Permalänk
Medlem

Min dator går i ultrapid :( Hjälp !!

Vet inte vad som hänt dom sista dagarna med min dator, men jag har testat mig på överklockning av min Duron 800 prolle och visst det har gått men den bara blev instabil. Och nu till min förvåning så är min dator så slö och hårddisken får verkligen jobba så det knattrar i den. Alltså den e så seg att musen hackar bara man rör den på skärmen medan jag t.ex bränner en cd skiva. Förut då kunnde jag garanterat arbeta med annat samtidigt. Såg att buferten låg på 2-16% när jag bränner..... Vad har hänt egentligen??? Den var inte så här före jag lekte med överklockningen. Den är fruktansvärd seg som när jag kanske laddar ner nåt från nätet och samtidigt surfar på nån hemsida inte ens det går nu. Vad kan ha hänt egentligen? Har nåt ställt om sig i BIOS eller? Men jag har kört Load Optimized Defaults i Bios oxå men inte nåt bättre. Hjälp mig snälla. Står inte ut, jag kan knappt öppna utforskaren medan jag håller på med nåt annat. Det tar minst 1 min att få upp den o annat. När jag ser på t.ex en liten film på Media playern så går det så hackigt att det inte liknar nånting.

Duron 800
ABIT KT7E
256 mb ram
TNT Nvidia 32 mb grafik

Visa signatur

Fear

Permalänk
Hedersmedlem

DMA aktiverat på diskarna?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Hmmm!!! Vart hittar jag DMA då? Jag e inte så hajj på detta så hjälp mig på vägen dit tack:)

Visa signatur

Fear

Permalänk

bios. andra fran pio till dma.