Permalänk
Medlem

Datorn fryser / laggar

Tja, Har haft dator problem ett tag, tänkte kolla om nån vet vad kanske problemet är, händer när jag spelar ibland, datorn fryser till i nån sekund, och när det händer börjar jag låta konstigt i mumble, typ som en robot, ibland fryser datorn helt och hållet.. har installerat om windows o allt men inget hjälper..
provat massa annat oxå, t.ex kört ramtest i windows men de hittar inga problem, installerat andra drivrutiner för grafikkort osv

Datorkomponenter:
Grafik: Gtx 580
Cpu: Intel i7 2600k
Ram: Corsair CL9 1600MHZ XMS3 1,5V
Moderkort: MSI P67A-GD65

Permalänk
Medlem

Händer det bara när du spelar? Händer det bara i vissa spel? Testat att installera en annan version av Windows för att felsöka? Exempel Windows XP?

Permalänk

Hej!
Jag har också haft problem med frysningar och har testat:
-Installera om os
-byta drivrutiner
-testa ramminnen

utan resultat, tills jag tog ut grafikkortet och rengjorde det från damm... (facepalm)
Nu har jag inga frysningar...

Kan tillägga att det inte såg dammigt ut i datorn förrens jag tog ut grafikkortet och tittade närmare på det!

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700