Permalänk
Medlem

Online Shoot Em Up Without The Small Arms
Midtown Madness With Better Explosions
Only Noobs On A Friday Account For Heavy Losses
Like Eve Online But Less Mass

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Hur vanligt är det med fuskare i WoT? Hade en match där jag möte en tear 5 medium som bland annat tog 2 skott från min IS (båda penetrerade) och ett antal skot från anda i mitt lag. Han tog ingen skada förutom när han rammade en annan tank och förlorade då 1% HP för att sekunderna senare bli plockat av ett skot från vårat artilleri. Aldrig sätt något liknande.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Hur vanligt är det med fuskare i WoT? Hade en match där jag möte en tear 5 medium som bland annat tog 2 skott från min IS (båda penetrerade) och ett antal skot från anda i mitt lag. Han tog ingen skada förutom när han rammade en annan tank och förlorade då 1% HP för att sekunderna senare bli plockat av ett skot från vårat artilleri. Aldrig sätt något liknande.

De där 0% crit dmg blir vanligare och vanligare och det är riktigt störande.

Permalänk
Medlem

Väldigt irriterande när man kör TD och de små tanksen (a-20 t-50) kommer och kör cirklar runt en:P
Sen är det irriterande hur jag med min 107mm kanon ibland inte skadar fienden rejält. Ex förut sköt jag ett skott rakt i tornet på en A-20 och han förlorade endast 4% på det (det var inte critical eller något) Jag ska ju med lite tur kunna slå ut en A-20 på en träff med den kanonen:S

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SmOOthy:

Hur vanligt är det med fuskare i WoT? Hade en match där jag möte en tear 5 medium som bland annat tog 2 skott från min IS (båda penetrerade) och ett antal skot från anda i mitt lag. Han tog ingen skada förutom när han rammade en annan tank och förlorade då 1% HP för att sekunderna senare bli plockat av ett skot från vårat artilleri. Aldrig sätt något liknande.

Allt sker ju på deras server så det enda fusk som har gått att göra är att ändra färg på tracers och förlänga tiden som dom syns, men det är fixat. Så det finns inga aimbots eller wallhack eller liknande eller fusk för att få mer gold/credits. Men sen finns det en hel del jobbiga buggar som penetration med 0 dmg och ghost shell.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Fick en trevlig runda med min chaffee

Victory! Map: Erlenberg
den 5 maj 2012 18:32:50
M24 Chaffee Exp.: 5 034 (x2) Credits: 35 268
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Reaper, Boelter's Medal, Top Gun

/Ailuron ingame

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Är det bekräftat att 7.3 är släppt på ryska servrar nu? Varför säger de inget på .eu om det är så nära in på?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Allt sker ju på deras server så det enda fusk som har gått att göra är att ändra färg på tracers och förlänga tiden som dom syns, men det är fixat. Så det finns inga aimbots eller wallhack eller liknande eller fusk för att få mer gold/credits. Men sen finns det en hel del jobbiga buggar som penetration med 0 dmg och ghost shell.

Ghost shells är en lögn.
"Ghost shells" är när skotten går åt ett annat håll för att servern inte hann med, Så ha alltid på server sikte för att undvika "ghost shells".
Eller nära missar som man knappt såg. Har vart med om dem ett par gånger.

Skrivet av Nerus:

Är det bekräftat att 7.3 är släppt på ryska servrar nu? Varför säger de inget på .eu om det är så nära in på?

Eu har ett antal språk som måste översättas till US har 1 och US fick den igår.
Och efter som massa folk inte kan engelska måste dem översätta de nya delarna i patchen.
Så någon gång under nästa vecka.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Brukar man få några dagars varning innan patch.

Har lite kvar till IS4 och måste sälja en tank för att kunna köpa KV3 igen innan.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Ghost shells är en lögn.
"Ghost shells" är när skotten går åt ett annat håll för att servern inte hann med, Så ha alltid på server sikte för att undvika "ghost shells".
Eller nära missar som man knappt såg. Har vart med om dem ett par gånger.

Stämmer inte riktigt, innan patchen där det kom franska tanks och automatkanoner började med magasin så råkade jag vid ett flertal tillfällen ut för att min Panzer II (klart roligaste tanken f.ö. ) inte fick iväg en burst och man då fick vänta på omladdningning innan man kunde skjuta igen. Min personliga gissning var att min klient ville skjuta innan servern tyckte jag laddat vilket i så fall ledde till att servern ignorerade mitt skott men klienten började omladdning ändå. Dock bara spekulation, men det är en tänkbar anledning i alla fall

Fick just till min första vettiga runda med M103:an vilket ledde till en Ace Tanker badge

Victory!
Battle: Swamp den 5 maj 2012 22:29:17
Vehicle: M103
Experience received: 1 410
Credits received: 54 763
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Confederate, Steel Wall

