Permalänk

Jag sitter för mycket vid datorn

Hej!
Jag har en hund valp på 4månader jag har allt jag älskar datorn men
Den har förstört mitt liv!
Jag vet inte vad jag ska göra? Har inte tillräckligt med pengar på mobilen för en annons vill egentligen inte sälja heller!
Vad ska jag göra?
Min mamma gillar inte att jag sitter vid datorn vi bara bråkar .

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad problemet är. Sitter du för mycket vid datorn?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Förstår inte heller riktigt, du skriver en aningens dåligt dessvärre.

Permalänk
Medlem

Han tillbringar alldeles för mycket tid med hunden och hinner inte med all den CS han vill.

Skämt och sido.
Du är medveten om att du sitter vid datorn alldeles för mycket.
Ta dig i kragen och kom överens om att du sitter framför datorn mellan 17-20.
Övrig tid leker du med vovven, umgås med kompisar och annat kreativt som att plugga,
meka med moppen och städa ditt rum, så blir mamma glad.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hur kan ditt liv vara förstört för att du sitter för mycket vid datorn?
Finns bra mycket värre i världen än detta grabben.

Stäng av datorn, så enkelt är det egentligen.

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående, stäng av datorn bara?

Visst att det är kul med dator, men man måste ju ha ett liv också? Hade vart överlycklig om jag hade en hundvalp att lajja med och uppfostra istället för att sitta vid datorn?

Permalänk
Medlem

Stäng av datorn och spendera tid med hund din och gör annat nyttigt, hur svårt kan det vara? Ditt liv är knappast förstört, du är bara barnet fortfarande. Sparkad från jobbet, din fruga och barn har lämnat dig, du har blivit vräkt och lever på socialen, ja då snackar vi. Vad exakt är syftet med denna tråden? Behöver du råd om hur du ska stänga av datorn? Det är knappast svårare än så....

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Man kan bara gå framåt i livet, det är omöjligt o ändra det som varit.

Gå ut o jogga, hälsa på kompisar, dressera hunden, stick o bada ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Han verkar ha hittat powerknappen nu på sin dator...

Ut och lek med din hundvalp! Du lär ha sommarlov nu om man tänker på ditt nick och att det eventuellt representerar ditt födelseår (99). Då bör du vara ute så mycket som möjligt, leka med hunden, bada, spela fotboll och allmänt bara hänga utomhus!

Sen är det givetvis inte skadligt att sitta vid datorn lite då och då också, men lyssna på din mor du.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Datorer förstör inte någons liv, pissig impulskontroll och dålig karaktär "pajar" kanske ditt liv dock.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Det är lugnt. Jag brukade också överreagera när jag var elva. Gå ut och lek lite med kompisarna. Bygg en koja eller nåt. Har du inga kompisar; skaffa några! Det är jättelätt om man har en hundvalp. Ge din mamma en kram från mig. Peace out, bro!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Prova hundtricket, kan bli win-win!

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Tror inte det har med datorn att göra, som jag ser det kostar nog den söta jycken mer än grabben har råd med även om han nu älskar den.
Mitt tips om det är så är att skaffa en *fodervärd* tills du kan betala vad det kostar i pengar och tid och sen ta tillbaka pälshögen

Mammor tycker alltid att deras söner/döttrar spenderar för mycket tid vid datorn, ta det från en 40 årig gubbe med tre barn som gör allt för att de ska skruva i burkarna och optimera vad de kan. Din mamma kommer över det men gå henne tillmötes så kommer du att se att de timmar du spenderar senare kommer att uppskattas mer än beklagas. Mammor behöver kramar och lite uppmärksamhet ...de tycker att datorn har kidnappat dig

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

Permalänk
Skrivet av johnny:

Tror inte det har med datorn att göra, som jag ser det kostar nog den söta jycken mer än grabben har råd med även om han nu älskar den.
Mitt tips om det är så är att skaffa en *fodervärd* tills du kan betala vad det kostar i pengar och tid och sen ta tillbaka pälshögen

Mammor tycker alltid att deras söner/döttrar spenderar för mycket tid vid datorn, ta det från en 40 årig gubbe med tre barn som gör allt för att de ska skruva i burkarna och optimera vad de kan. Din mamma kommer över det men gå henne tillmötes så kommer du att se att de timmar du spenderar senare kommer att uppskattas mer än beklagas. Mammor behöver kramar och lite uppmärksamhet ...de tycker att datorn har kidnappat dig

Tack alla som svarat!
Jag har nu hittat rätta knappen på datorn
Jag tar enkelt en paus nu!

Mvh: Eric och vovven Trux

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Härligt:)
Skönt å komma ifrån datorn ibland faktiskt. Använder den både på jobbet och hemma..

Permalänk
Medlem

Bra gjort, alla måste komma ifrån datorn ibland, spendera mer tid med familj och din lilla valp:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Och speciellt i TS:s unga ålder kan det vara bra att komma ut och inte fastna vid datorn.

"internetvänner" i all ära, men inget slår ett riktigt socialt liv.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Avstängd

Res dig upp och gör något annat, Problem solved ?

Permalänk
Medlem

XD hehe det effektivaste vore om dina päron släppte av dig 15 km hemifrån på väggen till jobbet och så skulle du vara tvungen att gå hela väggen tillbaka Nää nu skojar jag, men försök att hitta nåt roligt som du kan syssla med istället för att sitta på dator.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Datorberoende, liksom annat beroende, behöver inte alls bero på dålig karaktär. Vem som helst kan fastna i en nedåtgående spiral i livet. I de flesta fall går det dock att komma ur den. Den första tiden är alltid svårast, men när du väl lyckats få balans i tillvaron skall du se att du har tid för både datorn och hunden (och en bättre relation med din mor). Var heller inte rädd att söka professionell hjälp med att bryta ditt datorberoende om så behövs, det är absolut inget att skämmas för.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

asså detta tycker jag är konstigt . har du inte tid med det sociala livet p.g.a datorn är det bara till att gå in på star i menyn och klicka på en knapp som det står stäng av på . själv har jag hund på 2,5 år. sen har jag xbox , data ,ps3 vad som helst men jag hinner sitta när jag har tid

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Hehe. Kom på mig själv häromdagen. Borde inte sitta så mycket vid datorn, tänkte nämligen för mig själv: "Hänger nog inte med mina polare ut ikväll, orkar inte med IRL."

Nä, tack lillen99: Nu ska jag ut i solen.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Satt själv för mycket. Men tack vare att jag hittade ett jobb så har jag fått mera ordning på mitt liv.
Jag kan väl lugnt säga att World of Warcraft har tagit upp en väldigt stor del av mitt tonårsliv.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk

Måste absolut hålla med om att det är skönt att komma ifrån det onda ting som i folkmun kallas datorn. Speciellt om man spelar Modern Warfare 3, som jag. Ibland blir det bara för mycket och jag lovar, det finns annat att göra. Din mor blir inget annat än glad om du sätter dig ner och snackar med henne en stund, exempelvis.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube