Demon Hunter: 2xHand crossbow, crossbow eller bow?

Permalänk
Medlem

Demon Hunter: 2xHand crossbow, crossbow eller bow?

Alla DH:s därute vad föredrar ni? Har mest kört med 2st hand xbows, men kanske skulle gå över till 2h-xbows nu i inferno act 2 för mera skada per träff...

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair RM850X ATX 3.1 850W| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

2h xbow eller bow är bäst. Den stora skillnaden mellan dem är attack speed, damage spread och om din passiva påverkar damage eller crit. Själv gillar jag bow, mest för attackspeed, då det blir så mycket roligare att spela när man skjuter fort

Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Medlem

Jag kör på 2h-xbow atm, detta för crit % från den passiva. Lirar man med elemental arrow som första val för att punga ut skada gör sig ett vapen med hög dmg och lägre attack speed bättre än två med högre attack speed och lägre damage. Din hatred räcker då längre när man kedjar elemental arrows medan man fortfarande gör ungefär samma dmg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

HATAR xbow, kommer aldrig mer köra det.
Tråkigare spelstil än hydra kite med wizzard, bläääääääääää.

Bow ftw.

Dock hoppas jag dom buffar hand crossbows, för det är rätt kul också

Permalänk
Medlem

Skulle vilja säga att alla 2H Crossbows samt Bows över 1400dps är grymt.
Kan sjunka lite i DPS för att få Critical hit damage / socketslot samt Dex/Attackspeed.
Kör själv med 2H Crossbow ~1100dps m. 25% attackspeed, mobsen trillar relativt lätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeption:

Skulle vilja säga att alla 2H Crossbows samt Bows över 1400dps är grymt.
Kan sjunka lite i DPS för att få Critical hit damage / socketslot samt Dex/Attackspeed.
Kör själv med 2H Crossbow ~1100dps m. 25% attackspeed, mobsen trillar relativt lätt.

Misstänkte det. Har haft roligt med 2xhandcrossbows men får väl tjacka mej en decent xbow/bow....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair RM850X ATX 3.1 850W| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Kör bow+quiver, provade enhands men kändes inte värt.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Moderator
Moderator

2x1H är intressant eftersom det är högre budget för stats på 1H än koger. Säg att man får tag i (haha) två 1H med 300+ dex, 90%+ crit damage, socket och varför inte slänga med lite vitality också när vi ändå tar i så vi blir blå. Två sådana bör nå högre skada än en perfekt 2H med koger. De två förstnämnda skulle dock vara klart dyrare att införskaffa, ungefär alla pengar som finns i spelet, någon miljon hit eller dit.
Det andra scenariot är att man bygger med väldigt hög attack speed samt "chance to stun/blind/fear/knockback/immobilize/win the game on hit" från flera olika föremål. Eftersom 1H har högst attack speed lämpar ett sådant vapen sig bäst. Skrapar man ihop 15-20% chans att göra dumheter per träff, 3-4 skott per sekund och lobbar tentakler som gör 2-3 träffar per mob bör man kunna låsa varenda mob i spelet utom immuna bossar. Vet dock ej om det finns något dolt max för sådana effekter.

Som spelet ser ut nu dock är det 2H + koger som gäller för den stora massan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har 2 st 1hand på ca 850dps som ger 80nåt% crit hit dmg. Var inte så dyrt men gör fet skada

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

2st 1-hands med socket är teoretiskt bäst, men då ska man ha 2st 1300dps med socket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Misstänkte det. Har haft roligt med 2xhandcrossbows men får väl tjacka mej en decent xbow/bow....

Mitt råd är att du får tag i en bra 2hand Xbow, med:
~20% atkspeed
~60+ critical hit damage / eventuellt mindre om de finns utrymme för socket.
~1200-1400dps
~Så mycket dex som bara möjligt.

Bytte själv båge igår, fick tag i en med 99% critical hit damage, ökade min dps med 70k så ligger runt 242k atm ^^

Permalänk
Medlem

Kör HC så jag kommer nog byta till 1H xbow och sköld. Kör med bow just nu.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeption:

~20% atkspeed
~1200-1400dps

Bytte själv båge igår, fick tag i en med 99% critical hit damage, ökade min dps med 70k så ligger runt 242k atm ^^

Gah 242k?. Med eller utan SS? Håller på farma pengar till en bra båge/armborst, kör just nu med en billigt blå båge på 960 dps och en socket (50% crit dmg).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeption:

~20% atkspeed
~1200-1400dps

Antinen så har du bättre prylar än en person som fått saker gratis av hundratals/tusentals personer elelr så anger du din dps med sharpshooter. Men ingen kan väl vara så enkelspårig att den anger sin dps med sharpshooter eftersom detta inte säger någonting överhuvudtaget på något sätt om din faktiska dps. Det 'r enn uppblåst siffra som ser stilig ut på papper men som inte har någon inverkan förutom under den första sekunden av en strid.

Och utöver det så lurar den folk att bara skaffa prylar med +critdamage vilket vidare leder till en obalanserad build och lägre dps.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Antinen så har du bättre prylar än en person som fått saker gratis av hundratals/tusentals personer elelr så anger du din dps med sharpshooter. Men ingen kan väl vara så enkelspårig att den anger sin dps med sharpshooter eftersom detta inte säger någonting överhuvudtaget på något sätt om din faktiska dps. Det 'r enn uppblåst siffra som ser stilig ut på papper men som inte har någon inverkan förutom under den första sekunden av en strid.

Och utöver det så lurar den folk att bara skaffa prylar med +critdamage vilket vidare leder till en obalanserad build och lägre dps.

Givetvis är DPSen angiven med Sharpshooter, det är en del av klassen så varför skulle man ange sin DPS utan den?
Critdamage är de som scale'ar bäst med klassen för tillfället, för varför stacka en onödigt massa attackspeed m. låg damage?
Vill gärna få det svart på vitt med någon som kör attackspeed build och utan SS.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Xeption:

Givetvis är DPSen angiven med Sharpshooter, det är en del av klassen så varför skulle man ange sin DPS utan den?
Critdamage är de som scale'ar bäst med klassen för tillfället, för varför stacka en onödigt massa attackspeed m. låg damage?
Vill gärna få det svart på vitt med någon som kör attackspeed build och utan SS.

Nej, critchans är en del av klassen och du har extremt låg sådan i din setup. Man anger dps utan sharpshooter eftersom det är en temporär buff som inte reflekterar vilken skada du verkligen gör. Din riktiga dps ligger neråt 80-90k och det är den siffra du skall ange om ditt syfte inte är att lura andra att slösa pengar på dålig utrustning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Nej, critchans är en del av klassen och du har extremt låg sådan i din setup. Man anger dps utan sharpshooter eftersom det är en temporär buff som inte reflekterar vilken skada du verkligen gör. Din riktiga dps ligger neråt 80-90k och det är den siffra du skall ange om ditt syfte inte är att lura andra att slösa pengar på dålig utrustning.

Jag ligger nog snarare runt en 105k + - utan SS.
Den reflekterar visst vilken skada jag gör? Hur resonerar du annars?
Det är som att jämföra en Wizard utan Magic Weapon eller en Barbar utan Frenzy, man kan inte ta bort en CD från en klass och säga att "Nej men med den räknas det inte". Jag öppnar med den CDn, och öppningsstadiet är min verkliga damage, den räknas väl till?
Lurar ingen på det, det är den build som är mest optimal för en Demon Hunter för tillfället, men du får gärna motbevisa det genom att visa mig en pure ATKspeed DH utan SS.
No offence, men vi tycker verkligen inte samma ang. denna punkten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeption:

Jag ligger nog snarare runt en 105k + - utan SS.
Den reflekterar visst vilken skada jag gör? Hur resonerar du annars?
Det är som att jämföra en Wizard utan Magic Weapon eller en Barbar utan Frenzy, man kan inte ta bort en CD från en klass och säga att "Nej men med den räknas det inte". Jag öppnar med den CDn, och öppningsstadiet är min verkliga damage, den räknas väl till?
Lurar ingen på det, det är den build som är mest optimal för en Demon Hunter för tillfället, men du får gärna motbevisa det genom att visa mig en pure ATKspeed DH utan SS.
No offence, men vi tycker verkligen inte samma ang. denna punkten

Det är missvisande och jävligt störigt.
För alla andra klasser whinar på dhs eftersom dhs tydligen har 250k+ dps.
Men den dpsen är långt ifrån långvarig, det är 1 sec man har 250k dps, sen sjunker den med typ 60-70%.

Lika korkat som barbs som räknar berserker med sin dps och då når nära 400k dps.
Men om dhs kan räkna med ss fullt stackad så kan barbs lika gärna räkna med deras cds som dom har ungefär lika ofta som en dh har ss 100% stackat mellan packs (hinner aldrig stacka upp den till 100% om dödar skit hela tiden)

Det hade varit som i wow att räkna en peak dps när man har alla cds som sin DPS.

Fullt stackad SS har en burst dps på 1 sec, substained dps på ett elite pack är långt ifrån 250k

Bästa gearade dhn jag sett är den där lustiga cyper snubben på twitch med 3+ Attack per second och 340k+ dps (ss stackad)
Så en dh ska spelas, snabb attackspeed med fet dmg, mycket roligare, synd gearen kostar typ 200+ mil
Räknar inte athene.

Permalänk
Medlem

http://www.filedropper.com/demonhunter

Om ni är sugna på att ta reda på damage med ett speciellt vapen fyller ni bara i excelbladet som jag länkade ovan Det är mycket bra faktiskt!

Ni fyller bara i statsen på vänster sida och får sedan ut damage m.m. på höger sida.

Det finns två blad, en för 2h samt en för 1hs.

Själv använder jag bladet såhär:

1. Skriver in mina saker i "variant 1". All armor inklusive vapen.
2. I "variant 2" skriver jag in det jag vill byta från min armor / vapen för att kunna jämföra direkt med min gear i nuläget snabbt!

Det går att använda till att byta ut armor också för det fungerar lika bra trots att det är tänkt till att kika på vapen egentligen

Hoppas ni har nytta av den!

Ps. Creds går inte till mig eftersom jag inte gjort den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Det är missvisande och jävligt störigt.
För alla andra klasser whinar på dhs eftersom dhs tydligen har 250k+ dps.
Men den dpsen är långt ifrån långvarig, det är 1 sec man har 250k dps, sen sjunker den med typ 60-70%.

Lika korkat som barbs som räknar berserker med sin dps och då når nära 400k dps.
Men om dhs kan räkna med ss fullt stackad så kan barbs lika gärna räkna med deras cds som dom har ungefär lika ofta som en dh har ss 100% stackat mellan packs (hinner aldrig stacka upp den till 100% om dödar skit hela tiden)

Det hade varit som i wow att räkna en peak dps när man har alla cds som sin DPS.

Fullt stackad SS har en burst dps på 1 sec, substained dps på ett elite pack är långt ifrån 250k

Bästa gearade dhn jag sett är den där lustiga cyper snubben på twitch med 3+ Attack per second och 340k+ dps (ss stackad)
Så en dh ska spelas, snabb attackspeed med fet dmg, mycket roligare, synd gearen kostar typ 200+ mil
Räknar inte athene.

Jag ligger på 190k dps utan ss med gear värt förmodligen cirka 180miljor.

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Jag ligger på 190k dps utan ss med gear värt förmodligen cirka 180miljor.

Det kan jag tyckas vara ganska tråkigt faktiskt. För dig blir det ju inte något roligt spel längre med den gubben

Jag personligen har ~110k med SS och det tycker jag är bra men in OP eftersom får man ett jobbigt pack måste man ändå ta det lite lugnt och det går inte att nuka ner

men för dig är ju spelet förstört enligt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeption:

För att den anger en dps som du fruktansvärt sälla kommer att ha. ss ger en boost till din dps, självklrt. Men inte i närheten av så stor som du verkar tro.

skall du ange din dps med ss och få en siffra som faktiskt säger något så får du föra statistik över hur många stacks" du brukar få mellan packs och ta ut ett värde utifrån det. Alternativt räkna ltie summaserier. Att bara skriva en siffra och åp mnågot sätt tro att den säger något är helt utan värde.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar