Permalänk
Medlem

Första moddningen

Tja. Jag har precis börjat "Modda" lite grann...... har sprej lackat min burk och tangentbord, och nu ska jag köpa ett CCFL kitt och fixa en ruta på sidan. Vad ska jag tänka på, vilka verktyg e bäst, osv.. Tacksam för svar

PS: Lägger upp lite pics sen.

Permalänk
Medlem

Dremel, sticksåg, multimeter, lödkolv är bra att ha

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk

Dremel äger!

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ufos85
Dremel, sticksåg, multimeter, lödkolv är bra att ha

ehh multimeter? vart behöver du den någonstans?!!! den är meningslös att ha om man bara ska mpdda in ett ccfl rör. Det enda är en lödkolv/avbitare och lod ifall sladden mellan nätdelen och strömbrytaren skulle vara förkorta.

Visa signatur

Cryptar wass here

Permalänk
Medlem

Det misslyckades......... hade varken dremel eller sticksåg.....
Borrade först ut 4 st hål, ovh ritade upp var jag skulle såga.
Hade bara en hand metall såg..... det blev snett så hela sidan e förstörd.... ska köpa en färdig istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cryptar

ehh multimeter? vart behöver du den någonstans?!!! den är meningslös att ha om man bara ska mpdda in ett ccfl rör. Det enda är en lödkolv/avbitare och lod ifall sladden mellan nätdelen och strömbrytaren skulle vara förkorta.

"... är bra att ha"

Visa signatur

[size="1"]Coder, Absynth Interactive
~ En köpt mod är knappt en mod alls ~ One software - one function(undvik bloat) ~[/size]