Permalänk

Hackar Sverige idag?

Hej!
Var en som sa att anonymus skulle hacka hela Sverige idag och att man inte skulle starta datorn?
Sant eller falskt?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Känns som om det är falskt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Låter som något man skulle läsa i #pcw @ quakenet.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Hej!
Var en som sa att anonymus skulle hacka hela Sverige idag och att man inte skulle starta datorn?
Sant eller falskt?

Mvh: Eric

Hacka hela Sverige?! Nu känns det som att någon inte är källkritisk innan han/hon frågar.

trevlig helg på dig

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Hahaha, made my day!

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

haha, hacka HELA sverige. glhf

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

ATTACKERA DET SVENSKA DNS-SERVRARNA, OOOH NOOES!!!!

-men det är lungt, våra datorer är fortfarande skyddade och många av oss vet hur man surfar ändå!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Ja, stäng av datorn och släck ner elen huset och sätt på foliehatten! Haha nej det är nog inget du ska oroa dig över!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Jadå... Tror detta blir en dag att minnas då hela Sverige blev hackat

Visa signatur

Intel Core i7 4770K 4.2GHz | Asus Geforce GTX 780 DCU II | A-Data 16GB 1600MHz | Asus Maximus VII Hero Z97 | NZXT H440 Svart/Röd | EVGA Supernova G2 750W | Eizo Foris FS2333 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Samsung SSD EVO 256GB | WD 2TB Red 7200RPM

Permalänk
Medlem

Dagen har bara börjat :>

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Anonymous har vad jag vet inte hackat någon server utan endast endast arrangerat DDoS-attacker, men jag har inte läst vad som egentligen gjort så jag kan ha helt fel. DDoS-attacker idag är nästan som för över 10 år sedan då man lurade sina kompisar att installera ett program på datorn och så kunde man styra mängder av saker på deras dator. Styra CD-släden, stänga av datorn, spela upp ljud, ta kontroll över musen och andra funktioner.
(Det har påpekats att det var fel i texten ovan. Jag menade att det är skillnad på DDoS och göra riktiga intrång.)

Att Anonymous skulle hacka/knäcka hela Sverige ser jag som ett uttalande från någon som inte vet ett skit. Denna grupp har egentligen inte gjort någon större skada. Att arrangera överbelasningsattacker är inget som ger skrytfaktor och visar att man kan. Skillnaden mellan Anonymous aktivitet och genuina grupper är att Anonymous kan jämföras med fjuniga ungar som köper färdigmoddat chassi och färdigmoddade komponenter medan en riktig moddare gör allt själv från grunden. Fjunresultatet kan se snyggt ut men känslan är skit medan genuina bygget är riktig kvalitet, mycket möda och energi vilket man verkligen ser i detaljerna.

Vanliga Svensson tror Anonymous är riktigt kunniga men om man vet lite vad dom egentligen gör så är det skrattretande. Om nu Anonymous skulle knäcka Riksbankens sida genom att lägga in information om hur banksystemet egentligen fungerar på Riksbankens sida genom att peka till några dokumentärer, DET HADE GETT RESPEKT och lärt mänskligheten lite om slaveriet i stort sett vi alla lever i. Men jag tror inte att Anonymous någonsin kommer genomföra något sådant.

Att bara skada utan att peka hur ruttet det är eller peka till ett bättre alternativ i samma veva är som att misshandla människor för att dom har "fel åsikt". Att bara skrika glåpord mot några man hatar utan att våga ta diskussion är fega människor. Många är nog rädda att ta en riktig sansad diskussion (Ej TV-debatt) för dom är rädda att ha fel och deras världsbild skulle rasera. Då är det lättare att misshandla människor som har "fel åsikt" enligt deras tycke.

Det är lite på detta sett jag ser Anonymous aktivitet, dom skadar men ger inget bättre alternativ.

Permalänk
Hedersmedlem

Haha, jag hade en äldre kund som ringde (som jobbar som återförsäljare av IT dessutom) förra gången de höll på, för två veckor sedan. Han sa något i stil med "Kan du ge mig pris och lagersaldo på produkt x? Egentligen brukar jag logga in på hemsidan och kolla, men idag är ju de där Anonymous ute och härjar på nätet så då vågar man ju inte vara uppkopplad själv."...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Haha, jag hade en äldre kund som ringde (som jobbar som återförsäljare av IT dessutom) förra gången de höll på, för två veckor sedan. Han sa något i stil med "Kan du ge mig pris och lagersaldo på produkt x? Egentligen brukar jag logga in på hemsidan och kolla, men idag är ju de där Anonymous ute och härjar på nätet så då vågar man ju inte vara uppkopplad själv."...

Haha! made my day

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vatten:

Anonymous har vad jag vet inte hackat någon server utan endast endast arrangerat DDoS-attacker, men jag har inte läst vad som egentligen gjort så jag kan ha helt fel. DDoS-attacker idag är nästan som för över 10 år sedan då man lurade sina kompisar att installera ett program på datorn och så kunde man styra mängder av saker på deras dator. Styra CD-släden, stänga av datorn, spela upp ljud, ta kontroll över musen och andra funktioner.

DDoS - Distributed Denial of Service har väl knappast något med att fjärrstyra polarens CDläsare eller ljud att göra;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

HACK THE PLANET!!!!......nä skämt åsido, vad menar de ens med att hacka "Sverige" låter helt oseriöst!!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Nu händer det, min dator spelar MS röj utan att jag rör något och den är på väg mot minorna!!!!

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Ja juste, och jag är jultomten

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vatten:

Anonymous har vad jag vet inte hackat någon server utan endast endast arrangerat DDoS-attacker, men jag har inte läst vad som egentligen gjort så jag kan ha helt fel. DDoS-attacker idag är nästan som för över 10 år sedan då man lurade sina kompisar att installera ett program på datorn och så kunde man styra mängder av saker på deras dator. Styra CD-släden, stänga av datorn, spela upp ljud, ta kontroll över musen och andra funktioner.

Gammla härliga back orifice. Det var skoj på lan
Baka in servern i en bild eller annat smått och gott som folk drog ner från en sen var man good to go...
Njae DDoS är inte samma sak.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Många säger att det var inte Anon som DDos'ade siterna, sant eller falskt?
Själv tror jag att det var några kids som höll på, men men

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Nu händer det, min dator spelar MS röj utan att jag rör något och den är på väg mot minorna!!!!

hahaha.. det va jag...

Visa signatur

Det är inget fel med att göra misstag när man är "nybörjare", det kan bara bli väldigt dyrt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vatten:

Anonymous har vad jag vet inte hackat någon server utan endast endast arrangerat DDoS-attacker.

Att Anonymous skulle hacka/knäcka hela Sverige ser jag som ett uttalande från någon som inte vet ett skit. Denna grupp har egentligen inte gjort någon större skada. Att arrangera överbelasningsattacker är inget som ger skrytfaktor och visar att man kan.

Det som hände för 2(?) veckor sedan var inte anonymous utan svenska skolungdomar som använde sig av Anonymous namn. Vet inte om du följde händelserna men det var "ledningen" eller w/e som hotade med att ge ut allas namn och det var då ingen av ungdomarna vågade fortsätta.

#2 - Anonymous hackade ju trots allt någon bank i Amerika och tog 1 miljon dollar från xx antal konton och gav till välgörenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matx:

Många säger att det var inte Anon som DDos'ade siterna, sant eller falskt?
Själv tror jag att det var några kids som höll på, men men

Om det nu "bara" var "några kids" så kan jag i alla fall tala om att det var ganska många kids.. Annars lyckas man inte kasta stundals över fyra miljarder paket i sekunden mot polisens hemsida.. Right?
Kan självklart fortfarande vara kiddies, men en jag är rätt övertygad om att det åtminstonde var en DDoS-attack och ett ganska stort antal DoS-attacker som utfördes, det krävs rätt många svensson-adsl-uppkopplingar för att komma upp i sådana trafikmängder..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

DDoS - Distributed Denial of Service har väl knappast något med att fjärrstyra polarens CDläsare eller ljud att göra;).

Det var en liknelse. Du måste läsa HELA inlägget och tänka innan du svara

Edit: Måste säga att Vattens inlägg var ett av de mest klarsynta inlägg på länge.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av matx:

Många säger att det var inte Anon som DDos'ade siterna, sant eller falskt?
Själv tror jag att det var några kids som höll på, men men

Då vem som helst kan kalla sig "Anonymous", även kidsen, så är det klart det var dom! Dock kanske inte dom mest seriösa anhängarna var med i attacken, men det vet man ju inte.

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ja, de kan ju alltid hacka bort skåne från hela Sverige

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Haha, jag hade en äldre kund som ringde (som jobbar som återförsäljare av IT dessutom) förra gången de höll på, för två veckor sedan. Han sa något i stil med "Kan du ge mig pris och lagersaldo på produkt x? Egentligen brukar jag logga in på hemsidan och kolla, men idag är ju de där Anonymous ute och härjar på nätet så då vågar man ju inte vara uppkopplad själv."...

Han kanske var ensam och bara ville prata med dig?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

Om det nu "bara" var "några kids" så kan jag i alla fall tala om att det var ganska många kids.. Annars lyckas man inte kasta stundals över fyra miljarder paket i sekunden mot polisens hemsida.. Right?
Kan självklart fortfarande vara kiddies, men en jag är rätt övertygad om att det åtminstonde var en DDoS-attack och ett ganska stort antal DoS-attacker som utfördes, det krävs rätt många svensson-adsl-uppkopplingar för att komma upp i sådana trafikmängder..

Nyckelordet i DDoS är Distributed . Det betyder att EN person med en knapptryckning kan initiera en attack genom hundratusentals infekterade datorer. Så ja, det kan räcka med en script kiddie.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Gammla härliga back orifice. Det var skoj på lan
Baka in servern i en bild eller annat smått och gott som folk drog ner från en sen var man good to go...
Njae DDoS är inte samma sak.

Netbus kommer jag ihåg som valet av programvara.. Det var skojsigt det.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Sötast

Helvete! Ska dom hacka alla datorer i Sverige? Bäst att jag stä

Permalänk
Medlem

This forum message is generated by Anonymus.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200