Permalänk
Hedersmedlem

Lite dåligt aktivitet i tråden tycker jag nästan
Lax med ärtor, sparris, gurka och dillsås. (Inte dagens lunch utan det var för ett par dagar sen.)

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexzpro:

Inte så mycket, 2st äpplen till frukost...
Sen så svimmade man i trappan i skolan xD
Man kanske skulle börja äta lite mer på morgonen

Du bör nog köra med lite stabilare måltider:) (säger den som knappt äter i skolan:))
Och svimma i skolan är absolut inget bra, har själv gjort det en gång (3.5-4 år sen) och sen den dagen har jag lärt mig svimma på "beställning" (praktiskt under svåra prov), men har dock aldrig riktigt testat:D

Men ät mer, och jämnare:)

sry för offT:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Lite dåligt aktivitet i tråden tycker jag nästan
Lax med ärtor, sparris, gurka och dillsås. (Inte dagens lunch utan det var för ett par dagar sen.)
http://farm8.staticflickr.com/7037/6895874282_5a2705a5b7_z.jp...

ser gött ut, dock är inte jag ett stort fan av fisk:P

Men inga kolhydrater till lunchen, är det lite LCHF eller?:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Du bör nog köra med lite stabilare måltider:) (säger den som knappt äter i skolan:))
Och svimma i skolan är absolut inget bra, har själv gjort det en gång (3.5-4 år sen) och sen den dagen har jag lärt mig svimma på "beställning" (praktiskt under svåra prov), men har dock aldrig riktigt testat:D

Men ät mer, och jämnare:)

sry för offT:D

Ska tänka på det!
Tack

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bourne94:

ser gött ut, dock är inte jag ett stort fan av fisk:P

Men inga kolhydrater till lunchen, är det lite LCHF eller?:P

Nja inte riktigt, LCHF förespråkar inte grönsaker, bara extra för magen att bearbeta, LCHF är i stort sett bara fett. Att det inte blev någon potatis (eller något likande) var för det inte direkt behövdes, och vi hade nog ingen hemma ändå

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Nja inte riktigt, LCHF förespråkar inte grönsaker, bara extra för magen att bearbeta, LCHF är i stort sett bara fett. Att det inte blev någon potatis (eller något likande) var för det inte direkt behövdes, och vi hade nog ingen hemma ändå

Hehe, är ingen expert på LCHF, men nu när du säger det så lägger dom ju undan grönsakerna:)
Och du har nog helt rätt, har man ingen potatis (eller liknande) så blir det ju svårt:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Nja inte riktigt, LCHF förespråkar inte grönsaker, bara extra för magen att bearbeta, LCHF är i stort sett bara fett. Att det inte blev någon potatis (eller något likande) var för det inte direkt behövdes, och vi hade nog ingen hemma ändå

Det är en vanlig missuppfattning, men det är snarare tvärtom. De flesta som skär ner på kolhydraterna äter mer grönsaker än tidigare. Istället för potatis/pasta/ris tar man extra grönsaker. Dock äter man helst mer av grönsaker som växer ovan jord, då dessa innehåller mindre kolhydrater än tex morötter. Blomkål, zucchini, spenat, aubergine, sparris m.m. funkar jättebra. Söta grönsaker som tomat och röd paprika undviker en del också, men det är ju väldigt olika. Det är upp till var och en. Vad gäller fett innebär LCHF nyttigt fett. Äter du friterade pommes frites får du också i dig mycket fett, men sånt undviker personer som äter lågkolhydratkost. Fast detta tar vi i en annan tråd...

Förlåt för Off Topic, men rätt ska vara rätt!

Permalänk
Medlem

Hittade liten malen högrev igår, tyvärr hade jag ingen fetare färs att blanda ut med, men satan så gott det blev.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

gårdagens middag, lite smörgåstårta.

Permalänk
Medlem

400 gram kött i varje hamburgare.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Enkelt och gött:

Permalänk
Medlem

det blev årets första grillning i dag.

Permalänk
Medlem

Testade 1kg oxfile på wild west steakhouse i örebro idag. Gick lättare än vad jag trodde att få ner.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem
Skrivet av liorcifer:

Testade 1kg oxfile på wild west steakhouse i örebro idag. Gick lättare än vad jag trodde att få ner.

http://img690.imageshack.us/img690/7735/472636101508337851199...

Den ser väldigt välstekt ut... Hoppas det var gott

Dagens:

Permalänk
Medlem

Ja blev lite rädd att den skulle vara för välstekt när jag fick den, men den var blodig och fin inuti.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem
Skrivet av shady93:

Första grillningen för året?! NU?!
Oh herregud va sent
Jag grillade första gången i år den 3 januari. Grilla kan man alltid göra

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Blev lite oxfilé i helgen, passade även på att bjuda svärföräldrarna på middag

Postar inte förrätt och efterrätt med risken för att spamma bilder

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/404956_1...

Blev lite oxfilé i helgen, passade även på att bjuda svärföräldrarna på middag

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/422834_1...

Postar inte förrätt och efterrätt med risken för att spamma bilder

Posta förrätt och efterrätt. Bilder på mat får man inte för mycket utav.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Första grillningen för året?! NU?!
Oh herregud va sent
Jag grillade första gången i år den 3 januari. Grilla kan man alltid göra

men du bur ju i Skåne jag bor i Norrland, ni har väll inte ens snö?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shady93:

men du bur ju i Skåne jag bor i Norrland, ni har väll inte ens snö?

Blekinge
Och nepp, snön har man som tur är sluppit. Men du har en poäng där.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Blekinge
Och nepp, snön har man som tur är sluppit. Men du har en poäng där.

tur!?! snö måste man ju ha för att köra skoter!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shady93:

tur!?! snö måste man ju ha för att köra skoter!!!

Haha ja då förstår jag att du gillar snö :P. Med snöskoter så gör snön lite nytta iaf

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Här kommer efterrätt och förrätten sedan helgen också:

Första gången jag prövade rökt renhjärta, riktigt gott faktiskt!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Igår kväll förvisso, men ändå:

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Igår kväll förvisso, men ändå:

http://i.imgur.com/JZE3Z.jpg

Sjukt underskattad mat! Går snabbt att laga och är riktigt gott

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Fick bli en sallad med kycklingspett. ICA Maxi här i stan har börjat med att man själv får lägga ihop sin egna sallad. Och jag tänkte väl då att man skulle ta och prova på det hela.

Så det fick bli en mycket, mycket sen lunch. Eller så fick det bli en tidig middag. Lite beroende hur man ser på saken.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Ja jävlar va fint den satt!

Permalänk
Medlem

Du har glömt salladen

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Du har glömt salladen

Haha

Permalänk
Hedersmedlem

En styck smörgåstårta

En gryta med diverse tillbehör

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.