Rösta fram Årets datorbutik 2012!

Permalänk
Medlem

Jag röstade på CDON. Grymt bra priser, bra service och snabba leveranstider. Inet gillar jag också, men priserna har blivit sämre.

Permalänk
Medlem

Det stog mellan Inet och CDON på Årets datorbutik vilket resulterade i en knapp seger för Inet. CDON röstade jag dock på som Årets nykomling.
Misstänker att CDON kommer fortsätta klättra... Kanske första/andraplats 2013?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Min röst går till Inet. Lagt lite över 12.000kr där senaste 2 månaderna, riktigt nöjd!

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

komplett pga deras reor de har hela tiden, måndags rea, weekend rea, black friday m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poss3:

komplett pga deras reor de har hela tiden, måndags rea, weekend rea, black friday m.m.

Tråkiga med komplett är att frakten kostar lika mycket som en bil.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

du utför ju en häxjakt mot folk som vill rösta på den BÄSTA butiken och inte näst bästa.

Edit: Och vem är du att bestämma vart folk vill handla?
Snälla lägg ner ditt försök att bestämma över alla.

Men det va väldigt va upprörd du är, jag har inte sagt att man inte ska handla hos x, när vill jag bestämma över andra?

Sen vad menar du med att folk ska rösta fram den bästa och inte näst bästa? Syftar du på att folk vill rösta på inet och inte cdon för att inet är "bäst"? Isf är du ju en riktig hycklare som säger indirekt att inet är bäst och folk vill rösta på dem, när jag inte får göra motsvarande med cdon? Vilket jag inte gjort för den delen, jag har saft att dem förtjänar titeln, inte att folk ska rösta på dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

P12or och pingvinstänger är en kombination som inte går att överskatta.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Röstar på Webhallen igen.. för andra året. CD-ON är utmanarna, nästa år kanske är deras? Hört för mkt strul med Inet på sistone, men en eloge för att Inet öppnat butik i Malmö.. nu när vi förlorat JME.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på Komplett

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

CDON.COM såklart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uniko:

Min röst går till Inet. Lagt lite över 12.000kr där senaste 2 månaderna, riktigt nöjd!

Lite konstig motivering.. men ok.. du är riktigt nöjd att Inet fått 12 papp av dig :/

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Grattis i förskott, pingvinstången.se!

Permalänk
Medlem

CDON fick min röst. Priserna är oftast bäst och frakttiden är inte bedrövlig. Komplett har bäst service enligt mig.

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på INET.

Permalänk
Skrivet av ilsk3n:

Vad har din jobbsökning för relevans i denna undersökning? "Extremt oseriöst och barnsligt beteende" att låta det påverka ditt betyg som konsument...

Jag skrev ju ändå att jag tycker butiken i sig är bra, men det kanske var svårläsligt. Men det är klart att de inte påverkar mig speciellt mycket som konsument, annat än att det stör mig. Därför är det inte världens legitimaste anledning men det skrev jag aldrig heller.

För övrigt lade jag min röst på Komplett då dom skulle vunnit oavsett vad. Tycker dom har bra priser, snabb leverans och en god service.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

vore kul om man kunde rösta på vilken av butikerna "om företaget har sådana" som man tycker varit bäst ! för vad man märker på kommentarerna är att många i ett visst område haft problem med ett visst företag, medan vissa på andra sidan Sverige älskar butiken.

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Nu är det cdon och inet vi pratar om här, inte clickok. ddessutom vem vill handla där innan cdon och inet? Sedan så hatar inte jag på inet, jag sa ju till och med tydligt att det inte är nått fel på dem, men att andra förtjänar cred. Missade du det i mitt inlägg eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, men vad jag syftade på är att man inte bör säga att den ena butiken har bättre priser än den andra eftersom det varierar från produkt till produkt.

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på den som ger:

1. fraktfritt till swecare, ända fram till dörren, dagen efter beställning
2. KRAFTIGA rabatter till swecare som varit medlemmar sedan jan 2003, dvs 10 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av afterburned:

Nej, men vad jag syftade på är att man inte bör säga att den ena butiken har bättre priser än den andra eftersom det varierar från produkt till produkt.

Självklart, men jag menade samtidigt generellt sett, jag sparade ca 1000:- på att handla hos cdon ist för inet. Hänger man i köprådstråden så är det samma sak där i många fall, folk sparar på att handla hos cdon ist för inet. Många blir till och med förvånade över skillnaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Inaktiv

Jag hoppas inte Inet vinner, då deras priser är inte ens i närheten av konkurrenterna. Sedan har de höjt andra saker. CDON gick min röst till!

