Permalänk
Medlem

Mysteriskt kort?

Hej!

Jag rotade lite här hemma och hittade gamla dator delar, där låg då detta "mysteriska kortet"
Det enda jag får fram om det är att det är ett fx 5200 128mb vilket inte imponerar, jag är ganska säker på att det är ett agp kort också.
Finns det någon som vet mer om detta kortet och vill berätta lite om det? Även fall det kanske är skräp så vill jag veta lite om det.

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Budgetkort från ~03', använder teknologi från det gamla företaget 3dFx.

Avsett för kontorsbruk.

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk

Vad är det som är mystiskt? Googla
http://www.nvidia.com/page/fx_5200.html

Permalänk

Det finns en bra sökmotor som heter Google.
Adress till denna: www.google.se

Med Google blir det lätt att hitta den information man söker.
http://www.nvidia.com/page/fx_5200.html

Här är en PDF med all information kring denna grafikkortsserie.
GeForce FX Product Overview

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Medlem

Tack!
Jag framstod nog som ett retard när jag ställde frågan ^^
Självklart sökte jag på google efter detta kort och det gav mig inte direkt några svar på det jag undrade.
Jag undrar nu om det är värt att köra det istället för det integererade kortet intel hd 3000 ( sitter i en i3 a), jag kör nämligen på en typ htpc men vill ändå ha potential att köra lite lätta spel.
Då detta fx 5200 kortet hade passiv kylning och låg profil så tänkte jag om det är värt att testa det?
Om äns itx mobo stödjer agp kort nuförtiden.

Permalänk
Skrivet av GoXi:

Tack!
Jag framstod nog som ett retard när jag ställde frågan ^^
Självklart sökte jag på google efter detta kort och det gav mig inte direkt några svar på det jag undrade.
Jag undrar nu om det är värt att köra det istället för det integererade kortet intel hd 3000 ( sitter i en i3 a), jag kör nämligen på en typ htpc men vill ändå ha potential att köra lite lätta spel.
Då detta fx 5200 kortet hade passiv kylning och låg profil så tänkte jag om det är värt att testa det?
Om äns itx mobo stödjer agp kort nuförtiden.

Funkar inte. Du måste ha en pci-e speciellt kort med en agp kontakt på ovansidan (jävligt krånglig lösning).

Tror även att hd 3000 är avsevärt bättre.

Fx 5200 är ett extremt slimmat kort(med andra ord budget x1000), och såvitt jag vet så stödde inte mitt värsting grafikkort under den generationen 1080p uppspelning.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Okej, tack så mycket!

Det får väl hamna på skrotet elr liknande då.

Permalänk
Medlem

Drar mig till minnes att geforce 5200 va en total flopp, misslyckat kort som inte alls levde upp till förväntningarna efter den grymt imponerande 4xxx serien ^^