Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cvttca:

Vad är nummret till CDONs Thor telefonsupport? Jag hittar inget papper med det eller på fakturan/kvittot.
Min fläktkontroll i Thor Einride har gått sönder. Tack Fractal Design för ert måndagsex. Fläktkontrollern höll i 1 månad.

Roligt. Helt plöstligt gick fläktarna igång igen. Undrar hur länge det håller. Kan inte direkt säga att jag har lust att köpa något från FD igen.

Kör en chattsession och fråga om telefonnumret

Skrivet av Krass:

De har tyvärr ingen telefonsupport :(. Du får antingen använda formuläret eller live chatten på deras hemsida.
http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/

Jo just på Thor-datorerna har dom faktisk telefonsupport.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cvttca:

Vad är nummret till CDONs Thor telefonsupport? Jag hittar inget papper med det eller på fakturan/kvittot.
Min fläktkontroll i Thor Einride har gått sönder. Tack Fractal Design för ert måndagsex. Fläktkontrollern höll i 1 månad.

Roligt. Helt plöstligt gick fläktarna igång igen. Undrar hur länge det håller. Kan inte direkt säga att jag har lust att köpa något från FD igen.

Du kan ta kontakt med Fractal Design direkt på här på forumet eller via deras hemsida, så brukar de lösa det. Snabbare än CDON dessutom förmodligen.

Permalänk

Väldigt passande av cdon att skicka ut en fri frakt kod som gäller i 72 timmar nu när det är fritt frakt hela veckan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Har precis fått mitt paket från Cdon, beställde för 2 dagar sen! fick den nu! väldigt nöjd med leveransen, nu ska vi se vad som händer inne i paketet!
tack Cdon!

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/acer_m3-581tg-32364g52mnkk_i3-23... tänkte bara nämna att det står längst ner på beskrivningen att det är 520 gb ssd, ska nog vara 500 gb hdd + 20 gb ssd. Så ingen blir lurad.

Permalänk
Inaktiv

När slutar eran kampanj för usb-minnen/kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kajander:

http://cdon.se/hemelektronik/acer_m3-581tg-32364g52mnkk_i3-23... tänkte bara nämna att det står längst ner på beskrivningen att det är 520 gb ssd, ska nog vara 500 gb hdd + 20 gb ssd. Så ingen blir lurad.

Men det står ju på 2 stycken mer tydliga ställen att det är 500GB 5400RPM och 20GB SSD. Så att missa det bör man inte, men man bör fixa felskrivningen där också.

Permalänk
Inaktiv

Vilka är rabattkoderna för Sweclockers medlemmar just nu?

Permalänk
Medlem

Står på http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/ som vanligt (SWEC1207 just nu), fast dom är ju inte så svåra att gissa utan den heller ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

CDON slår nu Webhallen på fingrarna. http://cdon.se/hemelektronik/asus_hd7950_3gb_direct_cu_ii-178...

5% på det så landar det på 2500. Bra pris.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Men det står ju på 2 stycken mer tydliga ställen att det är 500GB 5400RPM och 20GB SSD. Så att missa det bör man inte, men man bör fixa felskrivningen där också.

missa kanske men inte gör men man ska väll tipsa om ändring om något är fel?^^

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt Gigabyte Radeon HD7970 OC idag. När jag öppnat paketet såg jag att grafikkorts kartongen var skavd , men tänkte inte så mycket mer på det, så jag öppna kartongen men även öronen som är invikta i själva grafikkorts kartongen var buckliga, antistas påsen var igen tjepad slarvigt med vanlig tjep, cdskivan låg löst i lådan utan fodral..

Kortet led av rejäl Coil whine

Kan jag ha fått ett retur ex från kund? som har provat det och skickat tillbaka det pga coil whine, vilket jag tänker göra nu

vad tror ni?

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Skrivet av Spatten:

Fick hem mitt Gigabyte Radeon HD7970 OC idag. När jag öppnat paketet såg jag att grafikkorts kartongen var skavd , men tänkte inte så mycket mer på det, så jag öppna kartongen men även öronen som är invikta i själva grafikkorts kartongen var buckliga, antistas påsen var igen tjepad slarvigt med vanlig tjep, cdskivan låg löst i lådan utan fodral..

Kortet led av rejäl Coil whine

Kan jag ha fått ett retur ex från kund? som har provat det och skickat tillbaka det pga coil whine, vilket jag tänker göra nu

vad tror ni?

Hända typ samma för mig. Fick ett chassi som kartongen såg ut att vara ompackad (dubbelt med tejp), chassit saknade också en av gummi fötterna.

Skriv till cdons kundservice. Dem har nu skickat en ny och jag ska skicka tillbaka den jag fick.

Borde inte vara nått problem om du säger att den verkar vara ompackad.

Permalänk
Medlem

Beställde en 24" Dell skärm, en 3570K och ett Asus Maximus V Gene i förrgår, måndagen den 16/7 och idag är det 18/7 och enligt Koll-IDet har inte paketet rört sig någonstans.... Blir alltid lika sur på CDon för dem/ni är så sjukt sega på era leveranser! Riktigt besviken på att det inte hänt något på 1,5 dag när det står att man ska få det senast 2 dagar efter det att paketet blivit "Postat" (på er hemsida och man fått mailet)..

Nästa gång beställer jag någon annanstans om det inte gäller spel eller film :-/

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av niddan:

Beställde en 24" Dell skärm, en 3570K och ett Asus Maximus V Gene i förrgår, måndagen den 16/7 och idag är det 18/7 och enligt Koll-IDet har inte paketet rört sig någonstans.... Blir alltid lika sur på CDon för dem/ni är så sjukt sega på era leveranser! Riktigt besviken på att det inte hänt något på 1,5 dag när det står att man ska få det senast 2 dagar efter det att paketet blivit "Postat" (på er hemsida och man fått mailet)..

Nästa gång beställer jag någon annanstans om det inte gäller spel eller film :-/

Kollat så du har fått rätt kolli-id? Fick returnumret (syns på paketspårningen) istället för utskicksnumret av någon anledning på senaste beställningen, men det löste sig efter kontakt med supporten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Kollat så du har fått rätt kolli-id? Fick returnumret (syns på paketspårningen) istället för utskicksnumret av någon anledning på senaste beställningen, men det löste sig efter kontakt med supporten.

Det var strul med hela min leverans... Dem hade fuckat upp det så grejerna troligtvis var kvar hos närmaste postcentral från CDons lager! Får troligtvis grejerna imorgon. Aldrig mer betala datorprylarna i förväg iaf, livrädd att något försvunnit idag Även fast man handlar på Nätbutik alltså

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av niddan:

Det var strul med hela min leverans... Dem hade fuckat upp det så grejerna troligtvis var kvar hos närmaste postcentral från CDons lager! Får troligtvis grejerna imorgon. Aldrig mer betala datorprylarna i förväg iaf, livrädd att något försvunnit idag Även fast man handlar på Nätbutik alltså

Frågan är om det är samma fel som här då. Min beställning postades enligt CDON i söndags (15 juli) och har idag fortfarande inte ändrat status från "Elektronisk förhandsinformation har mottagits". CDON borde verkligen se över hur deras leveranser fungerar, enda felet på en i övrigt riktigt bra butik i mitt tycke.

Suttit sedan klockan 15:50 och köat på deras livechatt med. När man når plats 1 i kön så kan den stå så hur länge som helst. Igår fungerade deras chatt iallafall när jag frågade om korrekt kolli-nummer.

Permalänk
Avstängd

Väntar också på mina grejer -_- . Beställde på söndagen och har inte fått nått sms än. Fick också fel kolli id som visade helt galet.

Det är riktigt dåligt att man inte kan ta kontakt med de via telefon.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alle22:

Väntar också på mina grejer -_- . Beställde på söndagen och har inte fått nått sms än. Fick också fel kolli id som visade helt galet.

Det är riktigt dåligt att man inte kan ta kontakt med de via telefon.

Jag gick och kollade om något kommit in till mitt utlämningsställe. Mycket riktigt fanns paketet där och då med ett tredje kolli! Ta en titt där du hämtar ut dina paket om det inte redan ligger där.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anders190:

Jag gick och kollade om något kommit in till mitt utlämningsställe. Mycket riktigt fanns paketet där och då med ett tredje kolli! Ta en titt där du hämtar ut dina paket om det inte redan ligger där.

Jag stack till utlämningstället och sa att cdon hade problem med kolli id osv så gick personalen in i rummet och vips efter 2min kommer personalen ut med mitt paket

Nu ska det byggas för f#n!

Permalänk
Medlem

www.posten.se
Störningsinformation
2012-07-18 |
Försenade SMS-aviseringar för paket

Fick också fel kollinummer av cdon, de verkar ha diverse störningar i sitt system för tillfället. Min orderhistorik ser lite konstig ut, vissa ordrar har ingen status(även en som skickades för 2 månader sedan) men om man klickar in sig på ordrarna så står det rätt där.

Permalänk
Medlem

Ja, dom verkar verkligen ha lite strul med kolli spårning. Har också jag fått ett Retur ID i min inbox, blev riktigt förvånad. Förhoppningsvis så landar väl paketet någon gång imorgon eller senast tisdag i alla fall, då jag läst ett par sidor bak att folk har fått sina paket endå.

Skickade även iväg ett mail till dem och underättade dem om problemet, får hoppas på att jag får rätt Kolli ID nu då

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Frågan är om det är samma fel som här då. Min beställning postades enligt CDON i söndags (15 juli) och har idag fortfarande inte ändrat status från "Elektronisk förhandsinformation har mottagits". CDON borde verkligen se över hur deras leveranser fungerar, enda felet på en i övrigt riktigt bra butik i mitt tycke.

Suttit sedan klockan 15:50 och köat på deras livechatt med. När man når plats 1 i kön så kan den stå så hur länge som helst. Igår fungerade deras chatt iallafall när jag frågade om korrekt kolli-nummer.

Mmm jag har varit flyförbannad hela dagen idag, imorgon har det gått en hel arbetsvecka och jag har inte fått alla mina delar än. Mitt Maximus V Gene och min 3570K är på vift helt och eftersom jag inte får tag på CDon så kan jag inte lösa det.... Posten säger att jag ska kontakta leverantören (CDon alltså). Kul jul, och jag som förbetalt komponenterna, en grej jag provade göra nu som jag ALDRIG kommer göra om säger jag bara!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av niddan:

Mmm jag har varit flyförbannad hela dagen idag, imorgon har det gått en hel arbetsvecka och jag har inte fått alla mina delar än. Mitt Maximus V Gene och min 3570K är på vift helt och eftersom jag inte får tag på CDon så kan jag inte lösa det.... Posten säger att jag ska kontakta leverantören (CDon alltså). Kul jul, och jag som förbetalt komponenterna, en grej jag provade göra nu som jag ALDRIG kommer göra om säger jag bara!

Jag hade samma "problem" när jag beställde en Razer Naga. Det blev drygt en vecka försenat och jag kände samma skräck/fasa/ilska som du verkar känna. Vill bara påpeka att jag har handlat på faktura sedan dess och att mitt paket hade "fastnat" på posten i Malmö utan att det hade uppdaterats

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Processor: Intel i7 2700k @ 4,6 GHz | Kylare: Thermalight Silver Arrow | Grafikkort: Asus GTX 560Ti DirectCU II TOP | Chassi: NZXT H2 | Mobo: MSI Z68-GD55 (B3) | RAM: Corsair Vengance Black Low Profile 16 GB | HDD: 2x 1 TB Segate Barracuda 7200 RPM | SSD: N/A | Nätagg: Corsair 560 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av B4rret:

Jag hade samma "problem" när jag beställde en Razer Naga. Det blev drygt en vecka försenat och jag kände samma skräck/fasa/ilska som du verkar känna. Vill bara påpeka att jag har handlat på faktura sedan dess och att mitt paket hade "fastnat" på posten i Malmö utan att det hade uppdaterats

Okej förstår vad du menar. Men ändå fan det är nästan 4000 som bara är ngnstans. Troligtvis är dem där min skärm var som jag fick idag, på postcentralen närmast CDon som var i Göteborg eller Malmö kommer inte ihåg!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jobbar hos en distributör till CDON, vad jag förstår så säljer de ofta under inköpspris, t.ex. hårddiskar som de går 100kr back på per st.

Jag är lite delad ifall jag tycker det är bra eller dåligt,
Känns ju kul för oss konsumenter som får köpa till bra pris (och vi distributörer som får sälja ), men är tråkigt när mindre företag är tvungna att prispressa om det leder till deras konkurs.

Så hur länge kommer denna pris-våg att hålla på?
Vet att Mediamarks börjat plana och CDONs har väl hållit på lite mer än ett år.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Fick fel kolliid från cdon jag med nu när jag beställde en hd.
Den info jag fick i mail (ca 2tim innan smset från posten som sa att det fanns att hämta) var det reserverade retur numret (dvs från mig till cdon om jag ville skicka tillbaks).

Det finns ju ett plus i det hela och det var ju att jag faktiskt för första gången fick mailet (och ändrad status på hemsidan) om att dom skickat INNAN posten skickat smset att det finns att hämta synd bara att det var fel kolliid

Så för fan cdon jag trodde ni jobbade på att bättra er men det verkar ju gå åt andra hållet istället.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Vilket pris får ni på Mafia II PC Download när ni lägger det i varukorgen?

Jag tänkte köpa det för 49kr men sen när det hamna i varukorgen så kostade det 189? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av bananfiS:

Vilket pris får ni på Mafia II PC Download när ni lägger det i varukorgen?

Jag tänkte köpa det för 49kr men sen när det hamna i varukorgen så kostade det 189? :S

Ja, den har varit så rätt länge... några månader faktiskt, var själv intresserad men blev inte av x). Minns inte om jag skrev det till deras support eller inte men men...

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

okej.. skickade faktiskt iväg ett meddelande till kundtjänst så får se vad de säger, kan återkomma ifall det är positivt