Mitt EA/Origin konto raderat!!!

Permalänk
Medlem

Mitt EA/Origin konto raderat!!!

Spelade BF3 igår utan problem sen release.

Skulle lira med polare idag och skulle logga in, men då var tydligen lösenordet "fel"... Wtf tänkte jag. Provade klicka "Can't access you account?" och skrev in min Origin email. Då existerar den tydligen inte! Jag ännu mer "wtf"...

Loggade in på mitt Xbox live för att överhuvudtaget få konakt med EA live chat.

Så här såg den ut:

you:
my correct Origin email where I have BF3 installed "was" anders.hollviken@telia.com
Ravit:
Anders do you have any game code associated to your account?
you:
a serial nr?
you:
Serial nr: **********************
Ravit:
Yes.
you:
why did this happen? I played Battlefield 3 yesterday and I could login.. I tried resetting my password today, but my email didnt "exist anymore"...
Ravit:
I know it must be frustrating for you.
Ravit:
I am working on your case, please stay connected.
you:
the account im logged into now to be able to chat and get support is my Xbox Live account... That is the wrong account. I want my old email account back
Ravit:
I am sorry for delay, I am having problem to response due to Internet glitch.
Ravit:
Anders the serial you provided is wrong.
Ravit:
Please rephrase it again.
you:
***********************
you:
have doublechecked.... you want me to take a photo of the serial?
you:
god, has my account been hacked?
Ravit:
Sorry for delay I was looking in your issue, so it took some time.
you:
well, the serial is correct on the paper
Ravit:
May I have your date of birth?
you:
8th of May 1983
Ravit:
I am afraid its not matching.
you:
what?
you:
Have I registered another birth of date?
Ravit:
Yes.
you:
19830508
you:
thats my birth date
you:
and my origin account was -Sweet-andors
you:
this if crazy!

Dold text

Jävligt smart kille. Han påstår att jag ska bli kontaktad via email av sk. "ea-experts". Sen var det slut på den chatten. Dessutom tog han typ 5min på sig att svara under hela chatten.

Vafan ska jag göra? Han påstår som sagt att han inte kan verifiera mig. Herregud, jag vet inte ens om jag skrivit in något födelsedatum. Men han påstår att det är fel och att min serial-kod är fel. Nu får det FANIMEJ vara nog EA!

Kan mitt konto blivit hackat el vafan e det frågan om? Någon annan som upplevt det samma?

Här är iaf mailet jag fick från EA, där jag inte ALLS har begärt att ändra mitt konto/email adress som nu inte ens finns i Origin med mitt installerade BF3 premium!

Your email address has been successfully changed. Please be sure to use your updated email the next time you log in to Origin.
If you did not request this change, or if you have reason to believe your account has been compromised, please contact Origin Help for immediate assistance.

Thank you,
The Origin Team

Dold text

Mitt hat mot EA var högt redan innan denna "incident", men detta tog fanimej priset...

Permalänk
Medlem

"If you did not request this change, or if you have reason to believe your account has been compromised, please contact Origin Help for immediate assistance."

Där har du ju hjälpen... och då du fått adressen ändrad så är det ju inte något snack om saken.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Fattar inte du att det är just där jag fick gå in, men jag kom inte in på min vanliga email utan fick logga in på min Xboxlive email för att överhuvudtaget få hjälp. Det var ju då jag vände mig till chatten, som gav mkt? El nä, den gav ju faktiskt ingeting. Inte sant? Han gnällde på att min födelsedatum inte stämde överrens med min serial kod. Detta är sjukt då jag vet jag angivit mitt födelsedatum. Förstår inte ens varför jag ens behöver berätta detta. Det är så jävla sjukt allltind. Om skiten funkade igår och att jag idag fick ett mail om att jag ändra min email. Fattar de inte då att det är nån annan idiot om hackat mitt konto och ändrat emailen!

Han kunde ju inte hjälpa mig, den idioten. "Födelsedagen stämmer inte överrens med serial koden". Nä tro fan det, när skiten blivit hackat... Blir så trött....

Permalänk
Medlem

Okej,

snackade med en annan idag, men inte fan hjälpt det... han sa dock att min email är en annan än den jag angav. typ ***@mail.ru

Jag har ju för fan blivit hackad av en ryss jävel!

