vad har ni för batteritid på era telefoner?

Permalänk
Medlem

Nokia n86 räcker i 5 dagar. Fast nu är antennen paj så använder den i offline och då räcker batteriet i en vecka

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Samma här! Galaxy SII extended battery pack, håller max 25 minuter.

Borde väl vara 1års garanti på det o räcker det 25min oavsett användning så är det kass.

Permalänk
Medlem

Motorola Defy som jag använder den - säkert 1h Spotyify i offline läge, enstaka samtal och sms samt ganska mycket surfande

max 2 dagar. laddar varje natt för att vara på den säkra sidan. Vid tungt användande, lyssna på mycket musik samt mycket appande/surfande så håller den nog inte ens en dag. måste vara väldigt restrektiv när jag ute o reser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niagi:

Hade till rätt så nyligen en SGS2 med android 4 uppdateringen, den gav mig batterivarning ca 10-11 timmar efter normal användning = kanske 15 min surf, nåt sms och/eller samtal. Nerkopplad från wifi..

Skaffade en iPhone 4S och efter andra dagens användning ligger nu batteriet på 34% Kanske något större användning än med samsungen..

Då hade du nog wakelock på sgs2an. Gjorde du en wipe data/factory reset efter uppdateringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Tänker inte skriva igen vad jag skrev i ett inlägg för ett tag sedan om batteritider på telefoner, men summan av kardemumman är att en smartphone är en kass laptop med hardcore batteri Så min "laptop" i form av en iPhone 4 räcker i kanske 2-3 dagar om jag inte rör den, bara några timmar under tung användning.
Brukar ha ca 30% batteri kvar efter en vanlig dag. Och det är jag helt klart nöjd med ^^

Hmm det du säger är sant men kom igen? Vad är meningen med att bara kunna använda telefonen i ~3 timmar. Dom gamla telefonerna drog antagligen mer batteri även med den hårdvaran så det jämnar väl ut sig. Tjockare smartphones åt folket! jag vill kunna använda min telefon hela dagen!

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Hmm det du säger är sant men kom igen? Vad är meningen med att bara kunna använda telefonen i ~3 timmar. Tjockare smartphones åt folket! jag vill kunna använda min telefon hela dagen!

Motorola RAZR MAXX

BATTERY TYPE
3300 mAh Li Ion

SIZE (H X W X D)
130.7 x 68.9 x 8.99 mm

Inte så tjock men bör räcka en stund

Permalänk
Avstängd

iPhone 4. Dör under ett dygn.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

SE NEO - varannan dag

Om jag spelat mycket och pratat mycket så kan jag ibland ladda varje natt men vid normalt blir det bar 3 laddningar på en vecka

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mordarosten:

Hmm det du säger är sant men kom igen? Vad är meningen med att bara kunna använda telefonen i ~3 timmar. Dom gamla telefonerna drog antagligen mer batteri även med den hårdvaran så det jämnar väl ut sig. Tjockare smartphones åt folket! jag vill kunna använda min telefon hela dagen!

Det beror ju på om du vill ha en smartphone eller en mobiltelefon Det finns ju fortfarande vanliga mobiler som räcker i veckovis

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson J108i (Cedar) ca 7 dagar (vid blandad användning)
Sony Ericsson X10 Mini Pro ca 5-10 timmar (vid liknande användning)

Permalänk

HTC Touch Diamond 2 - 12 timmar kanske? Vet inte riktigt. Men rootar jag Android som jag skruvat upp med 120 MHz så verkar den dö 4x så snabbt... :3

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Huawei Ideos X5 med Aurora ICS (android 4.0.3)

max 2 dagar vid normal användning med 3g och sync och liknande igång.
max 1 dag vid hård användning

minimal användning, strömsparläge, ingen dataförbindelse etc, ca 4-5 dagar.

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Borde väl vara 1års garanti på det o räcker det 25min oavsett användning så är det kass.

Naaah, förlåt mig. Jag var inte seriös när jag skrev mitt inlägg. Jag trodde ingen skulle ta mitt inlägg som fakta. Killen innan trollade och då skämtade jag tillbaka mot honom.

Permalänk
Medlem

HTC sensation.
2-3 timmar vid maximal användning
2 Dygn om jag bara kör lite wordfeud, ringer och smsar.
9 dagar om jag låter den vara på standby o endast tar imot samtal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Det beror ju på om du vill ha en smartphone eller en mobiltelefon Det finns ju fortfarande vanliga mobiler som räcker i veckovis

Jag skrev ju tjockare smartphones, dah!

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

min iphone 3gs, ligger i fickan hela dan.. tar upp den med 15% igen *suck*

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

X10 Mini pro med utslitet batteri = Runt en dag om jag låter den ligga i fickan:)
Jag får ladda den efter en halv arbetsdag om jag använder den som mp3spelare och har WiFi påslaget (Inte alltid uppkopplad)

SE X8:
Efter 4h wifi streaming till bluetooth 15%, dock räcker dom sista 15% ytterligare 1h till :?
Viloläge 4-5 dagar

Nokia nå budget skräp á la 200:- vilotid bit över 1 vecka eller prat 1h/dag så 4-5 dagar.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd

Samsung Galaxy Mini. En veckas batteritid, minst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eliasbajen:

min iphone 3gs, ligger i fickan hela dan.. tar upp den med 15% igen *suck*

Beror nog mest på att livstiden börjar ta slut, beror även mycket på hur batteriet blivit behandlat under den tid haft det
"Eftersom Litium-Ion batteriet håller högre kapacitet och därför inte behöver laddas lika ofta som NiCd och NiMh batterier kan det därför ses som minst lika långlivade och till och med längre. Antalet laddningar är ungefär ca 500 ggr."

iPhone 4S: 1-4 dagar beroende vad jag gör med den, min aktivitet växlar väldigt mycket

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk

Det beror på hur länge jag är utan ström. I normala fall håller den en dag, då är det kanske 30%kvar. Som max har det håll en vecka, då stängde jag av alla onödiga processer, stängde av 3g, ljusstyrka på minsta och underklockade den. Kunde då ringa några samtal per dag och skicka iväg några sms, men gjorde inget onödigt.

Permalänk
Medlem

Min Lumia 800 klarar då ett par dagar vid normal användning som smartphone, använder man den bara till att ringa, messa och liknande blir det betydligt mer
Glad att man kan använda den ordentligt och slipper ladda den varje dag iaf ^^

Permalänk
Medlem

Sitter själv på en Samsung Galaxy Note, och på grund av min användning så tar den slut efter en dag då den är så jefla kul att leka med

Annars upp till tre dagar med lite konservativa inställningar

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hur kommer ni ihåg när ni laddade den senast?

Smartphone

Så här kan det se ut.

Permalänk

Hej har en fråga. Farsan har haft sin galaxy s2 i snart 1 år och sedan när han uppgraderade till detta nya ice cream 4,0,3 så har batteriet blivit mycket sämre för varje dag. Nu måste han ladda 2 gånger varje dag. sedan om det är 100 procent på kvällen så är batteriet dött dagen efter utan att har gjort något med den. Batteriet som är helt dött eller något annat tror ni??

Permalänk
Medlem

SGS 2, laddar den varje natt för säkerhets skull. Men brukar kunna hålla sig 1½ dygn, sällan längre än så.
Dock så smsar jag hyffsat mycket, samt kollar klockan på den (skärmen tänds i 'onödan' dvs batteriförlust)
Samt att spelar två spel som tar väldigt mycket ström, brukar ligga på runt 40% av vad som tar mest i listan. ^^
Tap zoo och Tap safari för den som undrar

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

SGS2 med 2000mah batteri, cirka 10-11 timmar taltid.

Permalänk

Xperia Arc klarar sig mellan 1-2 dygn beroende på vad man gör med den. Får kanske skaffa ett fetare batteri till den.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Nexus S

Skulle nog säga runt 12 timmar, med normalt användande, några sms, lite surf och musik påväg till och från jobbet. Ladda varje kväll är ett måste. Drömmer ibland om en mobil som faktiskt kunde iaf hålla 24 timmar med "normalt" användande. x)

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk

samsung galaxy s i9000
Bara smsar: 4 dagar
Kollar facebook 2 h (inte i sträck) och smsar: 2 dagar.
Lyssnar på spotify, kollar facebook, surfar och smsar så varar i 15h
gillar den!

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk

Min och frugans mobiler: iphone 4, sony xperia s, motorola razr och min jobbmobil samsung
S5690 (sämsta smartphonen jag ägt eller hört talas om).
Alla dessa måste laddas varje natt vid normal användning ...samtal, sms och max nån timmes surf.
Vill även varna alla som läser detta för att köpa samsungen, köpte en av de tidigare smartphonesen som kom för många år sen kommer inte ihåg vad den hette men a100 nånting.....och den var inte mkt sämre än samsungen ........samsung borde skämmas att sätta sitt namn på denna skiten.....hade det inte varit firmans så hade den blivit målmtrl. På skjutbanan för längesedan