Permalänk
Avstängd
Skrivet av DunderHoken:

There should be a OTA out with version number 1.28.

This should fix better battery and camera performance.

Source: http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/16361/p5 ( översätta får man göra själv )

Nope, kollade precis och det finns ingen OTA

Diskussionstråd med ett kanske lämpligare språk
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1579818

Första intrycket är hur lätt luren är..... plus att jag testat att ha luren i fickan...

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Avstängd

The "Beast" är snabb.....

Sovdags.....

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

http://i.imgur.com/eS09vl.png

Sovdags.....

Härliga resultat, sådant vill man se! Vad har du att säga om dessa buggar som folk klagar på? Har du lyckats upptäcka något sådant än? Det ser även ut på bilden som mycket av batteriet har redan använts, stämmer det? Väntar på att få min från Tele2 men lade ordern idag på en vit så man lär väl får vänta ett tag Står ju i allafall 1-2 veckor så man får väl hoppas på det, hoppas bara på att det fixar med ett microsim.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Härliga resultat, sådant vill man se! Vad har du att säga om dessa buggar som folk klagar på? Har du lyckats upptäcka något sådant än? Det ser även ut på bilden som mycket av batteriet har redan använts, stämmer det? Väntar på att få min från Tele2 men lade ordern idag på en vit så man lär väl får vänta ett tag Står ju i allafall 1-2 veckor så man får väl hoppas på det, hoppas bara på att det fixar med ett microsim.

om du hade läst hans förra posts, han fick telefonen precis och är i laddningsfas..

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

om du hade läst hans förra posts, han fick telefonen precis och är i laddningsfas..

Ajdå det glömde jag allt, i allafall jag skulle gärna vilja höra vad ni tycker om batteritiden och inte bara från recensionerna

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Ajdå det glömde jag allt, i allafall jag skulle gärna vilja höra vad ni tycker om batteritiden och inte bara från recensionerna

Jag har använt mobilen nu vanligt en dag. Med vanligt menar jag kanske skicka 20 sms, 5 samtal, surfa ca 15 minuter, pröva att installera 4 olika appar för att se hur det går att streama film via plex, samt streama då i ca 5 minuter för att se så det inte hackar, och ta några bilder, och nu ca 12 timmar senare så har jag ändå
44% batteri kvar.

De saker som har tagit mest batteri är
Skärmen 62%
Röstsamtal 10% (ca 5 samtal á 2 minuter styck)
Vänteläge 8%
Telefonen inaktiv 6%
Operativsystemet 6%
Chrome Beta 3%

så batteritiden känns ungefär som min ZTE blade som jag hade innan

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Jag har använt mobilen nu vanligt en dag. Med vanligt menar jag kanske skicka 20 sms, 5 samtal, surfa ca 15 minuter, pröva att installera 4 olika appar för att se hur det går att streama film via plex, samt streama då i ca 5 minuter för att se så det inte hackar, och ta några bilder, och nu ca 12 timmar senare så har jag ändå
44% batteri kvar.

Skärmen 62%
Vänteläge 8%
Telefonen inaktiv 6%
Operativsystemet 6%
Chrome Beta 3%

Så är det bra batteritid eller inte?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Så är det bra batteritid eller inte?

Lagom för en dag om man inte surfar timmarna i ända Annars lite dåligt kanske men inte sämre än andra smartphones? ^^

Visa signatur

ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Lagom för en dag om man inte surfar timmarna i ända Annars lite dåligt kanske men inte sämre än andra smartphones? ^^

Tack för svaret. Själv får jag min lur imorgon(om jag har tur) och var osäker med hur batteritiden skulle se ut men antar att man får svälja lite då luren verkar vara riktigt grym!

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Tack för svaret. Själv får jag min lur imorgon(om jag har tur) och var osäker med hur batteritiden skulle se ut men antar att man får svälja lite då luren verkar vara riktigt grym!

