Permalänk
Medlem

Batteritiden då? in på market och ladda ner en app och sen är det slut... finns inga bra batteritider längre nä man skall klossa in så jävla mycket prestanda man inte har nån användning för... visst det är kul med fin prestanda men till vad skall man ha den till?

Permalänk
Medlem

Det jag inte fattar är varför de inte gjorde mobilen ca 1 mm tjockare?
Dels slipper de utbuktande kamera, dessutom får de in ett litet större batteri!

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Det jag inte fattar är varför de inte gjorde mobilen ca 1 mm tjockare?
Dels slipper de utbuktande kamera, dessutom får de in ett litet större batteri!

Håller med,tycker det är synd att inte fler mobiltillverkare tänker så.
Det är nog det enda jag gillar med iFån.
Hindrade dock inte mig för att beställa en:)

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Bumpar såg att den inte hängde med, men är det bara jag som får detta eller?

http://www.flickr.com/photos/elixx/7051539793/

kika längst ner på skärmen, så ser man hur det flimrar.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Skrivet av Yeah_Right:

Och det är inte en bugg i spelet? Ny hårdvara och nytt operativ.
Blir det så med andra spel också?

Permalänk
Medlem

Kan väl säga att man är inte alltför imponerad över batteritiden, men den klarade 5timmar och 30min musik uppspelning, 30min youtube/app installation samt 10timmar idle innan den stängdes av för min del. Så jag säger då att det var helt ok för vad jag främst kommer använda den för.

Är enbart nöjd med den, då min Wildfire jag hade innan (inte S modellen) inte riktigt var så trevlig att använda till något förutom klocka och enstaka samtal/sms.

Permalänk
Skrivet av Yeah_Right:

Om det bara uppstår där så är det ju uppenbarligen en bugg i spelet. Vore det hårdvarufel så skulle det alltid synas.

Har sett värre grafikbuggar i spel än det där.

Permalänk

Ni som klagar på batteriet, är det första laddningen för er eller? Undrar bara då jag idag med ca 2timmars surfande och ca 30min telefonsamtal med bluetooth hade kvar 78% på slutet av dagen (från 11 till 23 ca)

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Om det bara uppstår där så är det ju uppenbarligen en bugg i spelet. Vore det hårdvarufel så skulle det alltid synas.

Har sett värre grafikbuggar i spel än det där.

Det sker med jämna mellanrum i varje spel, samt när jag youtubar och kör film :/

Får även "blackscreens" när jag ska "surfa" osv Applicationer som inte syns i applikationshanteraren etc. Skit nalle imo, om man ser på batteridrift/bugg (or so). Panik ladda den inan jag gick ut ikväll och då höll batteriet från 15%, men när jag surfa på den tidigare så höll den 2 timmar :/

Kanske är kräsen, men då håller min tidigare mobil htc desire, längre på ett gammalt batteri. Föga imponerad dock :/

Hoppas det löser sig med ett par laddningar, updates. Annars är den sjukt fin

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Det sker med jämna mellanrum i varje spel, samt när jag youtubar och kör film :/

Får även "blackscreens" när jag ska "surfa" osv Applicationer som inte syns i applikationshanteraren etc. Skit nalle imo, om man ser på batteridrift/bugg (or so). Panik ladda den inan jag gick ut ikväll och då höll batteriet från 15%, men när jag surfa på den tidigare så höll den 2 timmar :/

Kanske är kräsen, men då håller min tidigare mobil htc desire, längre på ett gammalt batteri. Föga imponerad dock :/

Låter som ett riktigt måndags-ex du råkat ut för där. Antar du testat boota om den och även provat den hard resetknappen som bör finnas nånstans på luren utan resultat? Såfall är det bara att se den som DOA och be om en ny.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Har ni uppdaterat den till senaste mjukvaran som skulle förbättra batteritiden?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sarevok:

Har ni uppdaterat den till senaste mjukvaran som skulle förbättra batteritiden?

Nej en ny version är inte ute och den har inte heller läckt ut i det vilda, OTA 1.28

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1543604

Diskussionstråd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1579818

Sen ser faktiskt batteriet bra ut efter några cykler, det brukar ta 3-4 innan batteriet är i fullgod kondition.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Nej en ny version är inte ute och den har inte heller läckt ut i det vilda, OTA 1.28

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1543604

Diskussionstråd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1579818

Sen ser faktiskt batteriet bra ut efter några cykler, det brukar ta 3-4 innan batteriet är i fullgod kondition.

http://i.imgur.com/fbGH8l.png

Jaha ok för jag läste på Swedroids recension det här

Citat:

Bara timmar efter att vår enhet anlände på redaktionen så dök en systemuppdatering upp, vilket vi gissar är orsaken till att HTC flyttade fram datumet då vi recensenter allra tidigast tilläts skriva om telefonen – de ville gissningsvis se till att alla testade telefonen med den senaste mjukvaran.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av Yeah_Right:

Samtidigt så använder man alltid luren mycket mer precis när man fått den, då går det mkt batteri. Huvudsaken är att den inte drar massa batteri när den ligger i idle, då är det nåt tokigt. Kolla batterigrafen, om den har vart aktiv när skärmen inte vart på så är det en indikation på att nåt är o-bra.

Sen så är det 4,7" skärm, och 4 kärnor, fortfarande i 40nm precis som tegra 2. Den lär sluka ström nåt fruktansvärt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sarevok:

Jaha ok för jag läste på Swedroids recension det här

Jo, testexemplaren som gick ut till de som skulle recensera innhöll den första Endeavour-versionen dvs 1.20.401.1

Luren skeppas med ver 1.26.401.2 och det var den uppdateringen som man fick under testveckan (iaf har jag uppfattat det så)

Sen var det då ett "embargo" att ingen fick skriva något föränn "release"...

Visa signatur

HTC 10
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo, testexemplaren som gick ut till de som skulle recensera innhöll den första Endeavour-versionen dvs 1.20.401.1

Luren skeppas med ver 1.26.401.1 och det var den uppdateringen som man fick under testveckan (iaf har jag uppfattat det så)

Sen var det då ett "embargo" att ingen fick skriva något föränn "release"...

I see min som jag skulle fått i tisdags har blivit försenad till nästa vecka

Hittat några bra apps, inställningar eller liknande ?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sarevok:

I see min som jag skulle fått i tisdags har blivit försenad till nästa vecka

Hittat några bra apps, inställningar eller liknande ?

Jo en Android bör man undersöka själv och utforska, hitta sina egna favoriter, egna inställningar, eget utseende...

Det är därför jag kör en Android....

Nu innehåller en One X redan från början massvis som bör utforskas i lugn och ro.

Manualen bör man oxå läsa om man är "newbie", man får en mycket snabbare start och mycket bättre användning av alla funktioner.
http://www.htc.com/managed-assets/support/user-guide/user-man...

-------

Sen tillhör jag de som så snabbt det bara går låser upp en lur och helt byter rom till någon av världens romkokares mästerverk.

Visa signatur

HTC 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo en Android bör man undersöka själv och utforska, hitta sina egna favoriter, egna inställningar, eget utseende...

Det är därför jag kör en Android....

Nu innehåller en One X redan från början massvis som bör utforskas i lugn och ro.

Manualen bör man oxå läsa om man är "newbie", man får en mycket snabbare start och mycket bättre användning av alla funktioner.
http://www.htc.com/managed-assets/support/user-guide/user-man...

-------

Sen tillhör jag de som så snabbt det bara går låser upp en lur och helt byter rom till någon av världens romkokares mästerverk.

Jag har aldrig låst upp min lur och använt en rom men bara små läst lite om det, vad är fördelarna och nackdelarna om jag skulle göra det med min One X ?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sarevok:

Jag har aldrig låst upp min lur och använt en rom men bara små läst lite om det, vad är fördelarna och nackdelarna om jag skulle göra det med min One X ?

Jo då har man den totala friheten att göra vad man vill med sin lur och mjukvara.

Men för att få det att funka så krävs det intresse, tid och att man hittar riktiga manualer som dessutom är uppdaterade.

Just nu hos XDA så bygger man då upp utvecklingsforumet och nya romkokare/moddare, hackers tillkommer hela tiden.
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1536

Just nu ska man bara "sitta ner i båten" och låta amrisarna/engländarna mfl göra misstagen, sen kommer det EN GUIDE som alla följer.... det finns ingen "Jantelag" för de här snubbarna utan bästa sättet vinner alltid !!

Visa signatur

HTC 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

fördelar:
*oftast betydligt bättre batteritid,

*minde bloatware som ligger och smutsar, ex. soundhound, twitter och amazon apparna som inte går att avinstallera = rappare telefon som behöver multitaska mindre.

*uppdateringar snabbare, beroende på vilken rom, kör du en rom baserat på senast släppta officiella rom, så får du uppdateringar långt tidigare än de som kör original (t.ex Desire HD, där man fick senaste varianten av Sense många månader innan den släpptes officiellt, utan buggar)

nackdelar
* garantin försvinner, något man många gånger kan dölja.

* du kan råka ut för en dålig hemkokad rom, vilket innebär att du flashar in en riktig istället. så inget egentligt problem

*viss risk att telefonen blir brickad, följ guiderna slaviskt, och vänta gärna lite till en stor mängd folk gjort och eventuella missöden hamnat hos andra.

för/nackdelar.
* man kan byta "radio" på telefonen, man kan då få både betydligt bättre mottagning, och betydligt sämre än original. bara att byta tills man hittar något som stämmer fruktansvärt bra med rommen man kör, något som romkokarna oftast redan gjort.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Jo då har man den totala friheten att göra vad man vill med sin lur och mjukvara.

Men för att få det att funka så krävs det intresse, tid och att man hittar riktiga manualer som dessutom är uppdaterade.

Just nu hos XDA så bygger man då upp utvecklingsforumet och nya romkokare/moddare, hackers tillkommer hela tiden.
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1536

Just nu ska man bara "sitta ner i båten" och låta amrisarna/engländarna mfl göra misstagen, sen kommer det EN GUIDE som alla följer.... det finns ingen "Jantelag" för de här snubbarna utan bästa sättet vinner alltid !!

Skrivet av Bellerefon:

fördelar:
*oftast betydligt bättre batteritid,

*minde bloatware som ligger och smutsar, ex. soundhound, twitter och amazon apparna som inte går att avinstallera = rappare telefon som behöver multitaska mindre.

*uppdateringar snabbare, beroende på vilken rom, kör du en rom baserat på senast släppta officiella rom, så får du uppdateringar långt tidigare än de som kör original (t.ex Desire HD, där man fick senaste varianten av Sense många månader innan den släpptes officiellt, utan buggar)

nackdelar
* garantin försvinner, något man många gånger kan dölja.

* du kan råka ut för en dålig hemkokad rom, vilket innebär att du flashar in en riktig istället. så inget egentligt problem

*viss risk att telefonen blir brickad, följ guiderna slaviskt, och vänta gärna lite till en stor mängd folk gjort och eventuella missöden hamnat hos andra.

för/nackdelar.
* man kan byta "radio" på telefonen, man kan då få både betydligt bättre mottagning, och betydligt sämre än original. bara att byta tills man hittar något som stämmer fruktansvärt bra med rommen man kör, något som romkokarna oftast redan gjort.

Då väntar jag ett tag tills det släppts en bra och fullt utvecklad ROM så får jag för första gången testa en rom Tackar

Visa signatur

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Sarevok:

Då väntar jag ett tag tills det släppts en bra och fullt utvecklad ROM så får jag för första gången testa en rom Tackar

Jo, det är lite puligt, men det finns en anledning till att jag körde Sense 3.5 sen jag skaffade min Desire HD förra sommaren. ^^ Nu tycker jag att jag kan få min telefon, dumma helg.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk

Försöker kolla lite LOL-streams, men den säger att jag behöver flash. Har dock flash installerat. Kör google chrome. Någon som vet hur man kan lösa det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Försöker kolla lite LOL-streams, men den säger att jag behöver flash. Har dock flash installerat. Kör google chrome. Någon som vet hur man kan lösa det?

Google Chrome på Android stöder inte flash för tillfället, då det är beta Minns inte heller om Google vill få bort Flash från Android, tyckte jag läst det, någon som kan bekräfta detta?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Google Chrome på Android stöder inte flash för tillfället, då det är beta Minns inte heller om Google vill få bort Flash från Android, tyckte jag läst det, någon som kan bekräfta detta?

Aa ok, någon webläsare som stöder det då? Den som var standard verkade inte heller fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Det finns Own3d App, och det finns Twitch TV app. Ladda ner dom. Testade twitch tv appen igår och kvallen va suverän.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Chrome för Google Android stödjer inte Flash och Chrome blir ju snart standardläsare i Google Android, så då kan man säga att Google inte kommer stödja Flash framöver

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Aa ok, någon webläsare som stöder det då? Den som var standard verkade inte heller fungera.

Jag kör Opera i min LG och där fungerar Flash.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Tror Mozilla Firefox, Opera och Dolphin stödjer Flash, prova dem!

Betyder detta att Google utvecklar något eget, måste ju ändå se Flash som en bra sak? Det finns ju appar för sådant men ändå.

Tror ni att One X kommer bli uppdaterad med Android 5.0 när det släpps?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Betyder detta att Google utvecklar något eget

Det är ju "något eget" man inte ska ha, då blir det som med Flash, vissa stödjer det men inte andra. De satsar på HTML5 som övriga redan gjort.

Visa signatur

NO MAAM