E-sim -Hyfsat nytt MMOG webläsar spel [Gratis]

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Ja, det känns som att allt är lite halvknepigt just nu.
Admin hittar kanske på något, de brukar vara ganska fiffiga.

Japp och det har kommit flera bra förslag bland spelare!
Och till skillnad från andra spel (*host*erepublik*host*) så lyssnar faktiskt admins här

Permalänk
Medlem

Ja, är bättre på många sätt, guldköp och allt.
Sedan är väl frågan vad det kostar attd riva alt det här osv, hur de ligger till ekonomiskt. Kanske behöver lite mer pengar.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Ja, är bättre på många sätt, guldköp och allt.
Sedan är väl frågan vad det kostar attd riva alt det här osv, hur de ligger till ekonomiskt. Kanske behöver lite mer pengar.

Jag tror faktiskt dom går runt rätt bra. Jag tex har spenderat 150 kr på e.-sim tack vare premium account som bara hjälper mig att hålla koll på vissa saker. Erep vägrade jag köpa guld för rikitiga pengar och gav dom inte ett jotta.

Dock så missar dom ju dom där kunderna som köper sig bäst i spelet för flera flera tusen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockmokk:

Jag tror faktiskt dom går runt rätt bra. Jag tex har spenderat 150 kr på e.-sim tack vare premium account som bara hjälper mig att hålla koll på vissa saker. Erep vägrade jag köpa guld för rikitiga pengar och gav dom inte ett jotta.

Dock så missar dom ju dom där kunderna som köper sig bäst i spelet för flera flera tusen..

Ja, jag har visserligen inte köpt premium eller donerat men det kasnke kommer Fint att se att så många stöder spelet iaf.
Bara de går tunt så är dem säkert nöjda.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

Sen när vissa donerade till dom nya funktionera som tex stcok market där vissa gjorde en stor vinst så kan jag tänka mig fler blir lockade att donera nästa gång något sånt händer också

Permalänk
Medlem

Absolut!
Gillar ni det där med att det är 1% chans att ert hus brinner upp varje dag?
Men om man får 5 extra food + gift fights så ska jag lätt köpa ett så småningom

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Absolut!
Gillar ni det där med att det är 1% chans att ert hus brinner upp varje dag?
Men om man får 5 extra food + gift fights så ska jag lätt köpa ett så småningom

Nja jag gillar inte 1% grejen. Tycker det borde finnas bättre alternativ och rättvisare.

Men däremot att dom gör om huset lite grann och tillför en ny byggnad gillar jag. Det är ju överproduktion så såna här åtgärder behövs

Permalänk
Medlem

Kommer ju antagligen inte öka efterfrågan så mycket tror jag iaf. Såg en intressant artikel om att göra husen till bruksvaror istället vilket kanske skulle vara bättre för att öka omsättningen på dem. Dvs typ att man kan använda ett hus en dag för att få 5 extra platser den dagen o sen är huset förbrukat. Detta skulle ju medföra att man gick ner i produktionskostnad för dem också till kanske 10-15 trä för ett q5. Tror de skulle vara bättre för trä-nationer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja som uldrer säger. Eller en sak som jag läste att det skulle kunna vara x antal dagar där huset garanterat finns kvar och sen ökas risken för att det brinner ner med tiden, är nog också bättre.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uldrer:

Kommer ju antagligen inte öka efterfrågan så mycket tror jag iaf. Såg en intressant artikel om att göra husen till bruksvaror istället vilket kanske skulle vara bättre för att öka omsättningen på dem. Dvs typ att man kan använda ett hus en dag för att få 5 extra platser den dagen o sen är huset förbrukat. Detta skulle ju medföra att man gick ner i produktionskostnad för dem också till kanske 10-15 trä för ett q5. Tror de skulle vara bättre för trä-nationer.

Hmm, har inte sett det förut. Men det är ju helt klart en bra mycket mer lockande och intressant idé än det som Admin postade.

Permalänk
Medlem

Med platser menar ni då att man kan äta mer mat den dagen man har Huset?

Det känns som det blir stora omständigheter för husen. Vi som köpt hus redan. Det förvandlas från ett värde på ca 20G till ett på knappt 0.5G?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockmokk:

Med platser menar ni då att man kan äta mer mat den dagen man har Huset?

Det känns som det blir stora omständigheter för husen. Vi som köpt hus redan. Det förvandlas från ett värde på ca 20G till ett på knappt 0.5G?

