Experts utförsäljning kritiseras av kunderna

Permalänk
Medlem

Nu måste vi se det på den positiva sidan också, tänk alla som tror sig gjort världens kap

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Antar att folk som köar trodde att expert hade samma priser som konkurrenterna innan konkursen.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Men lär väl knappast kommit som någon newsflash för folk att det skulle vara så? Trodde folk var lite smartare här på SweC än detta...
Sen har jag aldrig förstått att folk envisas med att stå i kö i 2-3h för att sen "fynda". Inte bättre att jobba 2-3h extra och handla hem sakerna på internet och gå med plus iaf?

Det stämmer för de som har jobb, för övriga kan det definitivt vara värt att stå några timmar, iaf om priserna verkligen är billigare ^^

Permalänk
Avstängd

Finns det någon som minns vad som hände med kedjorna "BIG POINT!" (köpte min första pc där) , "Power" (var det namnbyte efter big point?) samt City Stormarknad (blev väl kanske expert?)..

Permalänk
Medlem

Jag brydde mig inte om att åka ut och kolla.. har bättre saker för mig än att stå i kö

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt, jag hade faktiskt inte förväntat mig något annat. Ett smart drag att lura idioter som tror att expert har rea när dom i själva verket har ökat priserna för att sedan lägga in deras rabatt.

Permalänk
Inaktiv

Dåliga produkter (och butiker) ska bort.. sjukt skönt att tillslut bli av med Expert!

Permalänk
Medlem

Alltså hur har folk mage å klaga när de springer till en butik de troligtvis aldrig handlat i annars utan just för de är utförsäljning ? och att ni gnäller på att produkter säljs till överpris bara för ett annat företag säljer samma vara med förlust...

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

Undra hur många av Experts anställda som var smarta att lämna det sjunkande skeppet i tid... Får hoppas att det kommer någon intressantare aktör in än Expert i framtiden.

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Medlem

Tar man ett högre pris än konkurrenterna under en utförsäljningsrea som är orsakad av konkurs så krävs det ju inte många hästar i hagen för att fatta att Expert inte hör hemma på den svenska marknaden. Jag kan inte känna medlidande varken Expert som företag eller för personalen. Personalen är i överlag bland dom mest inkompetenta jag stött på, (jag har faktiskt aldrig stött på en enda kunnig säljare på Expert) och ledningen tror väl att det fortfarande är 1998 och att internetbutiker är science fiction. Det svenska folket kommer bara att må bättre utan Expert. Äldre människor kommer att tvingas handla elektronik på internet, vilket i slutändan betyder lägre priser för alla som vet vad WWW står för.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av moddelkaj:

Är det bara jag som tycker att alla fokusera på fel sak? 800 pers har blivit av med jobbet, konkurrensen blir sämre och alla hyenor, som aldrig satt sin fot i en Expertbutik tidigare, klagar på att hyllorna är tomma och priserna för dåliga.

Det är ju inte som att Expert hjälpt till att pressa priserna (läs artikeln), du kommer inte se någon skillnad vad gäller konkurrens och priser. Folk blir arbetslösa varje dag, inte direkt något speciellt fenomen. Helt värdelöst att handla i butik numera, går endast dit för att klämma på varor som man sedan beställer från internethandeln.

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad folk förväntar sig, det handlar ju om en KONKURSUTFÖRSÄLJNING. sen blir människor besvikna när hyllorna gapar tomma, ja man kan ju undra varför dom gapar tomma... människors dumhet slutar aldrig förvåna en, och Expert har gått i konkurs redan så dom kunde nog inte bry sig mindre.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Finns det någon som minns vad som hände med kedjorna "BIG POINT!" (köpte min första pc där) , "Power" (var det namnbyte efter big point?) samt City Stormarknad (blev väl kanske expert?)..

BIG POINT köptes upp av ON-OFF och City Stormarknad köptes från KF av Expert.
Det känns som 0-9999 LOL vore på plats.
Synd som sagt om dom anställda.:(

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Västerås var inte heller något att ha, 2 timmar kö med 5 pers insläpp var femte minut ungefär. Kom in i butiken och vände nästan lika fort efter. Som redan nämnt hittar man sakerna billigare på giganten och mediamarkt EFTER rean.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Samma som när on-off hade utförsäljning... Med 25 % rabatt så får man pris motsvarande näthandel..

Syftet är ju dock inte att göra kreti och pleti nöjda, utan att tömma lagret åt konkursförvaltaren...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Det var över hundra meter kö till Expert Stormarknad här i Skellefteå under hela förmiddagen. Tragikomiskt att så många orkar ta sig dit för 25% rabatt på prylar som efter rabatten ändå är dyrare än alla andra. Vi har suttit och tittat på från kontoret och skrattat för oss själva.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElvisPissley:

O T: Jag gick en butikssäljarutbildning under våren 2011. I stället för att låta skolan söka praktikplats för min räkning sökte jag själv. Jag kom på intervju hos Expert i Bromma. Det blev inget av med det. Så här efteråt tycker jag inte synd om chefen. Det slutade med att jag som ensam i klassen fick två praktikplatser och blev tvungen att tacka nej till det ena. Nu rann detta ut i sanden och fr.o.m. nu och minst ett år framåt blir det daytrading/swingtrading som gäller. Jävligt trött på Af & jobbcoachning samt har ett hyfsat startkapital.

Btw, jag var dum nog att köa när PC City öppnade sin jättebutik i Sickla. Efter flera timmar gav jag upp och gick därifrån. Absolut inte värt trasslet för att tjäna någon hundring.

Och med detta vill du säga?

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rinosaur:

Västerås var inte heller något att ha, 2 timmar kö med 5 pers insläpp var femte minut ungefär. Kom in i butiken och vände nästan lika fort efter. Som redan nämnt hittar man sakerna billigare på giganten och mediamarkt EFTER rean.

Bedrägeri, skönt att bli av med lögnhalsarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Samma som när on-off hade utförsäljning... Med 25 % rabatt så får man pris motsvarande näthandel..

Syftet är ju dock inte att göra kreti och pleti nöjda, utan att tömma lagret åt konkursförvaltaren...

Nej, OnOff hade riktigt bra priset.
TV Apparater gick i vissa fall för HALVA priset mot vad dom gick på internet och butiken på andra sidan parkeringen.
Laptops gick för bra kampanj priser med.

Så vet inte vad du vill säga egentligen?..

@Topic

Expert, Expert är skit förvånar mig inte det minsta att dom inte kan sänka priset tillräckligt lågt fastän dom konkat.
Gött att bli av med dom.

Permalänk
Medlem

Även fast dom hade 25% på allt så var dom svin dyra, var i butiken i Luleå, och även om dom har 25% på saker så hittade jag i princip alla saker billigare på Elgiganten, som ligger ett stenkast bort.. snacka om slöseri med tid att ens ha gått in dit!

Visa signatur

Lillburken Mobo: Gigabyte GA-970A- UD3 Processor AMD Phenom2 x4 955, 3,8 Ghz Chassi Fractal Design R3 Grafik ASUS GTX 560 Ti, klockad SSD Crucial M4 128 GB Nätagg Corsair CX 600 Ram Corsair 8 GB, 1333 Mhz Kylning Antec Kühler 620 vattenkylning

Permalänk
Medlem

Det här är det ända sättet att bli av med lagret att konka sälja ut till ordinarie pris efter rabatten och sen öppna igen med nytt namn "Experten" sen börjar karusellen om igen.

Permalänk
Medlem

Men köp din telefon på cdon då, pucko.
Det är ingen som tvingar dig att gå dit. Expert har alltid varit dyrare så det är la klart att deras rabbater in blir så MINDEBLOWING som folk trodde.

Jag kom ifrån Expert i skövde med en blueray spelare, hdmi kabel och en as nice musmatta för 800kr, klagar inte.
Folk som blev lack på att inte hela utbudet fanns där när det kom in. Jag kom till expert 10 när de öppna och kom in i butiken två timmar senare, under hela den tiden strömma det ut folk med både en och två tv-apparater var. Klart som fan att dem tar slut.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk

Kom och ställde mig nästan på pricken kl 10 på Backaplan, Göteborg...fick då vänta 3 tim 50 innan jag kom in...Ville spana ut en TV till morsan, och visst fanns det lite varor kvar...men de tv-apparater de hade var inga höjdare. Många av apparaterna kände jag inte ens igen på beteckningarna, dvs inte samma varor som på nätet, oftast lägre versioner av kända artiklar. Tänkte då att man kanske kunde hitta någon mobil, men de hade inga mobiler över huvudtaget, inga som jag såg iallafall.. jobbigt som satan att stå i kön...Fanns ganska många artiklar kvar...men inget som intresserade mig...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

Var inne på Mediamarkt idag, då de lovade att hålla samma priser som Expert idag. Utan att varit på Expert så köpte en kompis Samsung Tab 2 med 25% rabatt på mediamarkt utan att vara sig vi eller MM visste vad expert tog för plattan! Så alla ni som är sugna på att shoppa, åk till Mediamarkt idag då de som sagt prismatchar alla priser mot experts tom bättre. Plus att ni får garanti och service osv.

Permalänk

Konstiga är när folk börjar prata om att det är synd om dom anställda. Precis som med SAAB. Personligen är det synd om dom, men vad spelar det för roll? Ska staten på något sätt rättfärdiga deras existens genom att stödköpa eller bidra till ett icke fungerande koncept? Om dom blir arbetslösa, ledsen att säga det, men byt jobb, din bransch är mättad om du inte kan hitta ett annat jobb. Med andra ord fanns det för många säljare eller liknande i din bransch.

Nej, lägg ner skit som inte fungerar. Även om MediaMarkt eller Elgiganten är ensamma på toppen, kommer dom aldrig vara det länge, för höjer dom priserna kommer det ALLTID komma någon ny som kan konkurrera ut dom prismässigt när dom höjer.

Fungerar för övrigt på att sälja snö i Kiruna för övrigt, kan anställa 25.000 arbetslösa, sålänge staten hoppar in och stödjer mig, annars blir ju alla arbetslösa och det går ju inte för sig! ....eller?

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Medlem

Inte speciellt oförväntat. Folk klagade ju på onoff's utförsäljning också, och när mediamarkt hade 20% på allt i butiken här i Norrköping "whinade" ju folk också över att allt var slut när de kom in. Jag trodde alla visste att Expert hade höga priser från början och att det således skulle bli normalpriser efter rean. Men icke sa nicke, inte klokt hur giriga VISSA är.

Expert kanske kommer sänka ännu mer sen? Konkurs-utförsäljningar brukar vara så.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Jo men vad ska vi göra? Ska staten gå in och stötta Expert eller? Så här fungerar en marknadsekonomi, är nån annan billigare så handlar folk där. Det man skulle kunna anmärka på är att både Mediamarkt och Elgiganten gör förlust med flit, för att döda andra företag. Detta borde enligt mig i alla fall undersökas om man skall lagstadga mot. Å andra sidan måste de ju ta väldigt stora vinster sedan när de är "herre på täppan", och då blir det möjligt för uppstickare att ta sig in på marknaden. Min gissning är att Mediamarkt och Elgiganten inte kommer sluta före en av de är i KK, då det är de som är störst.

En annan fråga är också om näthandlarna gör samma enorma förluster eller om de bara tittar på från avstånd och skrattar lite medans de bygger krigskassa...

Elgiganten går faktiskt med vinst otroligt nog.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Men köp din telefon på cdon då, pucko.
Det är ingen som tvingar dig att gå dit. Expert har alltid varit dyrare så det är la klart att deras rabbater in blir så MINDEBLOWING som folk trodde.

Jag kom ifrån Expert i skövde med en blueray spelare, hdmi kabel och en as nice musmatta för 800kr, klagar inte.
Folk som blev lack på att inte hela utbudet fanns där när det kom in. Jag kom till expert 10 när de öppna och kom in i butiken två timmar senare, under hela den tiden strömma det ut folk med både en och två tv-apparater var. Klart som fan att dem tar slut.

varför är du så irriterad?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivlo:

Förstår inte hur det kan vara så många som köar.. Har inte någon av dem ett jobb att gå till?

Många blev nog väldigt "sjuka" idag av okänd anledning.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Entusiast
Skrivet av darknessviking:

onoff gick i graven pga att dom var för dyra --> expert tog över ---> gick i graven för att dom är för dyra.
företagen måste lära sig att det funkar inte med elitistisk prissättning i dagens tider,när netonnet och mediamarkt har mycket lägre priser,för att inte tala om alla nätbutiker.

synd för dom som loosar jobben.snopet för direktörerna som det säkert inte går någon nöd på.

Stämmer inte helt. Det går bra att ha höga priser om man samtidigt erbjuder bra service. Butikerna får helt enkelt välja, antigen bra priser eller bra service för det finns helt klart en marknad för båda. Bra priser är svårt att konkurrera med om man har fysiska butiker då det är så väldigt mycket billigare att sälja på internet. Bra service är däremot svårt på internet. Expert försökte kombinera dålig service med höga priser och då har man inte på marknaden att göra. Alla som gnäller om mindre konkurrens har helt enkelt fel eftersom Expert inte var med och konkurrerade. Deras konkurs är ju för övrigt en direkt följd av att det är konkurrens på marknaden. Det går inte att ha er heliga konkurrens utan att företag då och då slås ut för att deras affärsmodell inte håller. Sen kan alla ta av sig foliehatten för priserna kommer inte höjas bara för att det bara är Elgiganten och Mediamarkt kvar eftersom börjar de höja priserna kommer ett nytt företag in och ser till att sänka priserna igen. Det är så marknaden fungerar. Så sluta plocka delar av marknadsekonomi.

Sen är jag ärligt talat förvånad över att så många brydde sig om att gå på rean. Det är stört omöjligt att göra bra klipp på den här typen av utförsäljningar eftersom allt av värde är taget av moderbolaget och/eller konkursförvaltaren. De säljer alltså aldrig ut hela lager med prylar billigt utan de kränger av skiten som inte har något värde för konkursboet. Dessutom har de säkert kört dit lite skit från de nordiska lagren som de ville bli av med. Så kvar är alltså lite demo-ex och massa blandad skit.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24