Chassi för att bygga tyst men kraftfull SFF workstation?

Permalänk
Medlem

Chassi för att bygga tyst men kraftfull SFF workstation?

Som rubriken antyder planerar jag att bygga en tyst, liten, kompakt och kraftfull workstation. Planen är att den kommer utrustas med ett mini-ITX moderkort med i5 3570k, Geforce 640 och en Intel 330 SSD

När det gäller chassi så väljer jag mellan någon avSUGO 05, 06, 07 och 08 och en Shuttle SZ77R5. Jag har inte haft möjlighet att se och känna på något av chassina i verkligheten så jag vänder mig till forumets expertis
Hur står sig dessa chassin mot varandra när det gäller byggkvalitet, storlek och ljudnivå? Vilket skulle ni välja för detta ändamål, finns det andra alternativ? Prio är liten storlek och låg ljudnivå.

Permalänk
Medlem

Sugo är väl ok vad gäller ljudnivå men jättetyst är de inte. Kylningen och kompatiblitet är väl skälet att man skulle välja dem.

Ska du ha en tyst dator måste chassit rymma en högprestandakylare som du kan kyla med tyst fläkt och chassits ventilation får inte vara begränsande, i övrigt spelar det mindre roll vad du har. Jag hade valt ett m-ATX tower istället då de är betydligt kraftfullare, annars hade jag kanske kollat på Bitfenix nyaste skapelse:
http://www.sweclockers.com/recension/15474-bitfenix-prodigy

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Bitfenix prodigy rekommenderar jag också för en någorlunda tyst mini-ITX dator, den med ett par bra 120mm fläktar samt stor eftermarknadskylare skulle nog fungera riktigt bra.