Han ville ha mitt födelsedatum och kod igen... men näh, det var tydligen fel. Fattar inte han att ryssidioten har ändrat det oxå???

Vafan ska jag göra? Köpa nytt spel och skapa nytt konto för att nån hacker ungjävel har haft roligt? Och starta om från början?

Här är mitt konto som jag ska behöva överge: http://www.bf3log.com/en/pc/Stats/-Sweet-andors#

Detta ska fan stå EA jävligt dyrt med deras skitsäkerhet! Finns det INGEN annan som varit med om detta här?!!

Permalänk
SpelClockers

Har en kompis vars konto också blev hackat imorse. Namn ändrat till lol något och står att han är från Ryssland, vet inte om han löst det än.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

Har en kompis vars konto också blev hackat imorse. Namn ändrat till lol något och står att han är från Ryssland, vet inte om han löst det än.

Läst runt lite på olika forum och det visar sig att chat supporten är heelt meningslöst då de forts att fråga om "DOB" (date of birth). Det visar sig tydligt att hackers ändrar datumet precis som jag tänkte. Det bästa är att ringa EA support. Men även där kommer de fråga efter DOB eller aktiveringskoden man fick via email när man aktiverade sitt konto från första början. Eller.. Att man visar transaktionen som gjordes vid spelköpet.

Nu är det så här att jag tydligen inte kan komma med mitt födelse datum, då detta ändrat av hackern.
Jag kan inte heller visa min gamla aktiveringskod då jag raderat mina gamla email.
Jag kan inte heller visa något kvitto, då jag inte hittar det i all röra.

Det enda jag kan göra är att gå till banken och skriva ut transaktionen som gjordes till Webhallen för 2 st. BF3 Limited Edition, då min polare skulle ha en kopia efter köpet.
Men jag har transaktionen på min Ebank som endast visar:
11-10-28 11-10-28 WEBBHALLEN -795,00

Detta är det enda bevis jag har att komma med för tillfället. Och jag antar att detta INTE räcker el stärker mitt köp.

Fyfan, jag kommer lugnt inte ge mig, när någon stulit mitt spel och konto. Detta är ju EAs säkerhetsbrist och borde inte hända någon! Hur FAN kan de ha som säkerhet att endast be en knappa in födelse datum vid aktivering? Jävla uppblåsta sopor! Inte har någon hackat mitt steamkonto iaf.

Permalänk
SpelClockers

Öndringar på kontot som födelsedatum, epost, nick och även lösenords ändring (inte vad lösenordet är men att ändring har gjorts) tycker jag är ganska självklara säkerhets funktioner dom borde ha. Jag vet att dom har loggning på IP och om det byts allt för mycket så får man en extra förfrågan på verifikation som skickas via epost, därav bör dom också kunna se att IPt är en helt annan range än tidigare.

Flera kombinationer av detta epost byte, IP (Land byte), födelsedata osv borde väcka automatiska varningsflaggor hos dom kan jag tycka.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

Öndringar på kontot som födelsedatum, epost, nick och även lösenords ändring (inte vad lösenordet är men att ändring har gjorts) tycker jag är ganska självklara säkerhets funktioner dom borde ha. Jag vet att dom har loggning på IP och om det byts allt för mycket så får man en extra förfrågan på verifikation som skickas via epost, därav bör dom också kunna se att IPt är en helt annan range än tidigare.

Flera kombinationer av detta epost byte, IP (Land byte), födelsedata osv borde väcka automatiska varningsflaggor hos dom kan jag tycka.

Man ska inte kunna ändra känslig data förutom lösenord samt epost. Dåligt EA, mycket dåligt! Hur ska man kunna bevisa vem man är om hackaren kan ändra all personlig data på kontot. Det faktum att någon med utlands IP kan logga in utan varningsflagga är ju helt otroligt.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ring till dom. Gjorde jag när jag hade problem med mitt account. Tele supporten är klockren

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Ifall du inte kan ange det date of birth som du registrerade med kommer dom vara SKITDRYGA. Ifall dom ändå inte vill hjälpa och vill lämna dig så säg bara de magiska orden "I demand to be escalated to senior support" så kommer dom att ta en noggrann koll på ditt account med folk som faktiskt är kompetenta

Jag vart hackad och hade inte mitt DOB så ifall jag inte hade krävt att bli escalatad hade jag inte fått mitt account tillbaks

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Medlem

När jag hade konntakt med EA supporten via mail var dom trevliga och så fungerade det bra, det var dock runt 2005. Tråkigt med kontot, prova att ringa till dom.

Permalänk
Medlem

Precis som Hitman skriver så blev mitt konto hackat igår och det gick inte få rätsida på det en Söndag. Men jag ringde EA idag och de löste biffen på ett ögonblick. Det enda problemet som återstår är att jag fortfarande heter loool3301 på Battlelog och att jag inte är med i någon klan längre men det får väl ordna sig med tiden.

Värt att notera i sammanhanget är att mitt lösenord inte på något sätt var ett enkelt sådant så jag antar att de har lagt rabarber på lite hashar och kört dem genom några regnbågstabeller. Ett annat alternativ är ju brute force men man få väl anta att EA har satt upp skydd mot det på Origin. Eller inte? Hmm... Man kan ju hoppas att mitt VISA-kort är säkert i alla fall...

Permalänk
Medlem

Jag har fått samma problem. men skillnaden är att jag nu suttit i timmar för att lista ut hur man kan kontakta SUPPORTEN! Det går ju typ inte, kan någon skicka mig ett nummer till EAs tel support eller chat support?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ossi09:

Jag har fått samma problem. men skillnaden är att jag nu suttit i timmar för att lista ut hur man kan kontakta SUPPORTEN! Det går ju typ inte, kan någon skicka mig ett nummer till EAs tel support eller chat support?

inte ens 1 min, o då sega jag
http://www.ea.com/se/1/kundsupport

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

RING EA LIVE SUPPORT!

Först kan jag börja med att berätta att det här även hände med mig, även då var det en ryss som hade tagit kontot. Dock så är det ett konto som är "Manual banned by EA headquarters" för andra saker. Men jag ringde ändå support och angav min cd key till Crysis 2. Då hittade de kontot och de skulle kunna ge tillbaka det om det nu inte var bannad av EA.. Men ring supporten, de är svenskar. Du kommer få tillbaka det inom 5 min om du bara ger dem din cd key till BF3.

Använd aldrig EA live chat om du behöver seriös hjälp!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Fick mitt hackat av en Ukrainare idag. Ringde +1 886 543 5435 å de frågade efter mitt födelsedatum och la in en "högre säkert" med hjälp av en säkerhetsfråga. Så om Ukrainaren ringer för att göra samma sak så måste han kunna svara på den frågan. TeleNr går till USA och kostar nog en hel del. Men killen var trevlig.

Permalänk
Medlem

Han var från Ukraina han som använde mitt konto. Jag kom tillslut fram till EA och fick snacka med en sjysst svensk. Efter all idiotiförklaring mot deras chatt-support förstod han mig och fixade allt på ca 1 minut. "Sådärja", sade han. Sen hade jag mitt konto tillbaka.
Kan även tillägga att han inte fick uttala sig egentligen, men han sa sedan att han förstod min vrede och mer el mindre dumförklarade folket på EA chatt support.
Själv vet jag inte varför de ens tar in dessa pundar moral****** på deras chatt-support. Inte direkt bra reklam... Fan nu när jag tänker på det att jag höll på med chatted i ca. 3 veckor utan att de ville hjälpa mig/förstå mig, så blir jag bara mer arg.

Iaf, blir det problem, försök nå dem på telefon. Vissa dagar är bätrre än andra. Alltså lättare att komma fram.

Permalänk

jag har oxå faktiskt idag verkar det som blivit hackad av någon ryss och gick till live chatten och den såg mer eller mindre exakt ut som din men ska försöka kontakta svenska supporten ngr tips på vad man kan kolla?

jag hade oxå tydligen fel date of birth och serienummer å sånt...

Visa signatur

Ta något billigt och gör något kul utav det!

