Skrivet av sl2wm-rocks:
Hur länge brukar varorna packas egentligen ?
Jag beställde en dator igår förmiddag kring 11-tiden. Idag har den stått "packas" hela dagen, börjar bli riktigt stressad eftersom jag behöver den till jobbet på måndag och i.o.m. att jag bor i Norrland tar leveransen två dagar. Man kanske är lite bortskämd med Dustin, Inet o Komplett som alltid skickar samma dag om man beställer såpass tidigt som jag gjorde... men nu har det gått över ett dygn och den fortfarande inte har skickats.
I samma beställning tog jag extra ram-minne som såg ut att vara i lager. Datorn är uppenbart på lager då det är ett demo-ex.
CDON har vid tre tillfällen lyckats med konststycket att paketera mina paket upp till ett par timmar efter att jag öppnat dom här hemma och efter ytterligare ett par timmar få ett mail om att NU! skickar vi ditt paket.
Med andra ord så är deras system helt enkelt värdelöst.
PLUS att dom utnyttjar detta faktum att det är värdelöst genom att sätta alla ordrar till packas så fort som möjligt och detta för att då går det inte att avbryta,ändra sin beställning för den "packas" ju sen om den egentligen inte packas förrens en vecka senare spelar ingen roll alls (och JA detta är välkänt och konstaterat många gånger om i tråden).
Sen att det är en demo vara behöver inte betyda att den finns i lager.
Nu vet jag inte hur cdon sköter sin demo sida men jag vet hur komplett gör.
Tex så kan ju fler ha beställt samma vara som det endast finns ett ex av och på tex komplett som har en otroligt mycket bättre system,hemsida så kan det ta nån,några minuter för sidan att uppdateras att varan inte finns längre (och därmed går att beställa) och det är ju den första som beställt som får varan.
Sen med tanke på att det kan ta cdon system dagar att uppdatera att "NU! skickar vi" (efter man har hämtat paketet) så tvivlar jag starkt på att domens är i närheten av en så snabb uppdatering av sina lagersaldon och hemsida som komplett har
Sen så lägger komplett ut sina demo varor lite för tidigt enligt mig dom lägger tydligen ut demo varan när dom vet att den är på väg till dom?
Exakt vad det betyder vet jag inte men det finns ju två olika alternativ på detta.
1,Varan sätts ut som demo när kund,verkstad har skickat iväg varan på tex posten (då är det ju 1-2 dagar innan komplett har varan).
2,Varan sätts ut som demo när kund,verkstad skapar,har fått fraktsedeln skickad till sig (då kan det ju ta väldigt lång tid innan kunden skickar den och det kan vara veckor vi talar om).
Och sen så måste ju komplett testa varan så att dom vet att den fungerar och det kan ju även det ta ett par dagar och i värsta fall många dagar beroende på hur mycket dom har att göra.
Jag misstänker att eftersom komplett gör så här så har nog dom flesta andra butiker ungefär samma sak och jag tror ju mer på att cdon gör så här än att inet skulle göra det (visserligen så har ju inet bara demo varor i fysiska butiker men om dom hade haft dessa på nätet med så hade dom säkert gjort samma sak).
Så med andra ord så kan du få vänta länge och du kan glömma att det går att avbeställa utan du får helt enkelt vänta och låta det gå tillbaks automatiskt heller säga till posten att skicka tillbaks det och har du redan betalt med kort,direktbet så får du vackert vänta på pengarna tills cdon har skickat och fått tillbaks paketet.
Det är ju detta som är det mest irriterande med att handla på cdon om det nu skulle ta 1-2 dagar extra för paketet att komma hem är inte ens i närheten av att vara lika irriterande.
Så cdon lovade ju för ett bra tag sedan att "fixa" till systemet men istället så inför dom dagen efter leverans (som dom har stora problem att hålla verkar det som).
SÅ CDON NÄR KAN NI TÄNKAS FÅ TUMMEN UR OCH FIXA TILL ERAT SKIT SYSTEM???????????????? (som ni har lovat här i tråden)