Permalänk
Inaktiv

trots strul vid leverans vid ett par tillfällen, så fick cdon min röst.
bra priser, året runt erbjudande för SWEC medlemmar, 5% må inte vara mycket, men jag uppskattar det.
+ allt annat de erbjuder, 15% vid månadens slut, 50 kr rabatt checkar, inte på tal om fri frakt för studenter

webhallen och butiken på Ekelundsgatan i Göteborg är guld, världens trevligaste personal och bästa service, dock senaste tidens exklusiva spel eventkväller som bara varit till för Stockholm har inte gått obemärkt förbi >.<

Permalänk
Medlem

Komplett fick min röst i år, weekendreor och bra kundtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Men det va väldigt va upprörd du är, jag har inte sagt att man inte ska handla hos x, när vill jag bestämma över andra?

Sen vad menar du med att folk ska rösta fram den bästa och inte näst bästa? Syftar du på att folk vill rösta på inet och inte cdon för att inet är "bäst"? Isf är du ju en riktig hycklare som säger indirekt att inet är bäst och folk vill rösta på dem, när jag inte får göra motsvarande med cdon? Vilket jag inte gjort för den delen, jag har saft att dem förtjänar titeln, inte att folk ska rösta på dem.

Skickades från m.sweclockers.com

"Kan vi rösta fram någon annan butik än INET i år?"
"Så kan vi vara lite vettiga och ge andra butiker cred i år än INET? Vi har fattat nu att dem är bra. Nästa! "
" ddessutom vem vill handla där innan cdon och inet?"

?

Skrivet av Marticus:

Vad är det med dig nu då? Beter jag mig som en barnrumpa bara för att jag yttrar min vettiga åsikt? Trampade jag dig på fötterna eller?

Min poäng som du verkat missa, är att vi vet att inet är bra, men det finns fler som förtjänar titeln i år och en av dem är definitivt cdon, dem förtjänar titeln "bästa datorbutik 2012" och det får inte tvåan. Cdon syns inte lika mycket på SWEC då många medlemmar är bländade av inets (förvisso otroligt bra) kundvagnssystem och pingvinstänger. Ja dem har bra service, leveranstid och i många fall pris, men det har andra med och dem behöver synas, speciellt på inetclockers.com.

Sedan, när ville jag rösta fram årets näst bästa datorbutik? Gräva ner mig? Du låter ju som en fanboy, kanske ligger något i det eftersom du verkar uppenbart upprörd över mitt ursprungliga och otroligt stötande inlägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Dold text

Sen för att svara på ditt tidigare inlägg, både CDON, Webhallen, Komplett etc etc får lika mycket cred om inte mer än Inet.
Så lägg ner hela ditt sätt att alla på Sweclockers älskar Inet över deras egna familj och låt folket rösta på vem dom än känner för.

Permalänk

#1:Komplett för deras Superweeks erbjudande.
#2: Dustinhome för deras otroliga snabba leverans grymt nöjd med dem.
#3:Webhallen.
#4.CDON

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

"Kan vi rösta fram någon annan butik än INET i år?"
"Så kan vi vara lite vettiga och ge andra butiker cred i år än INET? Vi har fattat nu att dem är bra. Nästa! "
" ddessutom vem vill handla där innan cdon och inet?"

?

Sen för att svara på ditt tidigare inlägg, både CDON, Webhallen, Komplett etc etc får lika mycket cred om inte mer än Inet.
Så lägg ner hela ditt sätt att alla på Sweclockers älskar Inet över deras egna familj och låt folket rösta på vem dom än känner för.

Jag orkar inte forts hålla på att argumentera med dig, så vi kör på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

trots strul vid leverans vid ett par tillfällen, så fick cdon min röst.
bra priser, året runt erbjudande för SWEC medlemmar, 5% må inte vara mycket, men jag uppskattar det.
+ allt annat de erbjuder, 15% vid månadens slut, 50 kr rabatt checkar, inte på tal om fri frakt för studenter

Håller med till 100% . Nuförtiden kollar jag först på CDON innan jag ska handla och fri frakt för studenter om man handlar för över 100 kr är guld värt.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Inet då de bjöd på Undersökningskostnad+Frakt för ett icke trasigt moderkort då jag fick 300kr tillbaka på ett trasigt tangentbord.
Dessutom utomordentlig mailkontakt vid följd frågor kring reklamation.

Cdon har tabbat sig 3ggr för mig det senaste kvartalet så de fick inte någon röst för mig. Utöver det har jag bara handlat av dustin som hade snabb frakt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Handlat hos Inet, dustin, cdon och misco i år. Haft kontakt med dustins support - inga problem där. Leveranstider, inget att klaga på hos någon butik. Pris, ja cdon ligger bra till här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Tog faktiskt CDON i år dom har är bra mkt billigare än vad INET är

men dom fifflade runt med min kompis beställning på 2st starcraft 2. och hörde inte av sej så vi väntade 3 veckor men fick inte spelen. och sedan sa dom att dom inte fått nån beställning.

jag hoppas på Dustin/Komplett/Webbhallen! vilken struntar jag i nästan

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

CDON har varit bra när jag handlat där +fraktfritt och generellt bättre priser än inet

Visa signatur

CPU: 5800X3D| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850