Permalänk
Medlem

Vilken Operatör?

Hej Sweclockers!

Detta kan ses som en kanske rätt onödig tråd men jag kände att det blir även lättare för mig att skriva av mig lite. Hur som helst. Jag ska köpa en Samsung Galaxy S3 hos antingen Telia eller Telenor. När jag jämför de båda utgår jag från det billigaste abonnemanget som går att välja. Summan slutar på 7 176 kr efter 24 månader hos de båda operatörerna, eller 299/mån. Så då är frågan. Vilken ska jag välja?

Såhär ser min jämförelse ut:

För och nackdelarna jag kan komma på är:

Telia:

-Surfa för endast 0.5Gb i månaden med 6Mbit/s.

-Jag får Spotify Premium fritt i 1 år vilket jag spar 1200:- på då jag betalar för Premium nu.

Telenor:

-Fri surf dock med 1Mbit/s.

-3000 Fria Sms

-Kan inte hitta någon öppningsavgift vid samtal som Telia har på 99 öre.

Alltså verkar det bli billigare att ringa och skicka sms samt surfa om jag väljer Telenor. Dock spar jag en del pengar om jag väljer Telia. Räcker 0.5Gb tro? Jag surfar en del och kollar Youtube varje morgon, har dock WiFi hemma. Och hur är de båda företagen att ha som operatörer? Jag har enbart haft 3 innan vilket jag inte är nöjd med. Extra summor som "inte" skulle tillkomma, ingen täckning någonstans, sliskig telefonsupport etc etc.

En summa på över 299:-/månaden kan inte överskridas då jag är en extremt fattig student!

Tack på förhand!

Mvh

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk

Jag hade valt Telenors alternativ isåfall. Lätt. 0,5Gb per månad är INGENTING. Om man kan leva med att det går något långsammare på Telenor så är obegränsad surf guld!

Permalänk
Medlem

10gb/mån med en hastighet av 10mbit/s, 299kr/mån hos tre, det är vad jag kör med just nu.
Jag är f.ö väldigt nöjd, förstår inte hur du kan uppleva så mycket negativt med dem :/

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constant3831:

Jag hade valt Telenors alternativ isåfall. Lätt. 0,5Gb per månad är INGENTING. Om man kan leva med att det går något långsammare på Telenor så är obegränsad surf guld!

Såg nu på Mitt3.se att jag hade surfat för 11gb denna månaden, hehe. Så 0.5Gb kanske är rätt lite. I så fall är ju Telenor ett självklart val om ingen kan övertyga mig om en annan operatör. Jag får ju rätt schyssta erbjudanden hos 3 då jag har varit "trogen" kund där länge men vill helst slippa dem.

Edit: Läste helt åt skogen. Hade använt endast 282mb denna månaden.

Skrivet av MeckarN:

10gb/mån med en hastighet av 10mbit/s, 299kr/mån hos tre, det är vad jag kör med just nu.
Jag är f.ö väldigt nöjd, förstår inte hur du kan uppleva så mycket negativt med dem :/

Vilket abonnemang är det du har då? 3Surf Plus?

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Avstängd

Väljer du Pott 249 eller högre så får du upp till 16mbit/s samt 100gb gräns.

Personligen anser jag Telenor vara bästa svenska operatör för tillfället med det bästa nätet som dom även bygger ut och uppgradera löpande samt en egen kundservice.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Kör på telia max 25+Surf Kostar typ 100kr och då är det 1GB.
Själv använder jag typ 4-500MB vid hög användning. Typ ett par youtube videos per dag.

Telenor har bajs support.
Telia ungefär lika dålig dock marginellt bättre täckning med telia.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

prata large surf large mms sms small:D

Visa signatur

"As they fall asleep,
Will robots dream of electric sheep?"

Permalänk

Tele2 är inget alternativ då? Finns ju fina rabatter på Mecenat!

Permalänk

Tele2 då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constant3831:

Tele2 är inget alternativ då? Finns ju fina rabatter på Mecenat!

Skrivet av infinity08:

Tele2 då?

Kollade Mecenat och Tele2 verkar ha riktigt trevliga priser! Väljer jag Galaxy S3 och deras abonnemang "Volym Låg Student" kostar det 239:-/mån och jag får 300 minuter att ringa för, 300 sms och 300 mms till alla nät samt 1GB surf i 6Mbit/s

Väljer jag istället "Volym Mellan" landar priset på 289:-/Mån men då får jag 1000 minuter att ringa för, 1000 sms och 1000 mms samt 3GB surf i 6Mbit/s

Tror jag väljer Tele2 då det blir såpass billigt och de har allt jag behöver. Men kom gärna med era synpunkter!

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har inte råd med det.

Visa signatur