Permalänk
Tangentbordskonnässör

Ducky Shine 2 TKL (!!)

Lurka omring lite på forum från broderlandet (finland) och ramla över lite bilder på nya tangentbord från Ducky.

Med tanke på hur mkt jag gillar G2PRO TKL så måste man ju nästan köpa detta när det kommer.

Ducky SHINE2 TKL MX Blue with Red led
Ducky SHINE2 TKL MX Blue with White led
Ducky SHINE2 TKL MX Black with Green led
Ducky SHINE2 TKL MX Black with Red led
Ducky SHINE2 TKL MX Brown with Green led
Ducky SHINE2 TKL MX Brown with Purple led
Ducky SHINE2 TKL MX Brown with White led
Ducky SHINE2 TKL MX Red with Gold led
Ducky SHINE2 TKL MX Red with Purple led

Permalänk
Medlem

Hatar upplysta tangentbord med dom där såg riktigt fräscha ut alltså synd att det inte är pbt tangenter.

Permalänk
Medlem

Blir ett köp, var sugen på ett till ducky med blåa brytare så det blir perfekt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Någon mer skillnad förutom att de är tenkeyless?

Visa signatur

i9 10900KF - NH-U12A - GTX 1070 - Prime Z490M-Plus - 32GB 3200Mhz - HX750W - Define R3

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Markapärn:

Någon mer skillnad förutom att de är tenkeyless?

Ingen aning, det kom bara massa bilder och specar på vad som släpps i Norden.
Jag vet inte mer än vad jag skrivit i topicen.

Ska se om jag kan luska ut när de kommer till Sverige.

Permalänk

Hade nog velat ha en MX brown TKL med vita LED's. Men då måste jag sälja mitt nuvarande.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag kommer fixa ett Shine 2 TKL inom snar framtid, så då blir det en till recension.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Jag kommer fixa ett Shine 2 TKL inom snar framtid, så då blir det en till recension.

Du har allt för många tbord :D!

Vilka har du?

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk

Vilket skit har ju inge numpad, hur ska man skriva siffror snabbt lol

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Vilket skit har ju inge numpad, hur ska man skriva siffror snabbt lol

Jag har aldrig använt numpadden på mitt nuvarande tangentbord, den tar bara onödigt med plats på mitt lilla skrivbord. Har en wacom intuos här bredvid som hänger utanför...

Bra att det finns tangentbord utan numpads. Jag har en rad siffror högst upp på tangentbordet som fungerar utmärkt Och vem har inte det?

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Jag har aldrig använt numpadden på mitt nuvarande tangentbord, den tar bara onödigt med plats på mitt lilla skrivbord. Har en wacom intuos här bredvid som hänger utanför...

Bra att det finns tangentbord utan numpads. Jag har en rad siffror högst upp på tangentbordet som fungerar utmärkt Och vem har inte det?

Ja men ska du skriva siffror snabbt måste man ha numpad, så inte är det inte onödig plats, finns där av en anledning.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Ja men ska du skriva siffror snabbt måste man ha numpad, så inte är det inte onödig plats, finns där av en anledning.

Lär man sig att skriva på nummerna ovanför bokstäverna så skriver man mycket fortare än man skulle kunna göra med en numpad.

Permalänk
Skrivet av Extrapaj:

Lär man sig att skriva på nummerna ovanför bokstäverna så skriver man mycket fortare än man skulle kunna göra med en numpad.

Det där är jag tveksam till. Jag tror man kan bli snabbare med en numpad, för jag har sett människor med stor "numpad-vana" och dom är löjligt snabba. Snabbare än vad jag kan föreställa sig att någon blir på övriga tangentbordet. Speciellt när man ska räkna ut saker.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Det där är jag tveksam till. Jag tror man kan bli snabbare med en numpad, för jag har sett människor med stor "numpad-vana" och dom är löjligt snabba. Snabbare än vad jag kan föreställa sig att någon blir på övriga tangentbordet. Speciellt när man ska räkna ut saker.

När du inte använder numpaden så använder du ju istället 8 fingrar och två händer istället för en hand och 5 fingrar och du behöver inte flytta händerna upp eller ner.

Dom flesta som är snabba på att skriva siffror använder numpad, men jag tror att man kan bli mycket snabbare om man lär sig skriva utan den.

Permalänk
Medlem

Jag använder både de vanliga och numpaden, när jag betalar räkningar använder jag numpaden för orkar inte anstränga mig för att använda båda händerna.

Permalänk
Medlem

Hm har dessa N-key rollover? Har försökt hitta ett tgb med TKL, MX-blue, NKRO och bakgrundsbelysning ett tag nu.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Skrivet av Extrapaj:

När du inte använder numpaden så använder du ju istället 8 fingrar och två händer istället för en hand och 5 fingrar och du behöver inte flytta händerna upp eller ner.

Dom flesta som är snabba på att skriva siffror använder numpad, men jag tror att man kan bli mycket snabbare om man lär sig skriva utan den.

Kanske om du bara slår in siffror, men när man ska räkna ut lite enklare saker så är nog numpaden snabbare då du redan har alla tecknen där.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Willhelm:

Hm har dessa N-key rollover? Har försökt hitta ett tgb med TKL, MX-blue, NKRO och bakgrundsbelysning ett tag nu.

Svar ja, både över USB och PS/2.

Skrivet av blue eyed devil:

Ja men ska du skriva siffror snabbt måste man ha numpad, så inte är det inte onödig plats, finns där av en anledning.

Det är därför man har en numpad vid sidan av som man kan vinkla precis som man vill och ta fram när det behövs. Då slipper man en stor numpad ivägen när man ska veva med musen i spel.