Dags att tömma plånboken på den omtalade Panasonic TX-P50ST50Y, men var?

Permalänk
Medlem

Dags att tömma plånboken på den omtalade Panasonic TX-P50ST50Y, men var?

Yes, nu ska jag ha en efter allt jag läst om han. Men vem bör jag betala? Jag vet att Hi-Fi Klubben skickar med en kalibreringsmjukvara till ett värde av 500kr om man går dit. Men helst tar jag ett väggfäste på köpet. Finns det någon billig återförsäljare som jag erbjuda detta, eller kanske något något annat kul. Priset ska inte vara över 10 500kr

Tacksam för svar!
Mvh Henke

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤

Permalänk
Medlem

Du kan köpa den + ett väggfäste för under 10500 på Dustinhome.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Fast väggfästet får man inte på köpet via Dustinhome, dom har bara gjort ett exempel på TVn + kabel + fäste och när man räknar ihop allt så blir det inte billigare på nåt sätt. Väggfästet är dock inte dyrt, 295kr.

Jag ska själv köpa samma TV

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

Ok, schysst!

Vet ni hur det ser ut ang. frakt. Dvs. kommer dom med det till dörren eller får man hämta ut den vid närmsta postombud?

Mvh Henke

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤

Permalänk
Skrivet av SkiZoR:

Ok, schysst!

Vet ni hur det ser ut ang. frakt. Dvs. kommer dom med det till dörren eller får man hämta ut den vid närmsta postombud?

Mvh Henke

Finns en tråd om det här på Swec. Om det är posten som levererar kan du räkna med att få en avi där dom säger att dom har försökt leverera paketet men att du inte var hemma, och att det finns att hämta hos närmsta postombud ^^

Permalänk
Medlem

KÖp inte på dustin de har ju nästan bara gråimport... kan bli problems med garanti osv.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkiZoR:

Ok, schysst!

Vet ni hur det ser ut ang. frakt. Dvs. kommer dom med det till dörren eller får man hämta ut den vid närmsta postombud?

Mvh Henke

Vanlig leverans 399kr :
Kollin med vikt mellan 20-35 kg lämnas på postterminal eller åkeri. Pall eller gods med vikt över 35 kg lämnas på tunggodsterminal.

Om du bor i Stockholm så kan man välja bud (80kr dyrare) som hemleverans mellan 17-21.
Budbil Stockholm 17-21
Få din order levererad hem till dörren samma kväll!
Kostnaden är 479 kr inkl. moms.

Leverans sker endast inom Stockholmsområdet på helgfria vardagar mellan kl. 17:00 och 21:00.

För att vara säker på att få ordern levererad samma kväll måste den ha lagts och betalning mottagits av Dustin home senast 14:30.
Om ordern läggs eller betalning mottagits efter 14:30 kommer ordern levereras mellan kl. 17:00 och 21:00 nästa helgfria vardag

Om du väljer delbetalning som betalsätt levereras ordern först när din kredit hos Kreditor blivit beviljad.

Tjänsten kan ej kombineras med SMS-avisering

Speditör för tjänsten är Jetpak.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

KÖp inte på dustin de har ju nästan bara gråimport... kan bli problems med garanti osv.

Nämn något svenskt nätbolag som inte gör det...?

Har väl hört för mycket historier om hur bra postens hemleverans funkar, men gissar att det är smidigare än att bege sig till t.ex netonnet's lagershop och hämta ut den själv. Tror även dem har hemkörning för några hundralappar?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

dustin fraktar direkt till dörren din

Permalänk
Medlem

Jag hade nog köpt den på webhallen eller hembiobutiken iaf

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

köp i butik där du bor. om tvn surrar störande så är det enkelt att lämna tillbax och byta.

efter vi fick en surrande plasma så kommer aldrig beställa en tv tror jag utan köpa i butik.
kanske e risken liten för surr och kanske e panasonic 100% surrfria det vet jag ipof inte...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Tack för all info! Uppskattas enormt att folk orkar bry sig!
Jag vet dock inte om jag bör skapa en ny tråd för detta, men jag försöker ialf. prova höra med er ang. TX-P50UT50Y. Är det en sämre TV, eller är de "samma lika"?

Mvh Henrik

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

KÖp inte på dustin de har ju nästan bara gråimport... kan bli problems med garanti osv.

Då man sköter eventuella garantiärenden direkt med Dustin så spelar det väl mindre roll om det är en gråimport? Hade snarare sagt köpt gärna på Dustin, då dom mer eller mindre likställer reklamationsrätten med garanti, vilket innebär att man, sålänge man inte förstör TV'n själv, i stort sett har 3 års garanti på den istället för 2. Jag hade iaf noll problem att få min 40" Samsung utbytt efter 2½ år, där garantitiden låg på 2 år.

Skrivet av SkiZoR:

Ok, schysst!

Vet ni hur det ser ut ang. frakt. Dvs. kommer dom med det till dörren eller får man hämta ut den vid närmsta postombud?

Mvh Henke

Dom gångerna jag har köpt TV har den kommit levererad hela vägen till dörren. Bara behövt bära upp den själv.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkiZoR:

Tack för all info! Uppskattas enormt att folk orkar bry sig!
Jag vet dock inte om jag bör skapa en ny tråd för detta, men jag försöker ialf. prova höra med er ang. TX-P50UT50Y. Är det en sämre TV, eller är de "samma lika"?

Mvh Henrik

Kolla på http://www.avsforum.com/t/1405920/greetings-all-and-question-... (läs inlägg nr 10)
Förkortat: UT saknar WiFi och Anti-glare filter som tydligen är en stor grej, även färre funktioner för att justera bilden.
Sen är det lite olika kontakter som du kan se på http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2174586&view=c

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadFred:

Kolla på http://www.avsforum.com/t/1405920/greetings-all-and-question-... (läs inlägg nr 10)
Förkortat: UT saknar WiFi och Anti-glare filter som tydligen är en stor grej, även färre funktioner för att justera bilden.
Sen är det lite olika kontakter som du kan se på http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2174586&view=c

Tack!

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤

Permalänk
Medlem

Jag skulle hellre välja den här då panasonic verkar ha en del problem med inbränningar i år. Värre än förra årets modeller.

Den här får inga inbränningar överhuvudtaget http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=174540

Test av burn in http://reviews.cnet.com/8301-33199_7-57449881-221/samsung-pla...

Permalänk
Medlem

Vill bara berätta att jag fick min plasma igår, och jag har inget att klaga på hittills.
Jämfört med en gammal 42 LCD så är det rent lyxigt. Jag var nära att beställa en Samsung 51" som fanns ute för 5990, men efter en veckas ordentligt forskande så fastnade jag för Panasonic TVn.

Jag hör ingen buzz när jag tittar på TV/Film, om jag har helt ljudlöst så hörs det, men knappt. Jag sitter ca 3m ifrån TVn.

Ett stort plus till Dustin som levererade inom 2 timmar Beställde 15.20 och Jetpak var framme 17.15.
Hade egentligen trott att dom skulle leverera nästa dag eftersom det var en sen beställning, men jag tror att semestrar gör att det är lungt med beställningar och på vägarna hehe

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero