Permalänk
Medlem

Lägga upp en Hubb på DC, men hur?

Jag har laddat ner Direct connect Hub programmet, alltså den som finns på deras hemsida så att jag kan lägga upp en egen hub tänkte jag. Men hur i allsin dar skall jag ställa in o skriva där? Är det viktigt vid install att programmet installeras i samma mapp som övriga direct connect programmet ligger eller? Hjälp mig att ställa in hubben så den funkar sen på DC.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Du måste ha vanliga DC installerat, men i vilken mapp som helst.
Det är inte så många kluriga saker man måste ställa in, lite lösenord och sånt, testa först och fråga sen! Det är bara att köra på. En fördel är om du binder din IP-adress till ett domännamn, tex www.fear-dc-hub.tk eller nått.

Permalänk
Medlem

Kan hälsa att du inte binder din IP-adress med en .tk-domän, utan bara redirectar. dyndns.org eller afraid.org är att föredra ifråga om bindning av gratis domäner.

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk
Medlem

Hmm..jag har pulat lite med DC hubben nu och fick igång den. Testade att gå in på DC och skrev in min ip adress och kom in på hubben! Så långt ok..Men varför syns inte hubben i hubblistan så annat folk kan komma in på den jag har. Jag skrev bara mitt ip nummer som adress... Om jag skall ha en sån där gratisdomännamn efter hur skall jag binda den andressen med mitt ip nummer typ?? Och som sagt varför syns inte min hubb i hubblistan som man laddar ner vid start av DC?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Har för mig att hubben måste stå igång runt 1 dygn för att komma med på hublistan.

Permalänk
Medlem

Jaha, tackar så mycket då skall jag testa det

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Ja jag skrev fel, inte binda.

Permalänk
Medlem

Tips skaffa någon BOT typ aphrodite eller något såå underlättas hela skötandet av hubben

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

ursäkta men jag e jättedålig på detta med bot o sånt.. Hur gör jag det? Har haft hubben igång nu i snart en dag men den e inte med på hubblistan som laddas ner ännu?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear
ursäkta men jag e jättedålig på detta med bot o sånt.. Hur gör jag det? Har haft hubben igång nu i snart en dag men den e inte med på hubblistan som laddas ner ännu?

En bot kan du få om du lägger till ett skript för det, här finns det massa skript http://scripts.dcstats.net/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear
ursäkta men jag e jättedålig på detta med bot o sånt.. Hur gör jag det? Har haft hubben igång nu i snart en dag men den e inte med på hubblistan som laddas ner ännu?

Din egen hub synns inte i listan hemma hos dig, fråga en kompis om han ser den.

Permalänk
Medlem

hubben syns visst på din egen lista, det tar heller inte ett dygn för den att komma med på listan utan drygt några timmar, det varierar.