Permalänk

Ska du inte göra handtagen gråa också?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror du man hade kunnat få i en 230mm radiator i fronten och en 240 radiator i toppen för att sedan montera pump/res i botten framför fronten?

Permalänk
Medlem

Tror du man hade kunnat få i en 230mm radiator i fronten och en 240 radiator i toppen för att sedan montera pump/res i botten framför fronten?

Själv så tycker jag det hade varit snyggt med NZXTs fläktkontroll i mesh som nog kommer matcha resten av fronten på chassiet. Är inte så djup heller, så den skulle nog gå in framför H100an.
Mest tycker jag det skär sig med displayen du har nu med folie runtom, och sedan mesh. En 5.25 display hade gjort sig bättre.

Just my five cents. Du får dock fortfarande en 5a för att du vet hur man stavar, tar bilder ur vettiga vinklar och håller dina löften om att återkomma med updates

Permalänk
Medlem

Vart köpte du led-strippsen? Förövrigt underbart bygge. Även om jag personligen lutar mer åt svart kolfiber. Men en femma utan tvivel!

Visa signatur

| ASRock Fatality Pro Rev B3 | Gainward GTX 570 Phantom | 2TB HDD | Corsair Force GT 120 GB | Intel 2500k i5 @ 4.4Ghz | Silverstone FT02 | Corsair HX 650 W | Antec Kühler 620 | Corsair Vengeance 8GB |

Permalänk
Medlem

Vad är det för temp med den cpu-klockan? Min totalvägrar över 4-Ghz och då blir den 80+.

Permalänk
Skrivet av grottsten:

Ska du inte göra handtagen gråa också?

Skickades från m.sweclockers.com

Vet ej, "Soft Touch" är väldigt slittåligt och tror att det är rätt jobbigt att få bort

Skrivet av biorrith:

Tror du man hade kunnat få i en 230mm radiator i fronten och en 240 radiator i toppen för att sedan montera pump/res i botten framför fronten?

Skrivet av biorrith:

Tror du man hade kunnat få i en 230mm radiator i fronten och en 240 radiator i toppen för att sedan montera pump/res i botten framför fronten?

Själv så tycker jag det hade varit snyggt med NZXTs fläktkontroll i mesh som nog kommer matcha resten av fronten på chassiet. Är inte så djup heller, så den skulle nog gå in framför H100an.
Mest tycker jag det skär sig med displayen du har nu med folie runtom, och sedan mesh. En 5.25 display hade gjort sig bättre.

http://www.inet.se/files/img/max/6909653_1.png

http://www.inet.se/files/img/max/6909653_3.png

Just my five cents. Du får dock fortfarande en 5a för att du vet hur man stavar, tar bilder ur vettiga vinklar och håller dina löften om att återkomma med updates

Antingen har man 240 i toppen eller så har man stor rad i fronten samt en i bakkant annars så får man ha 240 raden ovanpå taket..

Har precis som jag har skrivit tidigare, PWM fläktar och har därför ej behov av en fläktkontroller, displayen samt folien funkar så länge haha

Tackar för kommentarerna och betyget! Finns inget tråkigare än döda trådar/gallerier

Skrivet av Binkoty:

Vart köpte du led-strippsen? Förövrigt underbart bygge. Även om jag personligen lutar mer åt svart kolfiber. Men en femma utan tvivel!

Tack för 5an! LED-stripsen är köpta på eBay.co.uk, det är 5050 med 300 leds per 5m, en 5m rulle kostar mellan 150-200kr, lite lödtenn och en gammal molex hittar du nog hemma någonstans Finns ingen, vad jag vet, silvrig (omlackerad överhuvudtaget?!) Prodigy på de forumen jag har tittat på, gäller även de internationella.. Svart är också snyggt men tycker att silver är mer cleant och blir inte lika "skitigt"

Skrivet av Azured:

Vad är det för temp med den cpu-klockan? Min totalvägrar över 4-Ghz och då blir den 80+.

Det är till 90% ASUS egna "Auto extreme OC" inställningar, ligger mellan 80-90c, Har lyckats med 4.7+ men då stack volten över 1.5 vilket är förhögt

Permalänk
Medlem

Riktigt läckert. Har funderat länge på nu om man ska bygga en m-atx Prodigy burk
Vart riktigt sugen pga dig nu... damn

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt bygge!

Permalänk
Medlem

Gillar din lösning på bluray läsaren/brännaren

Permalänk
Medlem

Hur lång kan en fläktkontroll vara i 5,25"? Har en Recon
http://www.bitfenix.com/global/en/products/accessories/recon
Men kanske blir tight.... Den har kylflänsar på sig med...

Såg dina led strips, går de att klippa efter önskad längd, och behöver man motstånd m.m eller bara sätta fast molex?

Permalänk
Skrivet av Yuong:

Riktigt läckert. Har funderat länge på nu om man ska bygga en m-atx Prodigy burk
Vart riktigt sugen pga dig nu... damn

Haha kul att höra, kör på!

Skrivet av Swez:

Grymt snyggt bygge!

Tack så mycket!

Skrivet av Sonaks:

Gillar din lösning på bluray läsaren/brännaren

Jo den sitter perfekt

Skrivet av iSw3de:

Hur lång kan en fläktkontroll vara i 5,25"? Har en Recon
http://www.bitfenix.com/global/en/products/accessories/recon
Men kanske blir tight.... Den har kylflänsar på sig med...

Såg dina led strips, går de att klippa efter önskad längd, och behöver man motstånd m.m eller bara sätta fast molex?

Ang. fläktkontroller så tvekar jag på om den kommer att få plats, det ser du på en av mina bilder och då är LCD'n inte speciellt djup/tjock, sen så tillkommer ju kontakter på baksidan på fläktkontrollern...

De går att klippa efter var tredje diod, ca. 8-10cm mellan varje "klippställe", de är 12v så inga motstånd krävs om du klipper där det är markerat, går med andra ord att klippa önskad längd där markeringarna är och sedan löda på molexkontakt.

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge. En fråga bara; hur blev det med kuhlern på gpu? Hade inte hört om något sånt tidigare. Bytte du ut hela orginalkylaren eller kombinerat båda? Egna fästen antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Scythe Gentle Typhoon 800rpm | Fractal Design Newton R3 800W
Asus P7P55D-E | Intel Core i5-760 | Scythe Yasya + Noctua NF-F12 PWM | Kingston Hyper-X 2x2GB 1600 MHz
MSI N460GTX Hawk | Samsung Spinpoint F3 1TB | 3xWestern Digital Caviar Green 1,5 TB

Permalänk
Medlem

Får man fråga vart du köpte LCD'n?

Visa signatur

|Mobo: Asus P8Z77-I DELUXE mITX |CPU: INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ|RAM: Corsair 16GB (2x8192MB) CL9 VENGEANCE |PSU:Corsair HX 750W 80+ Gold |GPU:EVGA GeForce GTX 670 4GB Superclocked|Chassi: BitFenix Prodigy Svart mITX

Permalänk
Medlem

Om du fortfarande inte fäst 620an så gör Dwood på forumet overclock.net fästen till massvis med pumpar för just sådan montering och nu kommer ju nzxt börja sälja dessa typer av fästen in en snar framtid med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel