Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Inte alla som behöver gå och klämma på en telefon för att inse om den är bra eller ej

Vad som målas upp på reklam film och hur det är i verkligheten är två skilda saker. Säger inte att Lumia behöver vara en dålig telefon men det är fortfarande bäst att prova själv. Det finns allt för många fanboy/troll för att inte tala om stats boosting fakta på nätet. Den kan bli en jätte hit eller jätte flopp det märker vi när recensioner kommer när den faktiskt finns tillgänglig.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av sveaklockare:

Jepp, här har vi en till! B-)

one moa!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jag köpte en SGS3 med 4G i onsdags och batteritiden är sämst. Annars är det en perfekt mobil i mina ögon, lite stor för mina händer men mina händer men det gör inget så det är trevligt med en större skärm när man surfar, kollar video och gör allt möjligt.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Jag köpte en SGS3 med 4G i onsdags och batteritiden är sämst. Annars är det en perfekt mobil i mina ögon, lite stor för mina händer men mina händer men det gör inget så det är trevligt med en större skärm när man surfar, kollar video och gör allt möjligt.

4G mobiler har en tendens att sluka batteri och kan inte tänka mig det beror på märket utan mer på tekniken.

Har själv en SGS3 och är djupt förälskad i den stora och oerhört krispiga HD skärmen. Telefonen är stor men så har jag hyfsat stora händer så mig gör det inget.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Källa tack till denna konspiration som låter hämtad från en foliehatts film.

Det var du som nämnde ordet konspiration via din tolkning av jag skrev. Det du verkar försöka säga är att jag har sagt att Apple och Google samarbetar med något ont syfte, i folkmun kallat konspirationsteori, men detta var inte vad jag sa.

Ond var fel ord att använda, men att Apple har det patentet är uppenbart. http://www.zdnet.com/apple-patent-could-remotely-disable-prot...

Jag citerar Apples avtal till deras Diktafonfunktion:

Skrivet av Apple:

När du använder dikteringsfunktion på datorn kommer det du dikterar att spelas in och skickas till Apple för konvertering till text. Datorn kommer även att skicka annan information till Apple, till exempel ditt förnamn och smeknamn; namn, smeknamn och relation till dig (t.ex. ”pappa”) från kontakterna i adressboken. Alla dessa data används i syfte att hjälpa dikteringsfunktionen att bättre förstå dig och känna igen vad du säger. Dina användardata är inte länkade till andra data som Apple kan ha fått från din användning av andra Apple-tjänster.

Att jag är negativ till Google är att dom är överallt. Här på Sweclockers finns som med googleapis.com och då registrerar alla IP-nummer som trafikerar Sweclockers. Googles Google Analytic analyserar trafiken på hemsidor och det är många som väljer denna tjänst. Dom bygger nu så kallade personliga sökresultat över din personlighet. Om du har ett gmailkonto registrerat i ditt namn så har dom din identitet och på varje ställe du varit där Google finns så är det registrerat. Detta ser jag som en form av ondska. Vad kan denna information användas till om 10 år?

Det jag också menade med mitt inlägg är att när FRA läser av all datatrafik in och ut ur Sverige så gapas och skriks det väldigt mycket men när Apple och Google spionerar på sina användare så hörs det knappt ett enda ljud.

Men detta är väldigt off topic mot vad trådskaparen ville så jag slutar här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vatten:

Det var du som nämnde ordet konspiration via din tolkning av jag skrev. Det du verkar försöka säga är att jag har sagt att Apple och Google samarbetar med något ont syfte, i folkmun kallat konspirationsteori, men detta var inte vad jag sa.

Ond var fel ord att använda, men att Apple har det patentet är uppenbart. http://www.zdnet.com/apple-patent-could-remotely-disable-prot...

Jag citerar Apples avtal till deras Diktafonfunktion:

Att jag är negativ till Google är att dom är överallt. Här på Sweclockers finns som med googleapis.com och då registrerar alla IP-nummer som trafikerar Sweclockers. Googles Google Analytic analyserar trafiken på hemsidor och det är många som väljer denna tjänst. Dom bygger nu så kallade personliga sökresultat över din personlighet. Om du har ett gmailkonto registrerat i ditt namn så har dom din identitet och på varje ställe du varit där Google finns så är det registrerat. Detta ser jag som en form av ondska. Vad kan denna information användas till om 10 år?

Det jag också menade med mitt inlägg är att när FRA läser av all datatrafik in och ut ur Sverige så gapas och skriks det väldigt mycket men när Apple och Google spionerar på sina användare så hörs det knappt ett enda ljud.

Men detta är väldigt off topic mot vad trådskaparen ville så jag slutar här.

Tackar det var mer än jag visste Både bra och dålig funktion beroende på hur den kan komma om den ens kommer att användas. Helt rätt om det stängs av i skolor/biografer men inte på allmän plats så som gator torg vanliga hushåll

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vatten:

Att jag är negativ till Google är att dom är överallt. Här på Sweclockers finns som med googleapis.com och då registrerar alla IP-nummer som trafikerar Sweclockers. Googles Google Analytic analyserar trafiken på hemsidor och det är många som väljer denna tjänst. Dom bygger nu så kallade personliga sökresultat över din personlighet. Om du har ett gmailkonto registrerat i ditt namn så har dom din identitet och på varje ställe du varit där Google finns så är det registrerat. Detta ser jag som en form av ondska. Vad kan denna information användas till om 10 år?.

Jag tror att Google kommer att skicka ett mail till dig som de vet att du kommer att bli lurad av, där du leds ut i öknen för att hitta din tidigare döda ökenråtta. Där väntar googles androidstyrda dammsugare som kommer att meja ner dig och långsamt kväva dig.

Sedan så kommer de att ersätta dig med en robot som beter sig precis som dig, bara för att de tycker att de är intressant!

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Vad som målas upp på reklam film och hur det är i verkligheten är två skilda saker. Säger inte att Lumia behöver vara en dålig telefon men det är fortfarande bäst att prova själv. Det finns allt för många fanboy/troll för att inte tala om stats boosting fakta på nätet. Den kan bli en jätte hit eller jätte flopp det märker vi när recensioner kommer när den faktiskt finns tillgänglig.

Reklam film? Du har en hel drös med "hands-on" videos som går igenom precis allt på telefonen.

Sen ljuger inte specs

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Reklam film? Du har en hel drös med "hands-on" videos som går igenom precis allt på telefonen.

Sen ljuger inte specs

Så kallade "hands-on" litar jag inte ett skit på då det kan vara just det jag nämnde ovan "fanboys". I slutändan är det inte John Doe som ska ha din telefon utan det är du och därmed bör man själv testa produkten innan. Annars kan man omöjligt veta om man delar åsikt eller inte.
Specs i all ära men det är ju lite som med bilar eller allt annat. Faktan råder under optimala förhållanden. Spelar ingen roll om du har 1000 hk i motorn när du får ner 250 i däcken. Lite likandant med datorer spelar ingen roll om du har en quad när dina program ändå inte stödjer det. Men som sagt vi lär märka men just nu ändå var ju frågan Iphone 5 vs SGS3 vilket gör att Lumia 920 eller övriga Lumia faller mellan stolarna. Btw catchigt av dig att använda apples gamla dänga Think Diffrent i nokia sammanhang. Likaså väldigt smakligt av dig att länka klipp med nazister i syfte om att klappa dig själv på bröstet för ditt Lumia val.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Så kallade "hands-on" litar jag inte ett skit på då det kan vara just det jag nämnde ovan "fanboys". I slutändan är det inte John Doe som ska ha din telefon utan det är du och därmed bör man själv testa produkten innan. Annars kan man omöjligt veta om man delar åsikt eller inte.
Specs i all ära men det är ju lite som med bilar eller allt annat. Faktan råder under optimala förhållanden. Spelar ingen roll om du har 1000 hk i motorn när du får ner 250 i däcken. Lite likandant med datorer spelar ingen roll om du har en quad när dina program ändå inte stödjer det. Men som sagt vi lär märka men just nu ändå var ju frågan Iphone 5 vs SGS3 vilket gör att Lumia 920 eller övriga Lumia faller mellan stolarna. Btw catchigt av dig att använda apples gamla dänga Think Diffrent i nokia sammanhang. Likaså väldigt smakligt av dig att länka klipp med nazister i syfte om att klappa dig själv på bröstet för ditt Lumia val.

Det är helt random personer som antingen är privat personer eller har en nyhets sida som t.ex. The Verge.
The Verge har t.ex fått ett exemplar att gå ut och plåta med i NYC för att visa att kameran faktiskt är så bra som "säljarna" säger.
Fakta råder under alla förhållanden, oavsett vad du eller jag tycker.

Ang 1000/250 hästar så kan du gå in i närmaste affär och känna på WP7,5 och valfri Lumia, eller gå till youtube och see en hel drös med videos från privatpersoner som gör reviews på UI och hur det fungerar.

Finns ingenting som tyder på att UI i WP8 är sämre än WP7 och det finns ingenting som tyder på att hårdvaran i 920 är sämre än 900.
Finns absolut ingenting som tyder på att UI kommer vara kasst på något sätt.

Catchigt av mig att apples slogan? Yes, om du inte har fattat det så är det ett skämt för att Apple har gått tvärt emot sin egna slogan.

Också catchigt av mig att visa ett klipp med nazister? 1. Det är skådespelare, inga riktiga nazister. 2. Det är en film 3. det är ett skämt och är inte på något sätt en film som justifierar mitt köp, det finns en miljon andra saker som gör det.

Det märks att du saknar all förmåga att förstå skämt, tänka utanför ramen och lever under en sten mitt ute i skogen.
Jävligt trist att vara dig.

Faktum är att den enda fanboyen här inne verkar vara DU.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vatten:

Att jag är negativ till Google är att dom är överallt. Här på Sweclockers finns som med googleapis.com och då registrerar alla IP-nummer som trafikerar Sweclockers. Googles Google Analytic analyserar trafiken på hemsidor och det är många som väljer denna tjänst. Dom bygger nu så kallade personliga sökresultat över din personlighet. Om du har ett gmailkonto registrerat i ditt namn så har dom din identitet och på varje ställe du varit där Google finns så är det registrerat. Detta ser jag som en form av ondska. Vad kan denna information användas till om 10 år?

Det jag också menade med mitt inlägg är att när FRA läser av all datatrafik in och ut ur Sverige så gapas och skriks det väldigt mycket men när Apple och Google spionerar på sina användare så hörs det knappt ett enda ljud.
.

Så det du säger är att jag är dubbelt övervakad? Du glömde också Facebook som också registrerar dig på alla siter som har en "gilla" knapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

4G mobiler har en tendens att sluka batteri och kan inte tänka mig det beror på märket utan mer på tekniken.

Har själv en SGS3 och är djupt förälskad i den stora och oerhört krispiga HD skärmen. Telefonen är stor men så har jag hyfsat stora händer så mig gör det inget.

Det är skärmen som suger 79% av batteriet enligt telefonen.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The Mupp:

Det är skärmen som suger 79% av batteriet enligt telefonen.

Har 3G, installerade francos kernel, räcker lätt 2 dagar nu @384-1526Mhz och CPU undervolt. Trinity finns också om man vill ha det istället...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andr3a$:

Märkligt många rekommendationer man hittar i forumet av en telefon som inte ens är släppt.

Intressant observation. Det är så att man ibland kan börja undra över om det finns någon aktör som kan tjäna på att med en dold agenda promota en viss produkt på Sveriges största teknikforum.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Det är skärmen som suger 79% av batteriet enligt telefonen.

Det står inte att det är just datatrafiken som suger batteri (även om det hade varit intressant att se).
Testa att köra en dag utan datatrafik påslaget skall du se skillnad (eller om du bara har på GSM, nästan lika bra).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än att hålla med ovanstående talare. Jag har vistats på detta forumet näst intill dagligen sen 2005 och aldrig sett maken till hype av en produkt som ännu inte släppts så visst osar det katt.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av phz:

Intressant observation. Det är så att man ibland kan börja undra över om det finns någon aktör som kan tjäna på att med en dold agenda promota en viss produkt på Sveriges största teknikforum.

Yep det är nog det..

Don W borde vara Jobs högra hand om det stämmer. Och Raidarn är golf polare med Schmidt.
Och jag? Jag äger Nokia givetvis..

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTC-YIFvE75n7BDFJxzco...

Yep det är nog det..

Don W borde vara Jobs högra hand om det stämmer. Och Raidarn är golf polare med Schmidt.
Och jag? Jag äger Nokia givetvis..

Haha kan inte mer än skratta och hade varit väldigt lyckligt lottad om jag varit Jobs högra hand. Då hade jag förmodligen haft det väldigt gott ställt och suttit på en helt annan plats än vad jag idag gör.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

För övrigt så kan ju en anledning till denna alg blomning av reviews "hands on" etc vara en del av http://www.sweclockers.com/nyhet/16000-microsoft-inleder-forbokningar-av-windows-8-satsar-1-miljard-dollar-pa-marknadsforing

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Förstår inte riktigt varför du agerar i denna tråden öht om du inte anser att något av alternativen är bra.. Speciellt med tanke på att du i en annan tråd propagerar för att det är slöseri att spendera pengar på ny teknik.

Inleder därför inga fler diskussioner med dig i detta ämne

Precis som många andra har du ingen bra läsförståelse, du tycks bara läsa det du vill/se det du vill se.
Att köpa ny mobil ofta och att köpa dyr mobil är två helt olika saker om du inte förstått det.
I denna tråden nämnde jag bara min åsikt om mobilerna, tycker du det är fel på något sätt ja då kan du ju flytta till en diktatur.

Permalänk
Medlem

Har nu en iPhone 5 men va sugen att testa Android men då de är gjorda av plast så va de inget för mig.

Kan man få Android i en iPhone?;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Har nu en iPhone 5 men va sugen att testa Android men då de är gjorda av plast så va de inget för mig.

Kan man få Android i en iPhone?;)

Kan kan man säkert men det lär inte va lätt men vänta in jailbreak så kommer du en bit mot den riktningen .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kenny88g:

Har nu en iPhone 5 men va sugen att testa Android men då de är gjorda av plast så va de inget för mig.

Kan man få Android i en iPhone?;)

Hm. är detta du: http://www.blocket.se/goteborg/Iphone_5_TELIA_43414746.htm?ca...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

Helt galet!!

Tjacka en iPööön 5 sen kommer du inte fundera!

Så klart om du vill labba och fundera, så är kanske Android bäst.

Jag ringer och messar ocuh lollar runt på internet (tweet mm mm ).

Nja du väljer vad du vill ha och känner för.

Permalänk

Detta visar vilken telefon som är hållbarast. Screw Droptest, This is Hardcore!

EDIT: GOD DAMNIT någon hann före!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Don_W:

Båda är väldigt bra telefoner för det första. Det du bör fundera först på gillar du att customiza utseende på dina grejer då gör du bäst i att välja S3. Föredrar du metall/glas framför plast välj iphone . Båda har sjukt stort App utbud så där spelar ingen roll vad du väljer. Iphones är mer låsta såvidare du inte gör en jailbreak. Bästa rådet gå och känn på båda själv. Man kan lyssna på andra men det är bättre att prova själv. Jag har provat båda men jag finner S3:an för stor. Så jag skaffa iphone . Sjukt nöjd jätte bra telefon.

Nu har dom lanserat en mindre version av S3an =D

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Nu har dom lanserat en mindre version av S3an =D

Japp jag vet men det var för sent för mig . Har en femma och är sjukt nöjd.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

I slutändan kommer det att "boil down to"

Iphone
Mindre
iOS

SGS3
Större
Android

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2