Permalänk

laptop till 3D projektor

Hej,
Har tänkt köpa ett 3D paket ett tag nu och har äntligen bestämt mig för att köpa en 3D projekt samt en passande laptop. Laptopen som ska ersätta min nuvarande laptop skall användas till lite tyngre web surfing samt kopplas till projektorn för att bland annat se på film. Utöver att en HDMI 1.4 port behövs har jag inte en blekaste aninng om vad som krävs av en bärbar dator för att kunna visa 3D material via en projektor. Datorn kommer annars inte användas för spel utan mest för film. Min budget ligger på ungefär 9000 kr och vill helst inhandla denna dator inom de kommande månaderna.

Användningsområden för denna laptop är följande
-Se videofiler etc i Full HD 3D/2D via projektorn
-Se Full Hd 2D filmer via projektorn
-Se Full HD filmer konverterade från 2D till 3D via projektorn
-Websurfing

Projektorn är en Epson EH-TW9000 som kommer att stå för 2D till 3Dkonverteringen.

Följande är inga krav men föredrar om den har dessa specs:
IB-baserad 4kärning i7 processor
Blu-ray spelare
Ska helst väga mindre än 3.2kg

Har jag missat något eller bordejag tänka på något speciellt? Alla tips uppskattas! Är även öppen för förslag!

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

skippa uppkonverteringen, det blir aldrig bra. Inte ens i "riktiga" postkonverteringar(Titanic 3D mfl) där ett helt CG-team sitter i månader och konverterar varje scen för hand blir det särskilt bra, så att en projektor skulle kunna göra det med användbart resultat i realtid är helt absurt

Permalänk

Hmm, låter rätt logiskt. Tycker att det bara är en rätt rolig funktion :). Om man bortsert från konverteringen, behöver jag en speciell laptop för mina ändamål eller funkar vilken ny modell som helst?