Permalänk
Medlem

D3 i 120 hz ??

Hej, har en Samsung S23A700D skärm 120hz och spelar diablo 3.. men när jag har vsync påslaget så får jag bara låst till 60 fps framerate slidern i spelet är draget hela vägen till max.

Så antar att spelet inte körs i 120hz eftersom då skulle jag väl få 120fps med vsync på.. utan vsync ligger jag på 150+fps, någon annan med samma skärm eller 120hz som har samma problem ??

Mvh.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Provat stänga av vsync i spelet och använd vsync i dina grafikkortinställningar?

Permalänk
Medlem

Hmm ska testa tack

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Provat stänga av vsync i spelet och använd vsync i dina grafikkortinställningar?

Fungerade prima.. lite jobbigt dock när man inte använder vsync i andra spel.. antar att det är D3 som buggar med vsync finns det något sätt man kan göra i nvidia control panel så att bara vsync år "tvingat på" i bara D3 ? ska sova nu förresten efter att tagit lv 20 på min barbar så svarar senare idag!

Mvh.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du får nog påpeka felet för Blizzard så kanske de fixar det sen

Permalänk
Medlem

hmm vart hittade du vsync på och av knappen i nividas kontrol panel?

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Fungerade prima.. lite jobbigt dock när man inte använder vsync i andra spel.. antar att det är D3 som buggar med vsync finns det något sätt man kan göra i nvidia control panel så att bara vsync år "tvingat på" i bara D3 ? ska sova nu förresten efter att tagit lv 20 på min barbar så svarar senare idag!

Mvh.

Ja det går att göra så bara D3 körs i vsync, gå in på program settings istället för global.

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Mvh.

I Nvidias kontrollpanel så finns det ett alternativ som heter "Manage 3D Settings" väl där i så finner du en flik vid namn "Program Settings" där kan du lägga till Diablos .exe fil och sedan ge den sina egna separata inställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Hej, har en Samsung S23A700D skärm 120hz och spelar diablo 3.. men när jag har vsync påslaget så får jag bara låst till 60 fps framerate slidern i spelet är draget hela vägen till max.

Så antar att spelet inte körs i 120hz eftersom då skulle jag väl få 120fps med vsync på.. utan vsync ligger jag på 150+fps, någon annan med samma skärm eller 120hz som har samma problem ??

Mvh.

Det finns ju en inställning in game som du kan hitta inne på options. där kan du ställa fpsen från 0-200 tror jag det är, en liten slider där du väljer maxvärdet, sätt den på 120 så borde det lösa det. tror jag.

Permalänk
Medlem

Hmm tack för alla svar det går ju att tvinga på osv.. men borde gå med vsyncen ingame, någon annan som har likadant problem ?

Visa signatur

Permalänk

Njae, hur jag än gör så är Vsync på. Och den kappas på 60