Permalänk
Avstängd

Varför fungerar aldrig kolli-id som CDON ger ut?
"Din sökning gav inga träffar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stårk:

Varför fungerar aldrig kolli-id som CDON ger ut?
"Din sökning gav inga träffar"

Det kan ta upp till 24 h innan kolli-id börjar fungera hos posten. Du kan ringa posten och uppge kolli-id så ska det nog funka snabbare.

Förresten så älskar jag Cdon, Supporten är snabb (Men kanske inte alltid den trevligaste) men helt underbar med tanke på hur snabb den är!
Sidan är lätt att använda, prisvärt och alltid snabb leverans.. Kommer handla här sålänge jag inte förlorar på det

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FBGKimpan:

Det kan ta upp till 24 h innan kolli-id börjar fungera hos posten. Du kan ringa posten och uppge kolli-id så ska det nog funka snabbare.

Förresten så älskar jag Cdon, Supporten är snabb (Men kanske inte alltid den trevligaste) men helt underbar med tanke på hur snabb den är!
Sidan är lätt att använda, prisvärt och alltid snabb leverans.. Kommer handla här sålänge jag inte förlorar på det

Konstigt. Varje gång jag beställt från t.ex. inet, komplett eller webhallen så fungerar kolli alltid inom 20min från att man fått den.
CDON så fungerar kollit typ när man fått produkten -..-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stårk:

Konstigt. Varje gång jag beställt från t.ex. inet, komplett eller webhallen så fungerar kolli alltid inom 20min från att man fått den.
CDON så fungerar kollit typ när man fått produkten -..-

I don't know then.. fråga cdon på chatten eller ring posten och kolla

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Troligen pga dom ännu inte har fixat till så att dom skickar ut RÄTT kolli-id nummer.
Dom började ju i somras med att skicka ut kolli-id för returen som kunden själv gör om denne önskar skicka tillbaks (vilket redan är beställd av cdon och finns med i paketet).
Och cdon sa ju i denna tråd att det var för sommarjobbare detta hände (måste vara en lång semester man får om man jobbar på cdon).

Så återigen CDON när kommer detta att fixas och när kommer tidigare lovanden, som tex bättre info till kund vid beställning så inte allt ändras till packas (och då vara omöjligt att ändra avbeställa trots att ni inte skickar på en vecka) efter 2min för att sen ändras till skickad lite när som helst tex två och tre dagar efter jag hämtat ut paketet?
Sen finns ju även den lilla detaljen att det fortfarande inte går att använda fler än en rabatt,värdekod (vilket skulle vara klart i november förra året)?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

Hej cdon jag och några beställde nyligen 256 gb v4 Ssd för ett bra pris kommer vi få dem ? Går tydligen även ryktena att vissa är fake kollar ni det innan vi får dem mvh

#12663306

Jepp....vad händer med diskarna...finns de eller vad händer?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Kommer det något 15% erbjudande denna månaden?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

har cdon givit up den här tråden?=

Permalänk
Medlem

Hej CDON.
Den nya "Western Digital Caviar Green WD20EARX 2TB" görs nu med 2 x(1TB) platters iställer för 3.
Hur vet jag om jag köper en HD ifall jag får en "nyare" med hyffsat nytt produktionsdatum eller en gammal. Skulle ni kunna hjälpa mig att veta Manufacturing date för de som ni har i lager?

http://cdon.se/hemelektronik/western_digital_caviar_green_wd2...

Tack!

Permalänk
Skrivet av bosis1:

har cdon givit up den här tråden?=

Tyvärr har de inte varit här på ett tag...aldrig kul att synas har när man får mkt kritik i tråden...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Avstängd

Hej!

Tänkte höra om ni vet när Silverstone SG09 kommer in?

http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=345&area=en

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Tjena CDON/Edin,
Har ni några erbjudande eller föreliggande prisändringar på Samsung UE46ES8005UXXE? Såg på Facebook att ni hade ett erbjudande på denna tidigare men jag var för sent ute.. något som kanske kommer igen med tanke på konkurrenternas prissänkningar?