Jo, iofs. Men den nuvarande idén där man alltid riskerar att sitt hus brinner ner (och därmed förlorar 18g) är knappast bättre. Det skulle bara innebära att folk som är mindre rika skiter i att skaffa hus medan de som är rika och redan gör mest skada kommer vara de enda som skaffar hus. Tyvärr kommer det bara leda till ännu större skillnad mellan rika och "fattiga" än vad det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockmokk:

Med platser menar ni då att man kan äta mer mat den dagen man har Huset?

Det känns som det blir stora omständigheter för husen. Vi som köpt hus redan. Det förvandlas från ett värde på ca 20G till ett på knappt 0.5G?

Tror att förslaget i den artikeln var att alla existerande hus omvandlades till x-antal hus med lika värde. Så om de nya husen kostar 0.25 säg så får du 80 hus för ditt gamla om man antar ett likvärdigt pris.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur tror ni Litauen kommer vilja göra? de är nog rätt less på att vara erövrade...

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

Jag läste en post där Litauen kröp och bad sina gamla allierade om förlåtelse för att de varit för kaxiga och ignorerat dem och att även de allierade vill ha hjälp ibland. Vi kan nu se Litauen smöra för tex Indonesien e den senaste resistance kriget i Sumatra där Litauen ställde upp med nästan 100M damage. Den stora frågan kommer vara vad USA+Spanien gör. Om de fortsätter för sig själva eller om de joinar Litauen och gänget i Ace.

Permalänk
Medlem

Ja nu är det dags för Litauen att börja gråta och ångra sig. De känns svaga hela högen.
Går de länderna tillsammans så kan det nog bli ganska roligt, och det vore skoj om det är tre allianser som krigar mot varandra på olika håll, kan bli ganska tråkigt med bara två

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

Fördelen med tre allianser är att det är lättare att få det balanserat. Med två allianser så räcker det med att ett starkt land tänker om och byter så är det helt plötsligt obalanserat igen.

Permalänk
Medlem

Sant.

vi har just nu 34 nya sedan dygnsskifte, och ser ut att fortsätta gå plus med flera invånare, mycket fint att se

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

japp det är roligt att allt fler hittar spelet igen. Hur många tror ni att vi kan bli på sikt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om vi fortsätter att leta nya som vi gjort nu så får vi nog räkna med en 15-20+ per dag. En 1500 kan vi säkert få på den modellen. Sedan blir det kanske jobbigare.
Vill vi ha stort får vi ju hitta på ngt nytt, betald reklam på något sätt eller hitta på ngt IRL.
Vi kan bli flera tusen utan problem om vi skulle lyckas rätt, men troliga är väl att vi ligger kvar på den 5-6 plats vi har varit uppe på, och kanske 2k invånare på läängre sikt.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

Så jag har funderat på om staten i sverige inte borde starta ABs? Det skulle ge nya gamers möjlighet att vara med och driva företag. Vad tror ni om det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jovars, men skulle det bli vinstgivande och bra?
Min uppfattning, utan att vara djupt nere i ekonomin övh, är att det är lite osäkert med AB.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte mer kring möjligheterna att de kan pilla på företagen genom stockcompany modulen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ja givetvis, jättebra för folk att lära sig!

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

jo det är en bra idé faktiskt, om man tar det endast som ett experiement för att få de nya att prova på företag. Ska fundera lite på de men jag kan tänka mig att jag eller orget (om en lvl1 kan starta stock company) sitter som ceo och de nya får sköta företaget som company managers och accountants o så.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Går det kanske att utöka matprogrammet(där gratis q1 och q3 ges), finns det budgetutrymme till det? Högre q eller kanske gift/vapen också... även försvaret skulle kunna ha lite vapenutdelning under krigstid.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

Vi har redan utökat det till att ge 20 q5 till lvl 7-10. Dock vet jag inte om detta spritts ut till de nya än. Tror vi måste ändra välkomnstmeddelandet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta är perfekt ju!
Bara att sprida sprida sprida

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uldrer:

jo det är en bra idé faktiskt, om man tar det endast som ett experiement för att få de nya att prova på företag. Ska fundera lite på de men jag kan tänka mig att jag eller orget (om en lvl1 kan starta stock company) sitter som ceo och de nya får sköta företaget som company managers och accountants o så.

Ja dte var lite det jag tänkte. Företagande är ju en ganska rolig del av spelet. Om fler kunde få prova det borde de får roligare gameing.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

i erep så hade de ju ett utbildningsprogram, typ som ett universitet där nya fick lära sig om allt i olika kurser. Något liknande kanske hade kunnat vara bra här med.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.