Permalänk
Medlem

APC för batteribackup

Hej,

Jag skall ställa ut på en mässa och skall ha med mig laptop, kortterminal och 3g router.

De tar ca 1000 kr för att dra fram 220 så jag funderar på att ha med mig en batteribackup istället eftersom utrustningen drar så lite ström.

Laptopen kommer jag troligtvis inte koppla in, sätter den på sleep under den mesta tiden så det strömbehov som behövs är bara router och betalterminal. Jag skall mäta imorgon hur mycket W det drar men det kan knappast vara mer än 20W. Även terminalen kan stängas av om det behövs faktiskt, endast routern måste stå på eftersom den har så lång boottid för att koppla upp 3g.

Så för att lösa power supply för 10h, är jag ute på halt is med en billig APC? Jag gör det lika mycket för att det är kul med ny utrustning som att jag tycker att det är sjukt att de skall ta så mycket betalt.

Permalänk
Rekordmedlem

Batteriet kommer troligen inte att klara av 10h, men du kan ju alltid ansluta ett större batteri, apc är dessutom ett fabrikat, ups är namnet på funktionen.
Om du inte ska ha prylarna efter mässan lär det vara billigare att dra fram el, men köper du en vettig ups så kan du ha den till annat, men ska de funka till ett datorsystem hemma med monitor o dyl och inte bara vara till en server som ska stoppas omedelbart på ett kontrollerat sätt så bör du nog ha en på minst 600 VA.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.