Snälla hjälp! panik!

Permalänk
Hedersmedlem

Snälla hjälp! panik!

Snälla någon kan väl orka läsa!

Fick min xp2400 och abit kd7 och lite annats smått och gått härmodagen. Instalerade win2k som vanligt, lade in SP3.
När jag skulle uppdatera Mediaspelaren till v7.1 stod det att wmxla.exe (eller vad MediaS. .exe fil heter) hade generted errors och ska kommer att stängas... jag blev lite lätt sur då och undrade varför det skulle bli fel nu närr allt annat funkar fint. Då ska jag installera ICQ, samma sak där när jag sedan ska köra exe-filen, den har genererat errors och måste stängas. Detta upprepades på ett antal mindre betydliga program, så som GAIN som är nått plugin till DivX5. Sen kom den stora chocken Counter-Strike hade flippat ur totalt. Själva spelet funkar och så men inställningarna sparas inte. Tex. när jag går in i config. för att ställa in controller så sparas dom inte tills jag ska börja spela, istället "unbinds" en massa andra kontroller... och när man går in i customize så blir det "hl.exe has generated errors och måste startas om" (det funkar inte att starta om). Det är väldigt frustrerande när man har kört med _exakt_ samma OS + program på min gamla dator... (P3-800, gf4 mx, 256sd) jag har både prövat nyaste och en äldre version av via4in1 kör detonator 41.03

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Avstängd

kanske r så att wk2 inte känner igen alla hårdvarudelar (för nya grejer?) så blir det inkorrekt...
jag skulle rekommendera en ominstallation av w2k så nya hårdvaran känns igen helt korrekt från början o inte r anpassad på samma sätt efter den gamla datorn... kan vara ngt sådant.
testa, säger jag.

Visa signatur

[size="1"]Religion is a disease of the mind.[/size]

Permalänk
Hedersmedlem

nått sådant trodde jag med... kan nämnas att jag installerat om datorn 3 ggr... 2 ggr med 2k och en med xp... fortfarande samma sak, jag har testat och ta bort partitionen som jag hade på hårddisken som en annan kille sa, funkar fortfarande in, lite deppade alltså

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Hedersmedlem

"så som GAIN som är nått plugin till DivX5"
GAIN = Gator?! Det vill du absolut INTE ha installerat. Måste tyvärr säga att jag inte har någon lösning, men.. Gator = Gaytor. Evil software

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Hedersmedlem

ok, det instaleras automatiskt tillsammans med divx 5...
väldigt frustrerande när man inte vet varför dessa .exe filer genererar errors när man kör dem. Det jobbigaste är ju när man ska lite CS. Datorn hänger sig dirket när felmeddelandet kommer upp... inga inställnigar sparas. Istället försvinnder massa olika tangent bindningar...

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

Gain är inte nån plugin till Divx, de är spyware. antar att du gick på de där med divx pro?? Alla verkar göra de, ta bara divx, den på 3 mb..

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Hedersmedlem

vafan skickar dom med spyware till divX!!!??? idioter!

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

Jo, dåligt att skriva att de är pro åxå, när de bara är med spyware å inget extra med just divx. Som sagt, ta den på 3 mb, icke pro asså...

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spartacus
Jo, dåligt att skriva att de är pro åxå, när de bara är med spyware å inget extra med just divx. Som sagt, ta den på 3 mb, icke pro asså...

För det stämmer ju...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cvic

För det stämmer ju...

ehh ja?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Pröva på en annan disk, om de inte funkar så är det ju något annat.
Hårddisken kan ju vara skadad..

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Hedersmedlem

jo, jag får ju testa att sätta i min gamla hdd.... hoppas man får en ny om man skicar tillbaks den...

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk