windows känns riktigt segt

Permalänk
Medlem

windows känns riktigt segt

Tjena SweC.
Jo nu är det så att min dator börjar gå segt(vet inte varför).
I google chrome kan det ta cirkca 5min att öppna en nerladdad fil och program känns riktigt sega att använda+att efter nyaste patchen i bf3 så får jag mycket lägre fps bruckade ligga på runt 60-70 på medium och nu kan jag dropa ner till 30 fps på low.
Jag undrar också om en ssd kommer göra stor skillnad även fast jag bara har sata 3.0gbt\s.
Specs:
Amd phenom II X4 960T klockad till 3.3Ghz
XFX Radeon HD6870
Samsung Spinpoint 1Tb
8Gb XMS3 Ram
FD Integra 500W
MSI 760Gm-E51

Permalänk
Medlem

Inte så att du har fått något virus? gör ctrl + shift + esc och kolla på processer
är det något du tror är virus så stäng av det och testa hur det går
Fps:en påverkas mest av "Bitcoin virus" (iaf av mina egna erfarenheter(för många))

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Inte så att du har fått något virus? gör ctrl + shift + esc och kolla på processer
är det något du tror är virus så stäng av det och testa hur det går
Fps:en påverkas mest av "Bitcoin virus" (iaf av mina egna erfarenheter(för många))

Så här ser mina processer ut:
http://imgur.com/Y1Kgu

Permalänk
Medlem

Kör checkdisk på din disk.

När formaterade du om din dator sist?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xieliand:

Kör checkdisk på din disk.

När formaterade du om din dator sist?

checkdisk körde jag idag och det var en månad sedan jag formaterade

Permalänk
Medlem
Skrivet av saides10:

Så här ser mina processer ut:
http://imgur.com/Y1Kgu

testa stänga av alla svchost, det finns en som är äkta och troligtvis är resten fake/virus/rats då det är ett vanligt namn att använda på en rat tex
Inte normalt att ha så där många hur som helst

edit : testa stänga av allt som går förutom explorer.exe och se ifall det funkar då
(Ifall något skulle fucka upp så är det bara starta om)

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

testa stänga av alla svchost, det finns en som är äkta och troligtvis är resten fake/virus/rats då det är ett vanligt namn att använda på en rat tex
Inte normalt att ha så där många hur som helst

edit : testa stänga av allt som går förutom explorer.exe och se ifall det funkar då
(Ifall något skulle fucka upp så är det bara starta om)

testade att avsluta så många processer som möjligt men då försvan ljudet internet och jag kunde inte komma åt den här datorn.
Men om någon svchost är ett virus hur tar jag då bort det viruset efter som det bara är ljud,grafik drivers+antivirusprogram som startar så om det är virus hur tar jag reda på det och hur tar jag bort det?

Permalänk
Medlem

btw varför ligger en process på 24kb och tar 70 cpu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

btw varför ligger en process på 24kb och tar 70 cpu?

ja du det var en bra fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

btw varför ligger en process på 24kb och tar 70 cpu?

Skrivet av saides10:

ja du det var en bra fråga.

Det är väl hur mycket av processorns kapacitet som är ledig?

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

testa stänga av alla svchost, det finns en som är äkta och troligtvis är resten fake/virus/rats
Inte normalt att ha så där många hur som helst

Många fel i ett inlägg där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King Grub:

Många fel i ett inlägg där.

ok..?
vad är fel?

Permalänk
Medlem

Har man bara en svchost.exe så har man allvarliga problem med sitt operativsystem. Microsofts tjänster körs under ett flertal svchost.exe och det är helt normalt med 10 eller fler svchost.exe på Vista och Windows 7. Något färre på XP men fortfarande långt från en. Jag har 8 just nu på ett W7 med ett antal tjänster avstängda. Bara under en av dessa körs 12 stycken Microsofttjänster.

Permalänk
Skrivet av -rand-:

ok..?
vad är fel?

Det är fel att påstår att bara en av svchost är äkta och att det inte är normalt att ha så många svchost processer aktiva.
Men är rätt att virus/trojaner kan maskera sig som svchost.

Permalänk
Medlem

hehe, my bad

Missade helt att han hade klickat i att han skulle visa "processer för alla användare"

edit : Fpår väll skylla på att jag var tröt..