Inget premium här inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Stämmer inte riktigt, innan patchen där det kom franska tanks och automatkanoner började med magasin så råkade jag vid ett flertal tillfällen ut för att min Panzer II (klart roligaste tanken f.ö. ) inte fick iväg en burst och man då fick vänta på omladdningning innan man kunde skjuta igen. Min personliga gissning var att min klient ville skjuta innan servern tyckte jag laddat vilket i så fall ledde till att servern ignorerade mitt skott men klienten började omladdning ändå. Dock bara spekulation, men det är en tänkbar anledning i alla fall

Fick just till min första vettiga runda med M103:an vilket ledde till en Ace Tanker badge

Victory!
Battle: Swamp den 5 maj 2012 22:29:17
Vehicle: M103
Experience received: 1 410
Credits received: 54 763
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Confederate, Steel Wall

Inget premium här inte

Fortfarande ghost shells finns inte, Det alla kallar ghost shells är nära missar eller man tycker fan jag han ladda om och skjuta men MS mellan dig och servern var lite större än din motståndare och skottet kom aldrig iväg och du var den som dog.
Ibland har jag tyckt att skottet inte missade men gick rakt igenom men då har jag tittat igenom min replay och sett skottet flyga lite över bakom tornet eller liknande.

När du har sk "ghost shells" ta och kolla på replay så får du se att det inte är några skott som försvinner.
Om du hittar ett skott som verkligen bevisar att det är ett "ghost shell" får du ladda upp den replayen.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Fortfarande ghost shells finns inte, Det alla kallar ghost shells är nära missar eller man tycker fan jag han ladda om och skjuta men MS mellan dig och servern var lite större än din motståndare och skottet kom aldrig iväg och du var den som dog.
Ibland har jag tyckt att skottet inte missade men gick rakt igenom men då har jag tittat igenom min replay och sett skottet flyga lite över bakom tornet eller liknande.

När du har sk "ghost shells" ta och kolla på replay så får du se att det inte är några skott som försvinner.
Om du hittar ett skott som verkligen bevisar att det är ett "ghost shell" får du ladda upp den replayen.

Tyvärr så var detta innan replays kom, har i alla fall inget sparat från den tiden. Men det var inte frågan om att jag dog eller missade, det var helt enkelt så att jag sköt, inga skott gick iväg (borde varit en burst på 4) men jag fick omladdning och vänta på den innan jag kunde skjuta igen.

Permalänk
Medlem

någon som e sugen på skypa o lira så lägg till mej i spelet. zorki där med

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Tyvärr så var detta innan replays kom, har i alla fall inget sparat från den tiden. Men det var inte frågan om att jag dog eller missade, det var helt enkelt så att jag sköt, inga skott gick iväg (borde varit en burst på 4) men jag fick omladdning och vänta på den innan jag kunde skjuta igen.

En gång för länge sedan?
Var det innan "fixen för "ghost shells"".
Då dem fixade ms lagget så siktet reagerade snabbare.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Är det verkligen så här mycket mer man tjänar med en Löwe?!

Har kört det på testservern några gånger, med papper o penna framför mig för att skriva upp damage (inte exakt, svårt att veta när man träffar samtidigt som någon annan):

Löwe: ungefär 2300 dmg, vi förlorade, 730k credits

KV-3 med 122mm D-2-5T: 2250 dmg, 1 kill, vi vann, 400k credits

Ungefär samma damage, nästan dubbelt så mycket credits trotts att Löwen förlorade. O.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlSom:

Är det verkligen så här mycket mer man tjänar med en Löwe?!

Har kört det på testservern några gånger, med papper o penna framför mig för att skriva upp damage (inte exakt, svårt att veta när man träffar samtidigt som någon annan):

Löwe: ungefär 2300 dmg, vi förlorade, 730k credits

KV-3 med 122mm D-2-5T: 2250 dmg, 1 kill, vi vann, 400k credits

Ungefär samma damage, nästan dubbelt så mycket credits trotts att Löwen förlorade. O.o

Man får x5 (eller mer) i allt på testservern, av vad jag vet. Så tweakat som inkomster är där så kan man omöjligt få någon bra uppskattning hur bra/mycket man får.

Men har för mig en Löwe kan få runt 140-170k credits för en bra vinst med Premium.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlSom:

Är det verkligen så här mycket mer man tjänar med en Löwe?!

Har kört det på testservern några gånger, med papper o penna framför mig för att skriva upp damage (inte exakt, svårt att veta när man träffar samtidigt som någon annan):

Löwe: ungefär 2300 dmg, vi förlorade, 730k credits

KV-3 med 122mm D-2-5T: 2250 dmg, 1 kill, vi vann, 400k credits

Ungefär samma damage, nästan dubbelt så mycket credits trotts att Löwen förlorade. O.o

Tänk på att det är 10 gånger extra också:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tänk på att det är 10 gånger extra också:)

Ofc, det är därför jag jämförde med KVn

Skulle någon här som har den på live kunna tänka sig göra så här med Löwen? Att skriva upp damage och sen hur mycket credits man fick på slutet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlSom:

Ofc, det är därför jag jämförde med KVn

Skulle någon här som har den på live kunna tänka sig göra så här med Löwen? Att skriva upp damage och sen hur mycket credits man fick på slutet?

Jag sitter o lirar löwe nu för att skramla ihop lite pengar. Det stämmer mycket bra med du postade tidigare. Dividerat med 10 då.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Jag sitter o lirar löwe nu för att skramla ihop lite pengar. Det stämmer mycket bra med du postade tidigare. Dividerat med 10 då.

Tack. Funderar på att köpa en Löwe nu, efter att jag har köpt 122mm till KV3an. Med 1000/skott blir det inte alltför mycket profit även om varje skott skadar, och att gå tillbaka en tier känns jobbigt, speciellt i fallet med KV3->KV där de är i princip samma tank med samma spelstil, bara att KVn är sämre på allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlSom:

Tack. Funderar på att köpa en Löwe nu, efter att jag har köpt 122mm till KV3an. Med 1000/skott blir det inte alltför mycket profit även om varje skott skadar, och att gå tillbaka en tier känns jobbigt, speciellt i fallet med KV3->KV där de är i princip samma tank med samma spelstil, bara att KVn är sämre på allt.

Exakt vad jag gjorde ;). Det går bara inte att tjäna pengar med 100% standard längre. Inte tillräckligt fort i alla fall.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Såja, ÄNTLIGEN har man IS-4!

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Haha, bra exempel här, dagens första win med KV3an, 5 kills, 1800XP med 2x, 20 000 credits. Repair + 15 skott av 107mm: 5266.
Bara de 15 kulorna skulle kosta 15k+ med 122mm. >.>

Skrivet av Nerus:

Såja, ÄNTLIGEN har man IS-4!

Grattis Free Tier X ftw!

Permalänk
Medlem

Bah, polers står ensam med en hetzer mot en handfull randoms, får 8 kills, går ned till 7 hp, saknar sekunder för att få cap och det blir en draw och 800 exp plus steel wall och annat gott. Motståndarnas M37a gick och gömde sig i något hörn istället för att chansa ett skott. Surpuppan.

Skrivet av Nerus:

Såja, ÄNTLIGEN har man IS-4!

Grattis, att du hann

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlSom:

Haha, bra exempel här, dagens första win med KV3an, 5 kills, 1800XP med 2x, 20 000 credits. Repair + 15 skott av 107mm: 5266.
Bara de 15 kulorna skulle kosta 15k+ med 122mm. >.>

Grattis Free Tier X ftw!

Skrivet av Alakai:

Bah, polers står ensam med en hetzer mot en handfull randoms, får 8 kills, går ned till 7 hp, saknar sekunder för att få cap och det blir en draw och 800 exp plus steel wall och annat gott. Motståndarnas M37a gick och gömde sig i något hörn istället för att chansa ett skott. Surpuppan.

Grattis, att du hann

Yep, tackar

Någon som vet varför jag inte kan chatta med alla, bara mitt lag. Ctrl-enter fungerar inte, blir fortfarande bara mitt lag.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

When you see it, you will never play random again for 4 weeks

From Monday May 7th, at 07:30 h CEST (05:30am GMT) to Friday May 11th at 07:00 h CEST (05:00am GMT), you can benefit from the following discounts:

x5 experience for the first victory of the day

-----------> Up to 58% off for premium ammo <----------

50% off for equipment

15% off for 6-month premium account purchase

15% off for 1-year premium account purchase

50% discount on 100% crew training
50% discount on 100% trained crew purchased with a new vehicle
50% discount on 100% crew retraining

50% off for Skill reset

50% discount on the following vehicles:

Permalänk
Medlem
Skrivet av igge23:

When you see it, you will never play random again for 4 weeks

From Monday May 7th, at 07:30 h CEST (05:30am GMT) to Friday May 11th at 07:00 h CEST (05:00am GMT), you can benefit from the following discounts:

x5 experience for the first victory of the day

-----------> Up to 58% off for premium ammo <----------

50% off for equipment

15% off for 6-month premium account purchase

15% off for 1-year premium account purchase

50% discount on 100% crew training
50% discount on 100% trained crew purchased with a new vehicle
50% discount on 100% crew retraining

50% off for Skill reset

50% discount on the following vehicles:

Wohoo, IS är på discount!

Permalänk
Medlem

Jaha, då kommer allt och alla penna för en stund framöver då

Permalänk
Medlem

Dom är väldigt frikostiga med X3 upp till X5 titt som tätt. Känns som vi andra som har grindat länge och väl under "vanliga" förhållanden blir lite överkörda.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Yep, tackar

Någon som vet varför jag inte kan chatta med alla, bara mitt lag. Ctrl-enter fungerar inte, blir fortfarande bara mitt lag.

Tänk på att om du inte har S-70 får du en is-4 med d-25t kanonen.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.