Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem

Nej men en server krash, enligt Twitter i alla fall på Samael

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radical2000:

Eftersom EnMasse är ett dotterbolag till Blueholestudio i Korea samt att spelet har Mature rating i USA (kontra PEGI 12 i Europa), funderar jag på att gå över och lira på amerikanska servrar istället. Det verkar ju som att USA kommer att få de nya patcherna snabbare samt ocencurerat. Har läst alldeles för mycket klagomål på tera-europes forum gällande Frogster och förändringar de gjort i EU-klienten m.m. Kan man få de riktiga pingtiderna från er som spelar mot USA? Vore schyst

Har läst att det är 150+ vilket naturligtvis är för mycket.
"få de nya patcherna mycket snabbare" = en veckas delay vilket inte är katastrof (tycker jag personligen).
Censuren är dock tråkig, det håller jag med om då blodet var snyggt och gjorde spelet lite råare. Men det där med kläderna tänker man inte så mycket på, halvnakna bröst finns det i överflöd ändå vilket får mig att grubbla över varför de då måste slänga hotpants på elins istället för vanliga trosor samt täcka deras navlar eller vad de nu gjorde. Jag menar...hur mycket syns det inte på castanics när de springer? Eller lancer castanics T7 armor (tror jag)? Fattar inte det där -.-

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Verkar ju vara ett riktigt roligt spel! Om det är någon som har lika dåligt med kompisar som jag så kanske denne har en kompis-key liggandes!

lida90@hotmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Men det där med kläderna tänker man inte så mycket på, halvnakna bröst finns det i överflöd ändå vilket får mig att grubbla över varför de då måste slänga hotpants på elins istället för vanliga trosor samt täcka deras navlar eller vad de nu gjorde. Jag menar...hur mycket syns det inte på castanics när de springer? Eller lancer castanics T7 armor (tror jag)? Fattar inte det där -.-

Jag vågar mig på en vild gissning och säger att det är lite skillnad i känslighet vad det gäller sexualiserade barn jämfört med sexualiserade vuxna. Ditt argument är som att säga "Varför är inte vanlig porr olagligt när barnporr är det?".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Jag vågar mig på en vild gissning och säger att det är lite skillnad i känslighet vad det gäller sexualiserade barn jämfört med sexualiserade vuxna. Ditt argument är som att säga "Varför är inte vanlig porr olagligt när barnporr är det?".

Nu är det ju varken barn eller människor eller något annat så ditt argument håller väldigt lite.

I alla fall den enda censuren extra vi har i Europa är just blodet resten är det samma i USA. Dvs alla karaktärer har blivit censurerade där.

Sedan när det gäller alla andra raser än Elin så har de blivit censurerade även i Korea, det skedde för ca 9 månader + sedan.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Vad är det som är exakt censurerat i spelet? Är det bara vissa karaktärer som är omgjorda i EU-versionen eller är blod och dyl också borttaget?

Om någon sitter på en kompis-nyckel som inte används tar jag den jätte gärna!
e-mail: anton.nr2@gmail.com

Permalänk
Medlem

Enda censurerna jag vet av är att dom gjort Elins mindre attraktiva för pedofiler. Dessutom har dom tagit bort så att blod inte splattas upp på skärmen, vilket jag iofs endå hade stängt av.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Sedan när det gäller alla andra raser än Elin så har de blivit censurerade även i Korea, det skedde för ca 9 månader + sedan.

Finns det någon video som visar skillnaden?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Har detta spelet en månadskostnad som WOW o SWTOR?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Har detta spelet en månadskostnad som WOW o SWTOR?

Ja.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Har detta spelet en månadskostnad som WOW o SWTOR?

Ja.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:
Skrivet av Raikiri:

Hur mycket kostar det i månaden då? Sånna kort menar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Hur mycket kostar det i månaden då? Sånna kort menar jag

120:- typ eller något, som vanligt alltså.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

väntar nog ett tag med detta spel, på BG och diverse annat.

Permalänk

Jag har spelat Tera i några dagar nu o måste säga att jag tkr d e grymt skojj! Trodde jag hade tröttnat på MMOs efter jag blev så sjukt besviken på Swtor men Tera har verkligen fångat mig. Riktigt kul combat o roligt med en typ av spel som man inte riktigt sett innan, även om jag spelade lite Lineage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Jag vågar mig på en vild gissning och säger att det är lite skillnad i känslighet vad det gäller sexualiserade barn jämfört med sexualiserade vuxna. Ditt argument är som att säga "Varför är inte vanlig porr olagligt när barnporr är det?".

Fast samtidigt är ju inte Elins några barn även om de kanske ser ut som det. Vet inte om jag minns rätt men har för mig en Elin är lika gammal som sitt träd och träd blir rätt gamla.

Skrivet av Pimpim666:

Finns det någon video som visar skillnaden?

Vet inte men vet att det finns bildjämförelser på det officiella TERA EU forumet.

Skrivet av Mo0rbid:

Enda censurerna jag vet av är att dom gjort Elins mindre attraktiva för pedofiler. Dessutom har dom tagit bort så att blod inte splattas upp på skärmen, vilket jag iofs endå hade stängt av.

Just ja, så var det. Trodde först det var EU exklusivt men det var blodet det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fast samtidigt är ju inte Elins några barn även om de kanske ser ut som det. Vet inte om jag minns rätt men har för mig en Elin är lika gammal som sitt träd och träd blir rätt gamla.

Vet inte men vet att det finns bildjämförelser på det officiella TERA EU forumet.

Just ja, så var det. Trodde först det var EU exklusivt men det var blodet det.

Hittar inte. Har du länk?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pimpim666:

Hittar inte. Har du länk?

Finns bilder på http://tera-mods.blogspot.com

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Så var det ja, tack!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Spelet verkar vara väldigt bra imo, hur upplever ni det ?

Är det värt att köpa eller är det någon som har en trial eller något i den stilen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Spelet verkar vara väldigt bra imo, hur upplever ni det ?

Är det värt att köpa eller är det någon som har en trial eller något i den stilen ?

Visst är det bra Ska dock blir intressant att se om det är kul vid lvl 60 bara, hört motsatsen.

Jag kanske har en trial men är inte säker, nån annan kanske har?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av radical2000:

Eftersom EnMasse är ett dotterbolag till Blueholestudio i Korea samt att spelet har Mature rating i USA (kontra PEGI 12 i Europa), funderar jag på att gå över och lira på amerikanska servrar istället. Det verkar ju som att USA kommer att få de nya patcherna snabbare samt ocencurerat. Har läst alldeles för mycket klagomål på tera-europes forum gällande Frogster och förändringar de gjort i EU-klienten m.m. Kan man få de riktiga pingtiderna från er som spelar mot USA? Vore schyst

Kör på om du inte är en seriös pvp spelare för då kommer du få ett stort handikapp.
Inga av dina argument skulle få mig att ha högre ping som verkligen är viktigt i pvp (ja jag kommer näst intill enbart köra pvp senare)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Va fjantigt! Trodde det skulle vara lite mer än bara dolda nipples. Hade varit bättre om det hade varit ett gäng nakna tuttar man får tryckta i ansiktet som i Age of Conan.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Den som har en key får jätte gärna skicka till mig!

maxkristiansson@yahoo.se

Permalänk
Medlem

Jag skulle också vilja prova en trial eller något

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Förstår inte vad alla menar med att blodet är borta, jag har haft det hela tiden, och går till och med att öka hur mycket det kommer i .ini filerna.

Eller är det något annat blod än det som kommer när man slår på fiender ni pratar om?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Förstår inte vad alla menar med att blodet är borta, jag har haft det hela tiden, och går till och med att öka hur mycket det kommer i .ini filerna.

Eller är det något annat blod än det som kommer när man slår på fiender ni pratar om?

Blodet som togs bort var det som splattrades upp på skärmen

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av Mo0rbid:

Blodet som togs bort var det som splattrades upp på skärmen

Aha, det kan jag klara mig utan

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Köpte spelet igår och började lvla en lancer på Essenia, måste säga att Tera var mycket roligare än jag trodde!
Hur går det för er andra? någon som här som blivit 60 än?