Tack för en bra webbutik!

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk
Medlem

Måste tacka för att jag fick min dator så snabbt!:)

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Hedersmedlem

Inget tiggeri i tråden! Och, diskussioner kring problem med personliga, skänkta koder får ni ta i PM. Finns inget allmännintresse av just den biten.

*Inlägg raderade*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Vad menar ni med det här egentligen CDON? Jag som fann det väldigt roligt med tanke på pris och att det är väldigt gammal hårdvara. Och att det står "OBS! FYNDVARA".

Redigera priset fort så ingen stackare klickar fel eller något liknande. Inte för att risken för det är stor men ändå!

http://cdon.se/hemelektronik/ddr2-dimm-800_corsair_4gb_(kit)_...

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fractad Design Newton R3 800W - ETA?.

De flesta butiker har redan fått in dom. Finns det någon bättre ETA än "Kommande"?

Tack i förhand!

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

Hej cdon jag och några beställde nyligen 256 gb v4 Ssd för ett bra pris kommer vi få dem ? Går tydligen även ryktena att vissa är fake kollar ni det innan vi får dem mvh

#12663306

Tror snarare att det är så att ni beställde till ett felaktigt pris men det är konstigt att du/ni inte fått nån information..

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niddan:

Vad menar ni med det här egentligen CDON? Jag som fann det väldigt roligt med tanke på pris och att det är väldigt gammal hårdvara. Och att det står "OBS! FYNDVARA".

Redigera priset fort så ingen stackare klickar fel eller något liknande. Inte för att risken för det är stor men ändå!

http://cdon.se/hemelektronik/ddr2-dimm-800_corsair_4gb_(kit)_...

En hundring billigare än något annat ställe. Tradera ligger XMS oftas över 300:- Sen att det är "väldigt gammal hårdvara". En del sitter fortfarande med s775 system.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s94420661&cols=161,1170...

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av arde_81:

En hundring billigare än något annat ställe. Tradera ligger XMS oftas över 300:- Sen att det är "väldigt gammal hårdvara". En del sitter fortfarande med s775 system.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s94420661&cols=161,1170...

Priset var 10 000:- när han skrev detta, det är ändrat nu.

Permalänk
Medlem

Efter 3 månader löste sig nu äntligen mitt reklamations ärende hos CDON och jag fick en ny kylare med posten. Den första var skadad under postgången och flänsarna var helt böjda, såg ut som om något tungt landat på den. Kylaren den gången var postad i en stod vit vadderad påse, vilket var illa nog. När jag skulle skicka tillbaka den ombedes jag att packa den ordentligt vilket jag gjorde i en låda med tidningspapper och bubbleplast runt hela produkten. Idag fick jag min ersättningskylare och den var än värre paketerad än den ursprungliga. Den anlände i en förtok för liten vadderad påse vilket resulterade i att de inte hade lyckats stänga den. Så innehållet var öppet för världen att se och hade hur lätt som helst kunnat ramla ur under postgången.

Som tur är vad dock varan hel denna gången! Men snälla snälla se över rutinerna hur ni packar dessa saker. Bägge var paketerade på erat lager i Helsingborg om jag läste rätt på etiketten. Har handlat mycket från er och aldrig haft anledning att klaga på paketeringen förren nu. Snälla se över dessa rutiner.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niddan:

Vad menar ni med det här egentligen CDON? Jag som fann det väldigt roligt med tanke på pris och att det är väldigt gammal hårdvara. Och att det står "OBS! FYNDVARA".

Redigera priset fort så ingen stackare klickar fel eller något liknande. Inte för att risken för det är stor men ändå!

http://cdon.se/hemelektronik/ddr2-dimm-800_corsair_4gb_(kit)_...

Skrivet av arde_81:

En hundring billigare än något annat ställe. Tradera ligger XMS oftas över 300:- Sen att det är "väldigt gammal hårdvara". En del sitter fortfarande med s775 system.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s94420661&cols=161,1170...

Skrivet av altair4:

Priset var 10 000:- när han skrev detta, det är ändrat nu.

Då förstår jag utlägget

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem

CDON har gett upp här gott folk, tråden kan stängas.

Permalänk
Medlem

Vet någon om man kan använda 5% rabatten på flera datorkomponenter om man köper flera samtidigt? Eller funkar den endast på en enstaka?

Permalänk

Yep moderatorer...ni brukar ju vara snabba att stänga trådar...stäng denna då CDON helt klart gett upp tråden!

Edit: sista inlägg ifrån CDON var 20/8...nästan en månad sedan...man gjorde endast 7 st inlägg i augustimånad...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Yep moderatorer...ni brukar ju vara snabba att stänga trådar...stäng denna då CDON helt klart gett upp tråden!

Edit: sista inlägg ifrån CDON var 20/8...nästan en månad sedan...man gjorde endast 7 st inlägg i augustimånad...

Synd, gillar CDON. Bra priser på det mesta, men det känns som butikerna behöver vara med i forumen, för att vara i topp i prisjakts årliga tävling. Om det är nu deras målsättning?

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Hedersmedlem

Hej på er, jag vill passa på att göra er uppmärksamma på en av våra forumregler :

§ 11 Synpunkter på moderering eller webbplatsen...

Jag ser igen anledning till att idag låsa tråden. Synpunkter kring detta tar vi dock inte här utan i forumdelen Feedback eller via kontaktformuläret

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Skrivet av MichaSWE:

Hej på er, jag vill passa på att göra er uppmärksamma på en av våra forumregler :

§ 11 Synpunkter på moderering eller webbplatsen...

Jag ser igen anledning till att idag låsa tråden. Synpunkter kring detta tar vi dock inte här utan i forumdelen Feedback eller via kontaktformuläret

Ok

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Cdon.com

Hej hej

Pga vår lagerflytt och en del andra stora projekt vi har på gång, så har vår tråd här på SweClockers tyvärr inte fått så mycket uppmärksamhet av oss som den förtjänar. Men... detta ska det bli ändring på tänkte vi.
Jag tar över tråden efter Edin och ska försöka svara lite kvickare på alla era frågor, synpunkter och önskemål.

Om ni har frågor om er order, retur eller andra personliga ärenden ber jag er främst ta dem via kundtjänst. Får ni inte den respons ni önskar där går det även bra att PMa mig.

MVH
Josefin

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av sj6:

Hej hej

Ser att den varit inne i lager och vänt efter att du postade. Jag ser till att vi får in nya i slutet av veckan om du fortfarande är intresserad av det kortet.

MVH Josefin

Skrivet av Linus82:

Jag har nyss beställt ett 670 och råkade läsa på nvidias hemsida att Borderlands 2 ska ingå vid köp av 660ti "and above" stämmer detta?

Hej hej

Japp, det ingår till utvalda modeller. Vilka illustreras dels genom att det har spelet på produktbilden och dels med texten "+ Borderlands 2" i namnet.

MVH Josefin

Skrivet av ost486:

När får de in asus 670 top igen? Har skrivit två gånger och blivit lovad ett datum "nästa vecka"...

Hej hej

Tyvärr väldigt svårt att få tag i för oss just nu och vi har inget bekräftat datum för leverans i dagsläget. Beklagar att jag inte kan ge bättre besked än så.

MVH Josefin

Skrivet av Tunezz:

Denna produkt har inte varit i lager på riktigt länge nu, när kommer denna in igen?
http://cdon.se/hemelektronik/playseats_racing_seats_evolution...

Hej hej

Vi får tyvärr inte tag i den längre och har nu tagit bort den från vår sida.

MVH Josefin

Skrivet av SirMacke:

Något datum på när KFA2 GTX 660Ti OC kommer i lager?

Hej hej

Finns nu i lager.

MVH Josefin

Visa signatur