Permalänk
Medlem

Fick även mitt Origin account taget igår:

han som tog över det. email : infe*rno__ @ mail.ru
Döpte om sig till "Yklani*ska22"
Namn : ykla*niska ot eto*go
(Ta bort * så får ni det riktigt)

Fick tillbaks mitt konto efter 30min med supporten, var tvungen att leta fram mitt S/N samt ge alla namn detaljer.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Skrivet av ThomaZ84:

Fick även mitt Origin account taget igår:

han som tog över det. email : infe*rno__ @ mail.ru
Döpte om sig till "Yklani*ska22"
Namn : ykla*niska ot eto*go
(Ta bort * så får ni det riktigt)

Fick tillbaks mitt konto efter 30min med supporten, var tvungen att leta fram mitt S/N samt ge alla namn detaljer.

va de svensk tele support eller någon amerikansk live chat

Visa signatur

Ta något billigt och gör något kul utav det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awesomnezz:

va de svensk tele support eller någon amerikansk live chat

Amerikansk livechat, Först kunde dom inte hitta, men när jag börja påpeka att jag ville ha alla uppgifter om ändring samt historik för en polisanmälan,
Då börja dom helt plötsligt hitta och var väldigt hjälpsamma med att sätta ny "secret question" samt koppla mitt mobilnummer och facebook konto till det hackade kontot samt ge mig en återställnings länk för email och password.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk

ska tänka på de om jag ska höra av mig dit igen

Visa signatur

Ta något billigt och gör något kul utav det!

Permalänk

Mitt har blivit raderat/hackat och live supporten säger att dom har fört det vidare til lexpert teamet men inget har hörtsp å över 1 vecka, FYSATAN va dålligt origin och supporten är! Måste väl ringa

Permalänk
Medlem

Vad är det som händer, verkar som att det går någon våg nu.
Ska nog ta å kolla mitt eget konto man blir ju änna orolig.

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk

Fick tillbaks mitt idag, när jag ringde till svenska supporten löste sig allting! Hade blivit hackad av en ryss som ändrat namn och email och allt.
Killen på supporten sa att dom som sitter på livechaten är indier som sitter i indien, vilket man ju kunde gissa och att dom inte fattar nånting alls så ingen ide att försöka kommunicera med dem.

Permalänk
Skrivet av F@|)€r/\/:

Fick tillbaks mitt idag, när jag ringde till svenska supporten löste sig allting! Hade blivit hackad av en ryss som ändrat namn och email och allt.
Killen på supporten sa att dom som sitter på livechaten är indier som sitter i indien, vilket man ju kunde gissa och att dom inte fattar nånting alls så ingen ide att försöka kommunicera med dem.

Satt precis å klaga på att de troligen va i indien supporten va och att dom verkar ju inte göra ngt om man inte har all data men de e ju omöjligt om någon hackat och ändrat den :S
försökte ringa svenska live supporten men va tydligen tekniskt fel när jag försökte

Visa signatur

Ta något billigt och gör något kul utav det!

Permalänk
Medlem

Helsicke vad många som har fått sina konton stulna.
Ni fick ingen input ifrån EA hur de möjligen kommit över uppgifterna?

Känns som att de går på mailadresserna, men någonstans måste de få fram denna informationen på.
Ni som blivit av mer era konton, vilken webbtjänst använder ni för mail?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk

Fick tillbaka mitt konto på 5 minuter i svenska tele supporten! härligt!!!!

Visa signatur

Ta något billigt och gör något kul utav det!

Permalänk
Avstängd

"ryss jävel" - !reported

Permalänk
Medlem
Skrivet av I Kill:

Detta är sjukt då jag vet jag angivit mitt födelsedatum.

Skrivet av I Kill:

Han påstår som sagt att han inte kan verifiera mig. Herregud, jag vet inte ens om jag skrivit in något födelsedatum. Men han påstår att det är fel och att min serial-kod är fel. Nu får det FANIMEJ vara nog EA!

Där gick det undan!
Men du menar kanske att du är säker på att du angav ditt födelsedatum till honom, men är inte säker på om du lagt in någon DOB på kontot?

Skrivet av I Kill:

Han var från Ukraina han som använde mitt konto. Jag kom tillslut fram till EA och fick snacka med en sjysst svensk. Efter all idiotiförklaring mot deras chatt-support förstod han mig och fixade allt på ca 1 minut. "Sådärja", sade han. Sen hade jag mitt konto tillbaka.

Skönt att det fixade sig.
Men lite konstigt att det kan skilja sig något så djävulskt beroende på vem i supporten man får tag i :annoyed:

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq