassare kämpar emot AMDs flaggskepp, vilken jag råkar äga...

Du kan nog vara rätt lugn med att det kommer vara prissatt därefter.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Dags att byta ut GTX295 kanske?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Väntar nog

Tills nuvarande dator ger upp eller tills det kommer spel/skärmar/3d-vr som ger riktigt grym 3d upplevelse.
Edit: gtx260 håller fortfarande (iaf till wow)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Väntar på att MSI ska lansera sin version av nästa 580 med sin twinfrozer kylare.

Där gott folk kommer vi förhoppningsvis ha ett monsterkort

Efter Swec's recension av HD7950 med Direct CU II kylaren skulle jag personligen välja den kylaren på uppföljaren till 580
Väntar sjukt otåligt på ett fläskigt Kepler kort med DCU II! Doc är Twin Frozr ruggigt bra den me.

Visa signatur

PC: Phanteks Enthoo Evolv X - Asus Z690 Prime - i9-12900K - Asus ROG Ryujin 360mm - 32GB Corsair Vengeance @5600Mhz - Intel Arc A770 LE 16GB - ROG Thor 850W

Permalänk
Medlem

På tiden vi får lite konkurrens så vi kan få ner priserna.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Dags att byta ut GTX295 kanske?

Det är ingen bra idé. Då får du bara DX10.

Permalänk
Medlem

Redan den 6 februari släpptes statistik över hela kepler-uppsättningen, dock får man ta siffrorna med en nypa salt för de ser onekligen bra ut

http://en.expreview.com/2012/02/06/entire-nvidia-kepler-line-...

Permalänk
Medlem

Inte vara AMD fanboy. Men låter som Nvidia inte lärt sin läxa eller har dom lyckas optimera kretsen så bra?

Är mer intresserad av strömsnåla och tysta kort (men dom flesta nördar verkar skita i det).

Men ska vara kul och se om Nvidia lyckas göra ett toppkort som drar ström som 7790 och presterar dubblett så bra (ja det är för bra för att vara sant).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Skulle inte deras nya serie vara 7xx-serien? Kul att Nvidia äntligen kommer ut med sin serie, även om det kanske inte är så aktuellt för mig när jag just har skaffat två stycken 7970

Ska bli intressant att se om Nvidia kommer med något mycket värre än 7970s GPU, eller om folk bara överskattat Kepler

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mojoman:

Det är ingen bra idé. Då får du bara DX10.

va?!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Förmodligen en felläsning (får vi hoppas)
Dock ganska svårt att läsa så pass fel att man får det till att byta till det något antika kortet...

Men men, själv har man nog råkat punga ut en och annan konstighet under alla år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Jo jag tänkte detsamma, VA?

Jaja, vi får väl se vad han menade, jag fattade då inte heller.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svj0hn:

Uppföljaren till 560 ti slår ett 580? Spännande att se vart detta tar vägen!

de ska då fan kosta 2500kr då kan man ju hoppas

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Får la bli 3x 680 senare (alltså uppföljaren till 580)

Om det kommer heta 680.

HOPPAS PÅ IMBA PRESTANDA

Tror inte du behöver 3sånna... Du har så det räcker endå enligt mig, (även för 3skärmar);)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ace89:

Efter Swec's recension av HD7950 med Direct CU II kylaren skulle jag personligen välja den kylaren på uppföljaren till 580
Väntar sjukt otåligt på ett fläskigt Kepler kort med DCU II! Doc är Twin Frozr ruggigt bra den me.

Aa vad jag förstått så är DCII kylaren bättre men att jag vill ha MSi är mest för att jag vill att PCB:n ska matcha modetkortet

Men eftersom jag inte tänkt köra SLI så kanske jag testar Asus när det väll kommer.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP