Kreditera 7970s till 80%? Bra idé, eller?

Permalänk

Woho, det var alltså 80% av det jag köpte korten för, dock blev det 8909, hade råkat räkna med fakturaavgift och Frakt

Antar att detta tyder på att de vet att jag har rätt, men orkar inte bråka om det, är bara glad att jag hittat en utväg ur detta AMDs helvete

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av StorSnur:

är inte ProShop danskt?

Yupp, nog är dom röde og vite

Skrivet av Lasergurka:

Vad spelar det för roll? Det har hänt är att jag har köpt en produkt som har sagts fungera på ett sätt, verkligheten har visat sig ligga långt ifrån vad som var sagt, och för detta vill jag lämna tillbaka/byta ut korten.

Kan inte förstå hur folk här tycker att detta blir orimligt bara för att det rör sig om drivrutiner
Tråden har iaf fått mig att inse att sånt här är bättre att ta med kunnigt folk på konsumentverket.

Japp, och du får ju ersättning av korten (åtminstonde 80%), men då det inte är nåt fel på korten utan drivrutinerna så är det ju inte ett tekniskt fel. Jag lämnade nyligen in mitt 470 som höll på att ge under då jag trodde det var problem med drivrutinerna först då jag inte fick igång någon fungerande. Inte ens flera versioner gamla, så ingen total ersättning hade givits där. Istället visade det sig att kortet var slut och en RMA gjordes. All fare and square right

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Woho, det var alltså 80% av det jag köpte korten för, dock blev det 8909, hade råkat räkna med fakturaavgift och Frakt

Antar att detta tyder på att de vet att jag har rätt, men orkar inte bråka om det, är bara glad att jag hittat en utväg ur detta AMDs helvete

Kör på det!, om du redan väntat 2 veckor så är det lätt värt att ta en OK deal istället för att kanske vänta någon månad innan ARN har löst ärendet

Mvh Billy

Visa signatur

Stationär: I7 8700k | Asus prime Z370-a | 32GB Corsair Vengeance 3200Mhz CL16 | | Corsair RM750x | Corsair H110 V2 | Samsung Evo 960 500GB | Seagate 600 Pro 480GB | RTX 2080 | Be Quiet Dark Base Pro 900

Permalänk
Medlem

Jag tycker absolut du ska reklamera. Har man köpt något som inte fungerar som det ska så är det klart man ska ha pengarna tillbaka.

Inte köper man en tv som bara visar 1,2 och 4an.

Permalänk
Skrivet av Batman:

Yupp, nog är dom röde og vite

Japp, och du får ju ersättning av korten (åtminstonde 80%), men då det inte är nåt fel på korten utan drivrutinerna så är det ju inte ett tekniskt fel. Jag lämnade nyligen in mitt 470 som höll på att ge under då jag trodde det var problem med drivrutinerna först då jag inte fick igång någon fungerande. Inte ens flera versioner gamla, så ingen total ersättning hade givits där. Istället visade det sig att kortet var slut och en RMA gjordes. All fare and square right

Vet inte riktigt varför bara tekniska problem skulle räknas som fel...

Aja, spelar ingen roll nu

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Grymt bra deal, blir nog det bästa för båda parter. Tiden det skulle ta att få ut de sista 20% skulle inte vara värt det för mig i alla fall och då är det inte äns säkert att ARN skulle ge dig rätt.

Pro shop sparar säket in mer pengar än det kostar dem att ersätta då det skulle kosta dem stora summor att driva fallet.

Win-win

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Hejsan,

Har haft problem med mina 7970s som aldrig viljat ta slut, felet har varit omogna drivers. Tröttnade tillslut på att de aldrig funkade som de skulle och kontaktade Proshop där jag köpte dem för att försöka få igenom en reklamation. Efter ett par mail fram och tillbaka så inser jag hur lång tid detta kommer att ta, och börjar känna att det är ett hopplöst fall. Plötsligt (idag) får jag ett mail om att deras "tekniska servive chef" har erbjudit att de kan "kreditera korten till 80% (om du har orginalkartiong kvar)". Antar att detta innebär att jag får tillbaka 80% av inköpspriset på korten, men hörde mig ändå för så att det verkligen var fallet.

Nu i väntan på svar så tänkte jag höra mig för lite om hur jag ska göra. Korten köptes för 11 232, det gånger 0,8 blir 8986:-, lägger jag på ca 700 spänn på det kan jag köpa mig två stycken MSI Twin Frozr 3 680s.

Är detta en bra deal? Ger de mig erbjudandet för att försöka komma undan lindrigt, då jag pratade mycket om att ta ärendet till ARN i senaste mailet, eller är det faktiskt för att vilja visa lite good will, för att jag faktiskt inte har en chans att få korten reklamerade? (reklamerade i form av att få pengar tillbaka eller att få kort för motsvarande summa).

Skulle uppskatta eran syn på saken.

Jag tycker dealen är OK om det 80% på vad du betalade.

Det här ärendet kommer inte ha en chans i ARN. lika lite som om du skulle anmäla Microsoft för dom har leverat en inte färdig produkt typ windows, som behöver uppdateringar.
Eller varför inte anmäla samsung, htc, nokia och apple för att os i deras mobiler inte är färdigutvecklade utan behöver uppdateringar.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Så du menar att ett företag som säljer ett/flera grafikkort måste garantera till 100% att det fungerar i ALLA spel utan problem, annars ska du få kreditera kortet/en och få tillbaka 100% av inköpspriset flera månader senare?

Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser såna här trådar.

Så du menar att om man köper ett grafikkort för att spela spel med det, och det inte funkar i diverse olika spel så är det okej? Ungefär som om man köper en mobil och med den kan man bara ringa till några utav sina kontakter?

Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser sådana här svar...

Permalänk
Skrivet av robbankentor:

Jag tycker dealen är OK om det 80% på vad du betalade.

Det här ärendet kommer inte ha en chans i ARN. lika lite som om du skulle anmäla Microsoft för dom har leverat en inte färdig produkt typ windows, som behöver uppdateringar.
Eller varför inte anmäla samsung, htc, nokia och apple för att os i deras mobiler inte är färdigutvecklade utan behöver uppdateringar.

Det är skillnad på att behöva uppdateringar och att vara obrukbar.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag tycker som många andra att det är en riktigt bra deal.
Tror att det kan ta ganska lång tid om Ni blandar in ARN med tanke på hur sega Proshop har varit att svara.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Skrivet av lord_tito:

Jag tycker som många andra att det är en riktigt bra deal.
Tror att det kan ta ganska lång tid om Ni blandar in ARN med tanke på hur sega Proshop har varit att svara.

Precis, svarade att det låter som en rimlig deal, och frågade hur det skulle gå till

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tror inte ARN skulle ta upp ett sånt här ärende. Du får väl vända dig till AMD isådanafall. Men lyckat att du fick igenom en hygglig deal iallafall

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Att dra in ARN blir hur du än gör en väldigt tidskrävande process (och kommer definitivt kosta mer än det smakar), så att låta Proshop återköpa korten för 80% av det ursprungliga priset verkar som en väldigt förmånlig deal.

Att reklamera för drivrutiner känns inte heller speciellt lovande, och är så vitt jag vet ett helt nytt område. Rent spontant tror jag att det kommer bli knepigt att få igenom ditt yrkande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Så du menar att om man köper ett grafikkort för att spela spel med det, och det inte funkar i diverse olika spel så är det okej? Ungefär som om man köper en mobil och med den kan man bara ringa till några utav sina kontakter?

Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser sådana här svar...

Det kan vara en idé att kolla upp hurt kortet presterar innan man köper det.

Permalänk
Skrivet av HMB:

Det kan vara en idé att kolla upp hurt kortet presterar innan man köper det.

Självklart, och på tester stod det attdet presterade utmärkt, och det gör det också...tills problemen börjar. Kan spela en match i BF3 som flyter utmärkt, efter en timme klockar korten plötsligt ner sig att det blir ospelbart. Sånt syns tyvärr inte så bra på benchmarks.

Inte heller syns artifakter i spel som inte är de populäraste att testa.
Är inget krav på att man måste göra massa research på vilka produkter som har problem för att man ska kunna köpa någonting, funkar det inte som utlovat har man rätt att få det utbytt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Det kan vara en idé att kolla upp hurt kortet presterar innan man köper det.

Fast om du läser original posten så låter det mer som om att han har problem med att spela spel, och inte problem med prestandan, och som konsument ska du väll inte behöva kolla upp om en vara man köper verkligen funkar?

Kan ta ett exempel med mobiler igen, om man går och köper en ny mobil i en butik. Tycker du då att man som konsument måste ta reda på om mobilen går att ringa med eller inte? Är det inte något som man kan förutsätta att den ska klara av att göra, på samma sätt som att man ska kunna förutsätta att två stycken grafikkort som torts allt är bland de högst presterade på marknaden ska klara av att spela moderna spel med...

Permalänk
Medlem

Känner att huruvida detta är en bra deal eller inte är uträtt, men jag måste säga att det faktiskt är en intressant tråd. Det är ju faktiskt en svår frågeställning, hur mycket "fel" ska man acceptera på en produkt innan man kan kräva att få lämna tillbaks den.

Att allt inte fungerar 100% kommer vi nog få leva med, det kommer nog aldrig släppas en helt buggfri mjukvara, men när passeras gränsen till obrukbar? Hade faktiskt varit intressant om du drog detta med ARN en vända för att kanske få ett prejudikat, men jag förstår att det känns omotiverat att lägga den tiden själv. Skulle det dock vara så att man får rätt att lämna tillbaks korten om drivrutinerna inte lever upp till en viss standard skulle det ju sätta mer fart på tillverkarna att fixa dem.

Sen blir det ju en kamp mellan drivrutinsleverantören och den som gjort spelet och kanske även den som står för operativsystemet. Vems fel är det att det inte fungerar? Men det får bli en annan fråga (och man kan ju alltid emigrera till konsollvärden om man vill ha mindre strul

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det är skillnad på att behöva uppdateringar och att vara obrukbar.

Är verkligen alla kort 7970 obrukbara eller är det bara i den här konfiguratione och den här datorn.

Vi vet inte hur den här datorn är installerad eller med vilket bios, drivers osv

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Självklart, och på tester stod det attdet presterade utmärkt, och det gör det också...tills problemen börjar. Kan spela en match i BF3 som flyter utmärkt, efter en timme klockar korten plötsligt ner sig att det blir ospelbart. Sånt syns tyvärr inte så bra på benchmarks.

Inte heller syns artifakter i spel som inte är de populäraste att testa.
Är inget krav på att man måste göra massa research på vilka produkter som har problem för att man ska kunna köpa någonting, funkar det inte som utlovat har man rätt att få det utbytt.

Är du säker på att det inte är fel på dina kort?
Tycker jag ser dig halvt överallt bland Radeon-delen om hur mycket problem du har, jag har inte ett ända problem efter senaste beta drivrutinerna och en cleen installation av windows. det om att dina kort klockar ner sig, det är inte drivrutinerna, måste vara hårdvara i ditt fall. tycker inte jag ser allt för många med det problemet mer? kan ha fel.

Önskar dig iaf lycka till i detta och 80% av inköpspriset är en BRA deal. då ett nytt 7970 får du loss för ~3900:-

Skrivet av robbankentor:

Är verkligen alla kort 7970 obrukbara eller är det bara i den här konfiguratione och den här datorn.

Vi vet inte hur den här datorn är installerad eller med vilket bios, drivers osv

Det jag menar

Permalänk

Det är juh svårt att få saker sålt på marknaden för 80% av nypris, bra deal från dem om det är utan bråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Skippar helst referensdesign

Förstår vad du menar men måste säga att detta är första gången jag är så pass imponerad av referenskylarens kylningsförmåga Och tyst är det också även under load. Men visst, klart man tar en Windforce om man kan välja

OnT så tycker jag du ska slå till. Även om du hade sålt dem privat så borde du nog inte kunna få ut lika mycket pengar som vid krediteringen även vid 80% av marknadsvärde. Nytt XFX 7970 kostar 3964kr x 2 x 0.8 = 6342kr. Fast klart...det är en bra bit under det priset du gav vid launch :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem

själv hatar jag med amds drivers dom är dugliga med 1 kort men med mer än 1 st så vill jag inte säga nåt...

riktigt fin deal du fick iaf

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Kan säga att jag gjorde samma sak nu i helgen, eller rättare sagt igår!
Tröttnade totalt på mina två 7970, som likt #Lasergurka har de strulat mest hela tiden sen jag köpte de i januari. Så är de någon som är sugen och pröva lyckan så kan jag slänga upp dem på en annons. Säljes billigt!

Köpte istället två 680 DCU2 från Asus

Visa signatur

|| CPU: Intel i5 2500k @ 4.5hz | CPU Kylare: Corsair H80 | MB: Asus P8P67 WS Revolution B3 | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16Gb CL9 | WIN HDD: Intel X25-M G2 80GB | Lagring: ~2TB | GPU: 2x Asus GTX 680 DC II | Skärm: 2 x BenQ TFT 24" LED 120Hz | Chassi: NZXT Switch 810 - Vit | PSU: Silverstone Strider 1000W | 3DMark11: ~X7000 / P15000 ||

Permalänk

Tänk nu på att drivrutinerna till detta kort börjar bli riktigt bra med den senaste 12.6 uppdateringen som kom i början av Juni. Många som har fått bra fart på korten både i CF och i Eyefinity. Jag höll också på att slita mitt hår i början och hade tankar på att returnera korten.

Nu kör jag med 12.3 och allt flyter på för mig i CF och Eyefinity. Inga problem alls.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Skrivet av Aqua_HeaD:

Tänk nu på att drivrutinerna till detta kort börjar bli riktigt bra med den senaste 12.6 uppdateringen som kom i början av Juni. Många som har fått bra fart på korten både i CF och i Eyefinity. Jag höll också på att slita mitt hår i början och hade tankar på att returnera korten.

Nu kör jag med 12.3 och allt flyter på för mig i CF och Eyefinity. Inga problem alls.

Jag kör också med 12.3, allt flyter inte det minsta, korten klockar ner sig från 1000MHz till 500MHz hela tiden.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tycker det är underligt då så många har problem med 7970 då mina fungerat alldeles utmärkt i alla spel jag testat hitills och det är en ganska lång lista av spel :/

Men strunt samma..
Kör på dealen, helt okej från deras sida om dom menar 80% av vad du betalade för dom.

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jag kör också med 12.3, allt flyter inte det minsta, korten klockar ner sig från 1000MHz till 500MHz hela tiden.

Har du testat 12.5?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lasergurka:

Jag kör också med 12.3, allt flyter inte det minsta, korten klockar ner sig från 1000MHz till 500MHz hela tiden.

Nu verkar ju allt vara löst och 2 680 är inte fy skam Jag undrar dock om du har testat aktivera/inaktivera Windows Aero? (det j*vla fanskapet kan nämligen ställa till det ibland)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Usch inte kula att läsa detta. Trodde AMD åtminstone hade användbara drivrutiner.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Har du testat 12.5?

Japp, har testat alla drivrutiner som finns till 7970, har provat 12.6 betan också. På äldre drivrutiner fanns inte problemet med att de klockar ner sig, men där finns det flimmrande texturer och artifakter i många spel, i de nyare är sånt borta, men korten klockar ner sig lite när de känner för det :/

Skrivet av Kent:

Nu verkar ju allt vara löst och 2 680 är inte fy skam Jag undrar dock om du har testat aktivera/inaktivera Windows Aero? (det j*vla fanskapet kan nämligen ställa till det ibland)

Jo, har testat att fippla med Aero, stänga av ULPS och gud vet vad, inget hjälpte. Jo, det jag funderar över nu är om man ska satsa på 4GB versioner eller om det kommer räcka länge med bara 2GB? BF3 i ultra 1920x1080 ska ju dra runt 1,5GB så mer kanske behövs snart, eller är BF3 bara ett skräckexempel?

Riktar frågan till alla här, inte bara dig.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |