Du som har stereoskopiska 3d glasögon, kolla hit! [Legend of Zelda: The Wind Waker]

Permalänk
Medlem

Du som har stereoskopiska 3d glasögon, kolla hit! [Legend of Zelda: The Wind Waker]

Som rubriken lyder är jag nyfiken på hur spelet Legend of Zelda: The Wind Waker ser ut i stereoskopisk 3d. Jag tror att en av dessa kräver röd-blå/cyan glasögon och den sista nåt åt brun hållet.

Tackar vänligt till den som äger ett par sådana glasögon testar med dessa och berättar för mig om hur det ser ut:

Stereoskopisk röd-blå eller cyan (?)

Dold text

Full storlek: http://i50.tinypic.com/2lv1c94.png

Stereoskopisk 3d brun (?)

Dold text

Full storlek: http://i46.tinypic.com/rlxjqd.png

Permalänk
Medlem

Ingen som har såna brillor? Jag som trodde att detta forum är för hardcore nördar

Permalänk
Medlem

Tja
Testade med blå/röd gav en skapligt effekt. Fick med ett par när jag köpte Crysis2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mateush:

Ingen som har såna brillor? Jag som trodde att detta forum är för hardcore nördar

Haha, hur många hardcore-nördar har gått i 3D-fällan tror du? Är ju snarare vanliga svensson som har 3D.

Hardcore-nördarna är ju de som drar ju ner inställningarna i Quake för att kunna se fienden tydligare och skiter blankt i snygga effekter.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrmod:

Tja
Testade med blå/röd gav en skapligt effekt. Fick med ett par när jag köpte Crysis2

Låter bra det! Tycker du det är värt om jag köper såna brillor för att spela det spelet i stereoskopisk 3D?

Skrivet av Phukkitt:

Haha, hur många hardcore-nördar har gått i 3D-fällan tror du? Är ju snarare vanliga svensson som har 3D.

Hardcore-nördarna är ju de som drar ju ner inställningarna i Quake för att kunna se fienden tydligare och skiter blankt i snygga effekter.

Haha, där har du en poäng.

Permalänk

Köpte en skärm med 3D. Skithäftigt och jättekul... i 1 timme.

Har inte använt effekten sedan dess utan kört som vanligt 120hz. 3D är sjukt överhypat.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av RagnarSickan:

Köpte en skärm med 3D. Skithäftigt och jättekul... i 1 timme.

Har inte använt effekten sedan dess utan kört som vanligt 120hz. 3D är sjukt överhypat.

Mvh

Jag förstår hur du menar. Jag gillar dock vissa filmer i 3D, speciellt på de större skärmar som i en biosalong. Har provat Nintendo 3DS som är katastrof om man har på 3D effekten i många spel, däremot t.ex. Resident Evil: Revelations är riktigt bra, färgerna känns helt naturliga och efter ett tag skärmen känns "större", skärpan känns ibland bättre än bluray.

Låter som röd-blå 3D duger i vissa fall, men får se vad Mrmod säger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

De flesta harcore-nördar kör nog riktig 3D med aktiva glasögon istället I know i do atleast.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ceogar:

De flesta harcore-nördar kör nog riktig 3D med aktiva glasögon istället I know i do atleast.

"De flesta" är nog att ta i...

Men ja, betydligt bättre (och nördigare) med aktiva glasögon.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mateush:

Som rubriken lyder är jag nyfiken på hur spelet Legend of Zelda: The Wind Waker ser ut i stereoskopisk 3d. Jag tror att en av dessa kräver röd-blå/cyan glasögon och den sista nåt åt brun hållet.

Tackar vänligt till den som äger ett par sådana glasögon testar med dessa och berättar för mig om hur det ser ut

Well, det funkar, men separationen(avståndet mellan varje "kamera") är i princip obefintlig så effekten syns nästan inte alls.. Går det att ställa några parametrar för 3d:n?

Den andra bilden är colorcode, blå/gula glasögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Well, det funkar, men separationen(avståndet mellan varje "kamera") är i princip obefintlig så effekten syns nästan inte alls.. Går det att ställa några parametrar för 3d:n?

Den andra bilden är colorcode, blå/gula glasögon.

Tack. Får väl köpa några brillor från utlandet och testa själv. Jo det bör gå utmärkt att ändra inställningar för dessa effekter, dock om det inte redan finns tillgängliga inställningar så man får väl ändra koden själv. Programmet heter Dolphin som är open-source.

edit: Hittade config filen för opengl inställningar, så det kanske går att skriva in något där för att ändra parametrar för 3d:n.... Jag är dum. Hittade nu två config filer för de båda stereoskopiska 3D, så det går garanterat att ändra lite hur man vill

Jag ser att det även finns 3D vision patch för Dolphin. Coolt att kunna köra båda GC och Wii spelen i 3D.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mateush:

Coolt att kunna köra båda GC och Wii spelen i 3D.

Ja, samt i full HD.
<3 Dolphin

Visa signatur