Testa ath-m50, sennheiser hd-25, denon ah-d1100 i stockholm

Permalänk
Medlem

Testa ath-m50, sennheiser hd-25, denon ah-d1100 i stockholm

Tjena, som rubriken säger så ska jag då köpa ett par nya hörlurar i 1300-2000 kr klassen men jag är då såklart intresserad av att testa hörlurarna först, så jag undrar om det finns något ställe i stockholm där man kan testa dessa, och flera stycken andra olika hörlurar? Jag tror att det går att testa denon hörlurarna på hifiklubben? Kom också gärna med tips på andra hörlurar som ni tycker är värda att testa i prisklassen det jag letar efter är helst over-ear hörlurar med bra bas och detaljerat ljud som ska användas för portabelt bruk men också hemma vid datorn för spel och filmer osv. Kommer att drivas med asus conar essence. Alla tips uppskattas
mvh

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Arctic White | Corsair AX 850W PSU | Gainward GeForce GTX 970 | Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K | Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 | Western Digital Caviar® Black 500GB | ASUS P8P67 PRO, Socket-1155 | Corsair k90 l | BenQ 23,6" LED XL2410T | Mionix Naos 5000 | SteelSeries Musmatta 9HD | Corsair SSD Performance Pro Series 128GB | Sennheiser HD598 | Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Dra till referenceaudio på götgatan vet inte exakt deras utbud men det finns en del och sist jag var där och köpte mina grado sr60i (rekomenderas) så fick man lyssna på allt dom hade inne, kunnig och väldigt hjälpsam personal.

Permalänk
Medlem

Om hifiklubben fortfarande har kvar några AH-D2000 så försök pruta ner dom lite Jag prutade mina till 2100. Ska du ha dom för portabelt bruk borde du dock byta kabeln. Orginalkabeln är styv som en pinne.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja rekommendera shure srh 840. Ett par lurar som skall ha ett ganska neutralt ljud. Däremot kanske det inte passar dina krav för bas, helt beroende på hur du definierar bra bas.

Personligen använder jag dessa lurar portabelt med en fiio e17 till min hox. Jag anser att basen är riktigt bra och, beroende på utrustning, så kan man ju använda equalizer. Men det skall som sagt vara ett par ganska neutrala lurar, men om du får möjlighet så föreslår jag att du provlyssnar.

Skickades från m.sweclockers.com