Elgiganten - defekt MSI GT70, hur gå vidare?
Hej!
Har haft ett lite krångligt ärende med Elgiganten, tänkte se om någon här kan komma med lite vettiga tips...
Jag köpte en MSI GT70 0NC i höstas på Elgigantens hemsida. De hade ganska fet rea och datorn var nedsatt från 14 000kr till 10 000kr.
Specen var i7 3610QM, 8gig ram och GTX660m.
Lyckades inte få några spel att fungera, dock fungerade benchmarks med fina resultat. Även videouppspelning laggade stenhårt.
Efter många drivrutinsbyten, pill med ströminställningar och ominstallationer av Windows lämnade jag in datorn till Elgiganten för reparation.
Efter några veckor ringer serviceverkstaden Elgiganten anlitar och berättar för mig att de bytt moderkort, grafikkort, samt minnen. Det har inte avhjälpt felet och de börjar "få slut på alternativ". De ska göra ett sista försök, annars skulle de ge upp och jag skulle få en ny dator.
2 veckor senare ringer samme reparatör från serviceverkstaden igen. Han upprepar det han sa förra gången, fick lite deja vu-känsla nästan. De skulle ha bytt moderkort, grafikkort, minnen, ominstallerat hit och dit. Reparatören säger att han ska ansöka om RMA ifall de inte får igång den nu.
Ytterligare 2 veckor går. Jag börjar tröttna och åker igår in till butiken där jag lämnat in datorn. Förklarar mitt ärende. De förstår att jag är trött på att vänta. RMA-ärendet ligger hos MSI. De säger att jag naturligtvis ska få en ny dator och servicekillen försvinner in på lagret.
En stund senare kommer servicekillen tillbaka och säger att de inte har någon likvärdig dator att erbjuda... de lovar att kolla vidare under dagen idag och försöka hitta en likvärdig. "Sålänge" får jag ett presentkort av dem på hela summan. De lovar att om de inte hittar en likvärdig dator och om jag inte vill köpa något annat ur deras sortiment ska jag får pengarna tillbaka i handen.
Nu till min fråga...
De har ingen likvärdig dator säger de, menar de då för 10 000kr eller 14 000kr?
Känns konstigt att de inte har NÅGOT som har ungefär samma specar.
Varför fick jag ett presentkort på 10 000? Som säkerhet tills idag eller? Blev jag blåst?
Är de inte skyldiga att ge mig något likvärdigt oavsett pris? Borde inte MSI kunna skicka dem en likvärdig laptop som jag får?
Tips och råd uppskattas!
|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|