Permalänk
Medlem

Skum HDMI

Jag har ett problem med en ny hdmi adapter. När jag kopplar den mellan datorn och en extern skärm funkar det inte, det blinkar till som att datorn försöker föra över men inte lyckas gång på gång. När jag kopplar den till mitt Xbox series s funkar det dock felfritt att föra över innehållet. Varför går det inte med datorn? Antar att det är något med specifikationerna men vet inte vad. Det är hdmi 2.0 4k.
Tack för hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zim17:

Antar att det är något med specifikationerna men vet inte vad.

Svårt att säga när du inte talar om vad det rör sig om för prylar. Vad är det för adapter och dator?

Permalänk
Medlem

Samt vilken upplösning/uppdateringsfrekvens försöker du köra?

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Hdmi kontakt
Det är en hdmi kontakt hona till hona. Bandbredd 18 gbps. Som jag förstår det klarar den 4k med 60 hz. Länk ovan.

Jag har testat ett flertal datorer, hp gaminglaptop som har 144 hz och en mindre jag tror klarar 60hz. Upplösningen på båda är jag inte säker på men det är sämre än 4k. Jag har inte jättebra koll på dator specen men kan försöka kolla upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zim17:

Hdmi kontakt
Det är en hdmi kontakt hona till hona. Bandbredd 18 gbps. Som jag förstår det klarar den 4k med 60 hz. Länk ovan.

Jag har testat ett flertal datorer, hp gaminglaptop som har 144 hz och en mindre jag tror klarar 60hz. Upplösningen på båda är jag inte säker på men det är sämre än 4k. Jag har inte jättebra koll på dator specen men kan försöka kolla upp.

hAR INTE FÅTT SÅ BRA omdömme den där Hdmi kontakten

Permalänk
Medlem

2.0 Klarar max 4k@60Hz. Så mer än så lär det inte bli, sen har du ju fler saker i kjedan, vad använder du för kablar? Är det samma exakt samma kablar du testar på både playstation och datorn? Dessutom är det ju alltid en stor risk att sakerna är rent skräp när man köper kinesium.

Läs etiketten som sitter under datorerna och ge oss märke och modellnummer.