Permalänk
Medlem

Headset för 500-600Kr

Tjena SweC.
Letar efter ett headset för runt 500-600kr och då undrar jag om ni har några bra tips på headset ni har haft eller ni har.
MVH//

Permalänk
Medlem

är väl steelseries siberia v2 som ligger bäst i den prisklassen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hau5mau5:

är väl steelseries siberia v2 som ligger bäst i den prisklassen.

Jo men har hört mycket dåligt om det.

Permalänk
Medlem

Siberia v2 är inte bra, har haft 3 ex. på de två första dog ljudet i ena luren och på det sista paret dog mikrofonen.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Även om kvalitén över tid kanske är bristande i v2 så tror jag inte det finns något bättre i prisklassen. Har ett v2 sedan juni som jag hittills är mycket nöjd med.

Visa signatur

Stationär : i5 4670k, RX 580 8GB, Node 304, Fedora Linux
Thinkpad T14s : Ryzen 7 Pro 4750U, 32GB RAM, Chimera Linux

Permalänk
Medlem

Tycker själv att V2an känns lite plastig och som att den är lätt att böja sönder, men det är riktigt bra ljud för pengarna.
Dock så har micken på mitt gått sönder, fast det är för att jag själv tog i för mycket varje gång jag drog ut den ur luren.

Satt även och körde den fram och tillbaka ganska vårdslöst när jag satt och väntade på diverse loadscreens, men jag köper mig ett par nya vid nästa lön :). Funderar på dom "nya" vita med LEDs

Permalänk

Kan du gå upp i pris så är detta ett bättre alternativ http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=979504. Låter bra, sköna och bra mic.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

Efter att 2 par Siberia v2 gått sönder kände jag att det var dax att testa något nytt, så för mig blev det Creative Sound Blaster Tactic3D Sigma. Haft dom lite mer än 1år nu och dom funkar fortfarande riktigt bra.
Har du litet huvud och små öron så finns lillebror Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha oxå.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=757006,757007

Något att tänka på är att Alphan är mindre vilket i mitt fall ledde till att öron muffarna låg på örat. Men på Sigman så ligger dom skönt runt örat

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenTuff:

Efter att 2 par Siberia v2 gått sönder kände jag att det var dax att testa något nytt, så för mig blev det Creative Sound Blaster Tactic3D Sigma. Haft dom lite mer än 1år nu och dom funkar fortfarande riktigt bra.
Har du litet huvud och små öron så finns lillebror Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha oxå.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=757006,757007

Något att tänka på är att Alphan är mindre vilket i mitt fall ledde till att öron muffarna låg på örat. Men på Sigman så ligger dom skönt runt örat

ser lovande ut