Precis min tanke, och är man inställd på att den ska dra massa batteri och så drar den som vilken annan smartphone som helst så är det ju inga problem
Skärmen drar mycket pga storleken men idle drar den nästan inget och som sagt så räcker den en dag för i min mening vanligt användande

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst en hel del om batteritiderna från olika ställen, och en del forum verkar det som om många försöker "övertyga sig själva" om att batteritiderna på denna lur är bra/okej.. själv är jag mycket tveksam, sitter i tankarna att hoppa på tele2 deal, gillar denna telefon skarpt men är ytterst,ytterst kritisk till hur folk verkar berätta om sina erfarenheter med batteritiden.. "its not too bad" och så vidare och sen jämför de med andra telefoner som håller i flera dagar?...power drains battery..det verkar vara ett faktum.. ingen här som har lite mer vettigt att säga om batteritiderna.. jag menar, kom igen, tio samtal på några minuter, lite surfande osv och så är halva batteriet väck?

Wlan och 3g verkar dra en hel del vilket man ju förstår, men bara os:et verkar ju dra jättemycket från telefonen bortsett från att ha för ljus skärm på?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

44% batteri kvar.

Skärmen 62%
Vänteläge 8%
Telefonen inaktiv 6%
Operativsystemet 6%
Chrome Beta 3%

Annars brukar ju 3G och Wi Fi användandet ta mycket batteri. T.ex köra spotify genom 3G?
Förresten klarar ONE X spela upp 1080p? I vilken bitrate isf?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sits. Jag köpte en Samsung Galaxy SII 4G, men fick ett måndags ex, jag tappade täckning hela tiden. Men i alla fall jag han prova den i ett par dagar och om man hade 95% batteri kl 11 på dagen. Och sedan surfade 20 min, snackade 20 min. Så var batteriet stendött klockan 16.00. Riktigt sämst.

Och om jag nu bestämmer mig för att välja en annan mobil vet jag inte vilken. Det kvittar om en mobil har 30 kärnor och 50000 MFlops. Om batteriet inte ens håller 1 dag så är det sämst i mina ögon.

EDIT: Oj titta vad man hitta, http://www.swedroid.se/motorola-razr-maxx-till-europa-i-maj/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Sitter i samma sits. Jag köpte en Samsung Galaxy SII 4G, men fick ett måndags ex, jag tappade täckning hela tiden. Men i alla fall jag han prova den i ett par dagar och om man hade 95% batteri kl 11 på dagen. Och sedan surfade 20 min, snackade 20 min. Så var batteriet stendött klockan 16.00. Riktigt sämst.

Och om jag nu bestämmer mig för att välja en annan mobil vet jag inte vilken. Det kvittar om en mobil har 30 kärnor och 50000 MFlops. Om batteriet inte ens håller 1 dag så är det sämst i mina ögon.

EDIT: Oj titta vad man hitta, [url]http://www.swedroid.se/motorola-razr-maxx-till-europa-i-maj/[/url]

Bara nej. Fulaste skräpet jag någonsin skådat. Motorola will always be a no-no. Fan va fula telefoner dom har, och har alltid haft.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Tycker den känns lite seg men Android i sig är ju ganska slött av sig också. Ska se om jag kan lära mig trivas. Kattjäveln lyckades bita sönder kabeln till hörlurarna också.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Tycker den känns lite seg men Android i sig är ju ganska slött av sig också. Ska se om jag kan lära mig trivas. Kattjäveln lyckades bita sönder kabeln till hörlurarna också.

Lite seg kanske när man byter mellan hemskärmarna men inget jag orkar störa mig på direkt, anade att det skulle bli så precis som du säger så är det ju Android.
Skärmen är helt fantastiskt, kan inte uttala mig om batteriet än. Kameran är riktigt snabb och bilderna verkar bli bra, får inspektera dom hemma.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin från Telenor än?

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem

Inget snack om att telefonen gillar att dra batteri iaf, har inte använt min särskilt mycket idag , inte spelat något och är nere på hälften nu, skärmen drar ca 66% och då är ljusstyrkan nerdragen rätt mycket.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cynic:

Någon som fått sin från Telenor än?

Jag har avbokat allt mitt skit. SIBA skall ringa mig när dom kan göra en ny förlängning, dom hade ett ex kvar av telefonen som dom håller till mig dessutom! :DD

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Batteritiden kan väl ändå inte vara sämre än LG Optimus 2x som är överklockad från 1GHz till 1,5GHz med ett 1500mAH batteri? Det må vara Tegra 2 med endast två kärnor, och en annan ROM som innehåller ICS 4.0.4 och root givetvis?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hallå grabbar!

Jag har en snabb fråga!
Är påväg att dras in i Tele2's priskrig, då dem har några goa erbjudanden.

Men jag är lite tveksam, mitt första val hade varit Galaxy Nexus, eller Galaxy SII, men nu när HTC slängt ut Tegra 3, så kan man ju inte motstå
Har dock några frågetecken:
1. Hur är det med ROM-utbudet? Något som kommer senare kanske?
2. Går det ta bort sense? Satt på en Wildfire (vet, hemsk telefon), och har lite dåliga aningar ang. Sense, då det kräver mycket resurser.

Går det ha "vanliga" android på HTC's telefoner? Mer spec Evo X?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Hallå grabbar!

Jag har en snabb fråga!
Är påväg att dras in i Tele2's priskrig, då dem har några goa erbjudanden.

Men jag är lite tveksam, mitt första val hade varit Galaxy Nexus, eller Galaxy SII, men nu när HTC slängt ut Tegra 3, så kan man ju inte motstå
Har dock några frågetecken:
1. Hur är det med ROM-utbudet? Något som kommer senare kanske?
2. Går det ta bort sense? Satt på en Wildfire (vet, hemsk telefon), och har lite dåliga aningar ang. Sense, då det kräver mycket resurser.

Går det ha "vanliga" android på HTC's telefoner? Mer spec Evo X?

Vet inte så mycket om just det området, men till skillnad från HTC äldre telefoner så ska ju Sense 4.0 vara otroligt lätt, jämfört med de äldre i allafall. Dessutom så lär det komma ROMs, och det lär väl kunna ta bort Sense?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Vet inte så mycket om just det området, men till skillnad från HTC äldre telefoner så ska ju Sense 4.0 vara otroligt lätt, jämfört med de äldre i allafall. Dessutom så lär det komma ROMs, och det lär väl kunna ta bort Sense?

Jo, men jag vill gärna veta säkert
Att sense är "lätt" beror väl på 1,5 GHz och 4½ kärnor

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Jo, men jag vill gärna veta säkert
Att sense är "lätt" beror väl på 1,5 GHz och 4½ kärnor

Inte bara pga processorn. HTC har jobbat med att få Sense att bli mycket lättare, då de har fått mycket kritik på Sense. I allafall som jag har uppfattat det som.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Inte bara pga processorn. HTC har jobbat med att få Sense att bli mycket lättare, då de har fått mycket kritik på Sense. I allafall som jag har uppfattat det som.

Okey, bra Känns lite bättre iaf

Men ja, om någon annan kan svara på detta, är det möjligt att ta bort det helt, och ersätta med en ren adroiud-version? I så fall, är det knepigt?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Någon som beställt från tele2 runt den 26 mars och fått sin? Ska ringa senare och fråga var den håller hus, när jag beställde sa de att den garanterat skulle skickas mån/tis denna vecka så det är riktigt dåligt tycker jag.

Permalänk

Min första Android. SÅ JÄVLA NÖJD !

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Köpte en på tre.se. Blev en grå. Vänte tid 4 veckor dock haha....
350kr i månaden gör de värt de dock :).
Då blir det att lägga min Sony Ericsson K800i på hyllan då! Haft den i snart 5 år haha... Helt otroligt att den fortfarande fungerar perfekt.

Visa signatur

Vattenkyld konservburk

Permalänk
Sötast

Gick ner till lokala phonehouse idag och fick känna och klämma och leka bäst jag ville på den smexiga luren...

Slutade med att jag tog hem den med ett 3Total abbonemang

Har alltid varit tveksam och är stundvis fortfarande något tveksam till Android, men jag måste säga att jag änsålänge är toknöjd med luren.

iPhone4an ligger bredvid och ser ut som en liten leksak i jämförelse heh...

Ingen med lite tips på appar och liknande?

Rätt roligt då jag haft iPhone sedan iPhone3g upp tills idag med 4an, dagen jag köpte iPhone så visste jag att jag kunde vara nöjd, det fanns ingen anledning till att byta telefon igen på länge. Det stämde bra fram tills jag fick upp ögonen för ONE X. Jag undrar om jag kommer vara nöjd med denna lika länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

http://i.imgur.com/eS09vl.png

Sovdags.....

Hur lång tid tog det för dig att häva abonnemanget? De säger på chatten några dagar, i butiken sa dom några timmar. Är det inte löst imorgon innan kl 1 så får jag inte min telefon -.-

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz