Tränade krigsspel 16 tim/dygn

Permalänk

Det finns fler WoW spelare än invånare i Norge.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Usch och fy för detta våldsamma spel!!!!

Permalänk
Medlem

Alla försöker hitta syndabockar och saker att skylla händelsen på. Händelser i hans liv, hans frånvarande far t.ex. Antagligen är det så enkelt att han saknar något, rent biologiskt i hjärnan. Sen har jag svårt att tro att enbart en saknad fadersfigur har gett upphov till att delar av hans hjärna varit understimulerade. Tror det är någonting medfött. Eventuellt hade en annan miljö räddat honom, men det är långt ifrån säkert.
Nu läste jag det DN publicerade. Utifrån det han säger, skulle i princip call of duty kunna ha bidragit till att attentatet genomfördes, och att han lyckades med sina planer
Är själv inget fan av realistiska stridssimulatorer. Tackar vettja arena shooters "ala quake".

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av formerself:

Det var nog snarare så att han spelade för att han tyckte det var kul och valde det siktet han tyckte vaar bäst i spelet. När han väl köpt det var det väl bara att fästa på ett vapen och träna siktet utan ammunition. Informationen han fick från spelet kunde lika gärna kommit från wikipedia.

Precis, sen tror jag inte hans sikte spelade någon större roll egentligen, han hade ju varken ont om ammunition eller hårt motstånd...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Sepium:

När blev WoW ett strategispel

Skulle det vara att han gjorde någonting annat typ kolla på tv/film eller läsa 16 timmar per dag skulle det inte vara någon rubrik eller koplling alls... tråkigt SVT.

Skrivet av Fluf:

Sedan man behövde koordinera 40personer i synkad dans med Onyxia. Det krävdes lite strategi och planering att lösa henne i början.

Precis. Spelet går inte under strategi-genren men nog kräver (krävde) det en hel del strategi när det begav sig.

Skrivet av KoloN:

Om du har bra namnminne så visade dom hans karaktär under rättegången, namnet var "Justiciar Andersnordic". Såg inte vad det var för ras/klass då jag enbart spelade wow något år efter releasen, så jag glömt det mesta. Tyckte det såg ut som en humanoid ras, ingen orch, tauren, gnome etc. Så kanske på den "goda" sidan (vad dom nu hette, inte horde )

Han lirade en human male mage med titeln 'Justicar' och namnet 'Andersnordic'. Jag vill minnas att det var ett flertal till karaktärer med. Detta på servrarna magtheridon-EU och jag tror det var sylvanas'EU med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Hört att han även sov i någon sorts säng och i ett rum som var uppvärmt. Måste finnas en koppling. Dags för alla att flytta ut i skogen igen!

Har även hört att han andades. Det verkar finnas en koppling...

Permalänk
Avstängd

Samma visa som förr med Judas Priest, Twister Sister etc

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Here we go again. Skyll på spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Har även hört att han andades. Det verkar finnas en koppling...

Alla dessa organ han hade i kroppen då? Jag ser ju en klar koppling till tidigare attentat...

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem

World of warcraft dödade barnen på Utöya

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BrutalSwede:

Alla dessa organ han hade i kroppen då? Jag ser ju en klar koppling till tidigare attentat...

Du har fan rätt! Så då kan vi dra slutsatsen att alla som har organ i kroppen är möjliga terrorister!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Du har fan rätt! Så då kan vi dra slutsatsen att alla som har organ i kroppen är möjliga terrorister!

Holy sh!!!!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FknDemo:

Holy sh!!!!!

Oh my gooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooood!

Permalänk
Medlem

Om jag får trolla lite så är jag faktiskt kritiks till spel som ser ut som utrikesnyheterna. Kan man inte göra ett bra spel, så kan man alltid göra ett spel som ser realistiskt ut och sälja med hjälp av olika PR-trick och hårdmarknadsföra skiten med realistiska bilder. Jag är rätt övertygad om att onödigt våld i datorspel kan göra psykfall som berivik mer benägna att genomföra attentat. Säger inte att det på något sätt skulle vara en övervägande orsak. Eller ens en stark bidragande orsak. Säkerligen bara en liten del. Men det är fortfarande en del. Jag skulle klara mig bra utan dessa spel.
Licensvapen är en annan onödig grej. Förbjud all form av vapeninnehav. Hemvärn och jakt kan man överlåta till polis och det militära och låta dom ha hårdare kontroller om vilka som är kvalificerade och inte... även om det skulle kosta samhället mer rent ekonomiskt skulle man få bättre kontroll över vapen. Det går säkerligen att få tag i vapen ändå, men det skulle ändå minska det allmänna vapenintresset. Autentiska vapen i spel är en annan onödig grej...
Shaft, rocketlauncher och rail är det enda ett bra spel skjutspel behöver, utan några specifika modellnummer eller realistiska egenskaper.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Vad glada alla som spelar Sims är nu.. Nu vet dom att dom inte blir kriminella.
Kurera er genast med Robot unicorn attack och backpacker!!!!!!!!

Visa signatur

Asus z77 v lx 2 1055| Intel 3570k |Sapphire hd7950 3gb|
h60 kylare|Antec p183 V3|NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay|
OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC |QPAD MK-50 PRO| MS 3.0 | + filt och saft

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tobi the Dobi:

Det ligger nog något i det du säger men då är det inte datorspel som är den stora faktorn utan isoleringen. Så man blir nog lika mycket massmördare av att spela datorspel som man blir av att tälja dalahästar.

Skickades från m.sweclockers.com

Där har vi det! Det var Emil i Lönneberga som sköt Palme!
Visst han täljde inte dalahästsar men han täljde gubbar, och Palme var ju det!

Och till alla moderatorer:
Visst denna tråden har spårat ut en del men vi måste väll få spåra ut nån gång? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Precis, sen tror jag inte hans sikte spelade någon större roll egentligen, han hade ju varken ont om ammunition eller hårt motstånd...

Han fick väl slut på ammo? Det var väl därför han slutade döda folk.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Killen har ett fel i skallen. Vad mer finns det att skriva?
Kan inte SVT göra ett inslag om blommor och bin ist?

Permalänk
Avstängd

Man borde ta bort alla våldsspel. Se ifall det blir någon mördat efteråt. Om det inte funkar, ta bort nåt mer. Sen fortsätt så tills det inte begås mer mord och sånt.

Permalänk

"Fanatasy och strategispelet"
De säjer ju det själva... skulle vara lite logiskt om han hade spelat cod eller nåt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det var ju ändå modernwarfare ahn spelade i 16 timmar/dag för att kunna sikta bättre. Och sen trände han 30-40 gånger irl på oslos pistolklubb.

han spelade ju wow med men det var inte det spelet han tränade på enligt aftonbladet iaf

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Om jag får trolla lite så är jag faktiskt kritiks till spel som ser ut som utrikesnyheterna. Kan man inte göra ett bra spel, så kan man alltid göra ett spel som ser realistiskt ut och sälja med hjälp av olika PR-trick och hårdmarknadsföra skiten med realistiska bilder. Jag är rätt övertygad om att onödigt våld i datorspel kan göra psykfall som berivik mer benägna att genomföra attentat. Säger inte att det på något sätt skulle vara en övervägande orsak. Eller ens en stark bidragande orsak. Säkerligen bara en liten del. Men det är fortfarande en del. Jag skulle klara mig bra utan dessa spel.
Licensvapen är en annan onödig grej. Förbjud all form av vapeninnehav. Hemvärn och jakt kan man överlåta till polis och det militära och låta dom ha hårdare kontroller om vilka som är kvalificerade och inte... även om det skulle kosta samhället mer rent ekonomiskt skulle man få bättre kontroll över vapen. Det går säkerligen att få tag i vapen ändå, men det skulle ändå minska det allmänna vapenintresset. Autentiska vapen i spel är en annan onödig grej...
Shaft, rocketlauncher och rail är det enda ett bra spel skjutspel behöver, utan några specifika modellnummer eller realistiska egenskaper.

Ska man ta bort alla bilar för att någon vårdslös i trafiken och är med i en bilolycka?
Ifall någon missbrukar grejer på ''the internet'' ska man stänga ner allt då?
Ifall spel skulle skapa våldsamma människor som idioten breivik så skulle världen varit sprängd för länge sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmedc:

Vill bara upplysa att nu skriver SVT Text följande:

Rubrik: Tränade krigsspel 16 tim/dygn i ett år

Rubriken bygger på följande text:

"Leende berättade Breivik att han under
ett år spelade det våldsamma fantasi-
och strategispelet World of Warcraft
på nätet 16 timmar varje dag i ett år."

WoW har en PEGI 12 och är väl lika våldsamt som vissa av SVT:S barnprogram.

Texten känns oseriös, vad håller SVT på med...

SVT består av feminister och gamla gubbar och vars tittare är i samma urval, så vad än SVT säger är nog inget att bry sig om, de är lite som skvallerblaskorna (Se&Hört, Aftonbladet, bla), de spyr ur sig massa skit som kan användas för att lura i de svagsinta deras åsikter och sätt att tänka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FknDemo:

Ska man ta bort alla bilar för att någon vårdslös i trafiken och är med i en bilolycka?
Ifall någon missbrukar grejer på ''the internet'' ska man stänga ner allt då?
Ifall spel skulle skapa våldsamma människor som idioten breivik så skulle världen varit sprängd för länge sen

Om han nu tränade på modern warfare så hade han väll redan bestämt sig innan, och då är det ju inte spelet i sig som gorde han knäpp. Om våldspel gör människor till mördare så skulle det bara i sverige begås rätt många 100k mord till. Detta är långsökt. Att dom spelar detta på en massmördare är absurt. Att han tränade detta skjutande i ett dator spel är också sjukt då det inte går att träna pricksäkerhet med ett dator spel. Hur mkt man övar med musen och sedan ställer sig på riktiga skjutbanan så blir man inte proffs bara för att man hade bra stats i cod

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Om han nu tränade på modern warfare så hade han väll redan bestämt sig innan, och då är det ju inte spelet i sig som gorde han knäpp. Om våldspel gör människor till mördare så skulle det bara i sverige begås rätt många 100k mord till. Detta är långsökt. Att dom spelar detta på en massmördare är absurt. Att han tränade detta skjutande i ett dator spel är också sjukt då det inte går att träna pricksäkerhet med ett dator spel. Hur mkt man övar med musen och sedan ställer sig på riktiga skjutbanan så blir man inte proffs bara för att man hade bra stats i cod

Jo då, samma sak som att Bhoppa funkar i verkligheten...

Diggar att dom skiter i att han var typ 50 gånger på skjut banan och sköt men men... det var COD OCH WOW OMFG LOLOLOLOLO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av icelaw:

SVT består av feminister och gamla gubbar och vars tittare är i samma urval, så vad än SVT säger är nog inget att bry sig om, de är lite som skvallerblaskorna (Se&Hört, Aftonbladet, bla), de spyr ur sig massa skit som kan användas för att lura i de svagsinta deras åsikter och sätt att tänka.

Precis som alla andra medier och övriga propaganda kanaler då.., eller du tycker att tv4, tv3, DN, SVD, FOX, CNN, BBC etc. alltid är fantastiskt objektiva och aldrig rapporterar något fel, vinklar eller på annat sätt söker förvränga och påverka en opinion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

World of warcraft dödade barnen på Utöya

Utöya dödade barnen på World of Warcraft WHAT WHAT!? Thats right.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Det finns fler WoW spelare än invånare i Norge.

Derp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Du vill säga?
Din kommentar tillför verkligen ingenting.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Lustigt hur alla sweclockersmedlemmar gör vålds-spel kopplingen men inte SVT, eller Norska rättsväsendet. De tog ju bara upp det som en del i hans livshistoria vilket det uppenbart är.