får man inte spela Diablo 3 längre?

Permalänk
Medlem

Klart folk får spela Diablo3, Men man måste inse att det blev faktiskt inte succén som många hade väntat sig. De flesta av mina polare hypade sönder detta spelet och snackade om att det skulle bi MEGA bra.

Jag själv misstänkte att det inte alls kommer att vara nått märkvärdigt och var neutral. Och nu efter jag spelat ett tag i inferno med min wizard så har man tapat suget. Allt är ju nerbantat jämför med Diablo2 och där finns ju knappt något mer att göra nu i "endgame". Men jag är inte besviken jag förvänta mig inte något "fantastiskt".

Permalänk
Medlem
Skrivet av henning123:

Är det bara jag som fortfarande tycker att det är skitkul med Diablo fortfarande? Jag spelade Diablo 2 men var totalt värdelös på det, men tyckte det var helt ok ändå. Sedan när Diablo 3 skulle komma bestämmde sig vi ett par killar för att skaffa Diablo3 och lira. Vi spelade i 2 veckor, kanske 3 och tog 60 men sen slutade i princip alla.

Men nu till saken, jag tycker det känns som om alla här på forumet är sjukt besvikna med spelet och som om det inte finns någon som fortfarande spelar det. Det känns som om alla spelade det första veckorna men sen så dog det? Många verkar även tycka att det är så tråkigt och,att alla som spelar spelet är idioter eller är det bara jag?

Skickades från m.sweclockers.com

Klart man fortfarande får spela det. Man tröttnar så småningom på spelet, jag kan tänka mig att det är spelare som inte lirat diablo 2 som fortfarande tycker diablo 3 är roligt, då dom inte har något att jämföra med har dom heller inga höga krav.

Diablo 3 är ett otroligt dåligt spel som bara överlever pga. namnet och företaget som står bakom, men Blizzard har tappat respekt och MÅNGA av deras största fans ögon. Jag kommer köpa nästa Blizzardspel, men blir det lika dåligt som Diablo 3 så blir det sista Blizzardspelet.

Permalänk

Jag spelade D2 och tycker inte att D3 är sämre, det är praktiskt att kunna ändra hur man bygger sin karaktär. Hade en Sorc jag fastnade halvvägs in i Act 5 på någon lite högre svårighetsgrad pga att jag byggt fel. Mindre roligt att bli tvungen att börja på en ny karaktär för att man inte kan komma vidare.

Permalänk
Medlem

Tyckte D3 var bättre än D2 men jag har tröttnat på att köra samma innehåll om och om igen så jag väntar på en add-on sen återkommer jag.

Permalänk
Medlem

Jag spelar det dagligen, inte alls lika mycket som i början dock. Det finns minst två saker som jag verkligen saknar från Diablo 2; Runor(runord) och att legendaries faktiskt var legendaries. Självklart finns det bra legendaries i D3, men de känns verkligen inte legendariska när det finns rare items med betydligt högre värde.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Klart man fortfarande får spela det. Man tröttnar så småningom på spelet, jag kan tänka mig att det är spelare som inte lirat diablo 2 som fortfarande tycker diablo 3 är roligt, då dom inte har något att jämföra med har dom heller inga höga krav.

Diablo 3 är ett otroligt dåligt spel som bara överlever pga. namnet och företaget som står bakom, men Blizzard har tappat respekt och MÅNGA av deras största fans ögon. Jag kommer köpa nästa Blizzardspel, men blir det lika dåligt som Diablo 3 så blir det sista Blizzardspelet.

Jag hänvisar till mitt inlägg i en annan tråd om samma sak:

http://www.sweclockers.com/forum/134-diablo-iii/1114293-besviken-pa-diablo-3-a/index11.html#post12342350

Kortfattat anser jag att steget till 3an var lika bra som steget mellan 1an och 2an. De fixade en hel del saker till det bättre, snyggade till grafiken utan att förstöra stämningen och tog bort jobbiga saker som att ens talent trees var låsta när man väl satt dem.

Det enda som jag saknar är väl horadric cube och leka med recept, samt att vita/grå saker är så värdelösa att man inte ens plockar upp dem för guld (men det skulle väl ändras har jag hört).

Jag spelar på lite då och då. Det bästa med D3 är att jag sitter mindre ofta och slöspelar WoW. Nu är det mer som innan WoW kom att man kör lite storspel (D3), sen kan man ju avsluta lite varsomhelst istället för att sitta fast i en battleground/instans/raid. Då blir det mer test av andra spel, sitta med sitt DS eller kolla film. Mer variation, vilket är skoj.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Skiter i vad andra tycker jag har en lvl 60 wizard och nu kör jag med 4 andra kompisar med min demon hunter

Permalänk

Självklart så får man spela och tycka om vilka spel man vill.

Permalänk
Medlem

Största problemet med diablo3 är att det på inferno svårighetsgraden inte är roligt att spela, vägen dit var/är fortfarande trevlig. Men nu när jag har alla characters på lvl 60 och 3/5 kan cleara act3 i inferno finns inte mkt kvar att göra ;/

Permalänk
Inaktiv

Ja jag tycker man är en idiot om man gillar och fortfarande spelar diablo 3.

Permalänk
Medlem

Gått över helt till HC och kommer att lämna D3 när min Barbar är död.

Tycker spelet är kul fram till 60 då man faktiskt hittar gear som är värda att använda, i Inferno däremot hittar man bara skräp och åter igen skräp som inte ens går att sälja på AH för en skitsumma som 50k...

Ser inte heller någon mening med att kunna farma A2-4 när man lika gärna kan köra A1 i en oändlighet för looten är väll detsamma efter 1.03 om jag har förstått det rätt?

Det som dödade D3 för mig är dock alla exploits och för var dag läser man om nya, sedan har man AH som botarna ser ut att härska över.

Skrivet av anon146897:

Ja jag tycker man är en idiot om man gillar och fortfarande spelar diablo 3.

En idiot... Hur kommer det sig?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Inaktiv

För det är inget bra spel helt enkelt? Tjejer skriver kärleksbrev till seriemördare också så jag vet dock redan att folk är konstiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Ser inte heller någon mening med att kunna farma A2-4 när man lika gärna kan köra A1 i en oändlighet för looten är väll detsamma efter 1.03 om jag har förstått det rätt?

Nja, du kan hitta samma saker i akt 1 men akt 3-4 har fyra gånger högre chans att droppa ilvl 63-prylar jämfört med akt 1 (akt 2 dubbelt så hög som akt 1). Var det är bäst att farma har såklart mycket att göra med hur snabbt du kan döda i respektive akt.

Den sämsta biten med farmning är, som med så mycket annat av spelet, en kvarleva från D2. Kravet på MF-gear är inte speciellt bra eftersom det uppmanar att man letar efter den bästa gearen, för att sedan inte använda den eftersom end game är farmning. D3 har gjort flera saker smartare (de soms yftar till att D3 fördummat saker syftar ofta på kvasiintelligenta saker i D2) men tyvärr inte den biten. Eller jo, Valor-buffen är en riktigt smart grej men de har inte tagit den biten hela vägen.