Permalänk
Medlem

bf3 gt540m

Hej,

Tänkte bara kolla om ni tror att bf3 skulle vara spelbart åp en laptop med i7 2,8 gt540m 1Gb. Skärmen har är 1920*1080. Förstår att de inte kommer gå så bra i high men kommer normal funka?

En annan fråga kan man installera spelet på två datorer eller måste man köpa två licenser? Fortfarande bara en spelare självklart.

Tacksam för svar.

EDIT: Tänkte bara säga att det funkar ok med 1920*1080, medium/low, och lågt AA osv. Ingen betydande skillnad med sänkt upplösning vilket förvånade mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swebusti:

Hej,

Tänkte bara kolla om ni tror att bf3 skulle vara spelbart åp en laptop med i7 2,8 gt540m 1Gb. Skärmen har är 1920*1080. Förstår att de inte kommer gå så bra i high men kommer normal funka?

En annan fråga kan man installera spelet på två datorer eller måste man köpa två licenser? Fortfarande bara en spelare självklart.

Tacksam för svar.

Low, kanske medium om du säker upplösningen...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Low med några få inställningar på medium. Har en liknande laptop med skillnaden att grafikkortet är ett 550m. Det är inte tal om att spela på full upplösning med några vettiga inställningar heller. Low på låg upplösning om man ska få något flyt.

Nej, du behöver inte köpa två spel. Du kommer dock inte kunna göra din origin klient/bf3 samtidigt på två maskiner.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Ok, tack för snabba svar.

Väldigt subjektiv fråga men är det värt det, att sänka upplösningen och spela på low? Eller kommer jag bli så störd av det att det inte blir roligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swebusti:

Ok, tack för snabba svar.

Väldigt subjektiv fråga men är det värt det, att sänka upplösningen och spela på low? Eller kommer jag bli så störd av det att det inte blir roligt?

Subjektivt som du säger men jag själv störs inte mycket i alla fall. Det händer att jag lirar BF3 med kompisar när jag är på annan ort genom laptopen. De mer avancerade effekterna på high settings är skuggor, partiklar, dynamiska effekter med ljus. Sånt som kräver mycket GPUkraft.

http://www.bit-tech.net/hardware/2011/11/10/battlefield-3-tec...

Du kan nog göra en bättre bedömning på länken här om det passar dig. BF3 kräver en del prestanda, det går inte att komma ifrån om man ska köra på höga inställningar Är man inte för kräsen så är det inte "jättefult" på låga inställningar imo.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Tack igen jag tror jag gör ett försök. Om spelet verkligen är så bra som många påstår borde lite sämre grafik inte göra större skilnad, minns när man spelade Duke3d och Quake och tyckte att det va så "#¤%&" snyggt.