Permalänk
Medlem

MSI GE60 konstigt ljud

Hej,

Vi fick just hem en MSI GE60 laptop och direkt ur lådan så låter det som om det ligger en liten kabel mot fläkten i den. Inget som är störande eller förstör något direkt men det känns som om man inte vill riskera något direkt såhär...

Borde vi skicka tillbaka den till CDON eller borde jag öppna den och kika själv? Man har ju alla dom här "warranty void if seal is broken" över skruvarna menar jag... tar inte CDON tillbaka den om man pillar på dom?

// Thoris

Permalänk
Skrivet av Thorulk:

Hej,

Vi fick just hem en MSI GE60 laptop och direkt ur lådan så låter det som om det ligger en liten kabel mot fläkten i den. Inget som är störande eller förstör något direkt men det känns som om man inte vill riskera något direkt såhär...

Borde vi skicka tillbaka den till CDON eller borde jag öppna den och kika själv? Man har ju alla dom här "warranty void if seal is broken" över skruvarna menar jag... tar inte CDON tillbaka den om man pillar på dom?

// Thoris

Ja låt cdon avgöra om det finns nåt fel, låt bli att pilla själv, gör du det så blåser du dig själv rakt av ang garantin......

Permalänk
Medlem

Hej!
Helt orelaterat till frågan om ljud, men jag har problem med få, snabbt övergående (men rejäla) fps-drops (?) när jag spelar LoL. Bilden fryser i 2-3 sekunder och sedan flyter allt på hur bra som helst. Händer kanske en gång per match eller så. Har petat runt i inställningarna både för LoL och för grafikkortet, men ingenting verkar ge en fungerande lösning. Har någon råkat ut för något liknande? Vad kan felet vara?

Permalänk
Medlem

Är det samma dator då eller är du helt ute och OT-cyklar?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Skit också, tjejen upplevde EXAKT samma sak i orcs must die. Testade med nya beta drivers som va 650M kompatibla men dom fungerade inte ens att installera... Fick dra in arkiverade 296.xx drivers istället men problemet fortsatte. Enda drivern vi inte dragit in hitills är chipset, gjorde du det?

Plockade ihop ett HTPC paket för samma pris som den där datorn idag, får kontakta CDON och se om man får byta hur som helst imorgon antar jag...

Permalänk
Medlem

Tja, har ni provat micen genom skype? Alla jag pratat med klagar på att jag låter onaturlig och mycket svagt .Har alla inställningar på max men det blir ingen storskillnad.

Något jag bör lämna in?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Thorulk:

Skit också, tjejen upplevde EXAKT samma sak i orcs must die. Testade med nya beta drivers som va 650M kompatibla men dom fungerade inte ens att installera... Fick dra in arkiverade 296.xx drivers istället men problemet fortsatte. Enda drivern vi inte dragit in hitills är chipset, gjorde du det?

Plockade ihop ett HTPC paket för samma pris som den där datorn idag, får kontakta CDON och se om man får byta hur som helst imorgon antar jag...

Chipset drivern är mkt viktig och är den som ska inst först av alla...

Permalänk
Medlem

Har en off-topic-fråga om MSI GE60 till er som köpt från cdon.com: Levereras den med svensk tangentbordslayout?