Permalänk
Medlem

Jag är i tankarna att köpa en Dell U2713, men undrar hur lådan ser ut, får nämligen bära den rätt långt, finns det ett hantag eller något ? Någon vänlig själ som kan ev beskriva, eller lägga upp en bild ?

Permalänk
Skrivet av Ghosty:

Jag är i tankarna att köpa en Dell U2713, men undrar hur lådan ser ut, får nämligen bära den rätt långt, finns det ett hantag eller något ? Någon vänlig själ som kan ev beskriva, eller lägga upp en bild ?

http://www.youtube.com/watch?v=ch3_jnDMTe4

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Köpte mig en U2713 igår och är nöjd såhär långt faktiskt, ända jag stör mig lite på är ytbehandlingen som kan göra bilden lite konstig ibland ur vissa vinklar. Men inget jag egentligen stör mig direkt på.
Tog en bild i mörkret på skärmen, hoppas bilden duger, sägtill om ni vill ha flera bilder av något slag.
Förövrigt det lilla man ser på bilden i högra övre hörnet är inget jag tycker jag kan se med mitt egna blotta öga, utan endast kameran lyckas fånga upp det på 1/2 sekunds slutartid.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av sh4dy_05:

Köpte mig en U2713 igår och är nöjd såhär långt faktiskt, ända jag stör mig lite på är ytbehandlingen som kan göra bilden lite konstig ibland ur vissa vinklar. Men inget jag egentligen stör mig direkt på.
Tog en bild i mörkret på skärmen, hoppas bilden duger, sägtill om ni vill ha flera bilder av något slag.
Förövrigt det lilla man ser på bilden i högra övre hörnet är inget jag tycker jag kan se med mitt egna blotta öga, utan endast kameran lyckas fånga upp det på 1/2 sekunds slutartid.
http://i.picpar.com/ab3cd0d0310f906d1723af973ff13b71c7e3fd41....

Det där ser riktigt bra ut, faktiskt. Du verkar ju ha förhållandevis noll blödande nere till vänster, där min och många andras är som värst. Vad har du för tillverkningsmånad?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Köpte mig en U2713 igår och är nöjd såhär långt faktiskt, ända jag stör mig lite på är ytbehandlingen som kan göra bilden lite konstig ibland ur vissa vinklar. Men inget jag egentligen stör mig direkt på.
Tog en bild i mörkret på skärmen, hoppas bilden duger, sägtill om ni vill ha flera bilder av något slag.
Förövrigt det lilla man ser på bilden i högra övre hörnet är inget jag tycker jag kan se med mitt egna blotta öga, utan endast kameran lyckas fånga upp det på 1/2 sekunds slutartid.
http://i.picpar.com/ab3cd0d0310f906d1723af973ff13b71c7e3fd41....

Ser ut att vara ett riktigt bra exemplar (Jämför gärna med vissa skräckexempel som dykt upp tidigare i tråden), Grattis är nog berättigat :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det där ser riktigt bra ut, faktiskt. Du verkar ju ha förhållandevis noll blödande nere till vänster, där min och många andras är som värst. Vad har du för tillverkningsmånad?

Aug 2012 är printat på baksidan utav skärmen. Edit: Även Rev A00 står det på baksidan om det är intressant det med.

Skrivet av Simcon:

Ser ut att vara ett riktigt bra exemplar (Jämför gärna med vissa skräckexempel som dykt upp tidigare i tråden), Grattis är nog berättigat :).

Haha tack kanske man säger, är väll mest tur det hänger på, köpte skärmen på webhallen i stockholm city iallafall och är som sakt nöjd. Är ingen expert inom dessa ämnen men har länge suktat efter en uppgradering från min BenQ och känner att jag sitter såpass mycket vid datorn att man vill kostapå sig något som håller länge. Men som glad amatör som leker lite i PS ibland osv så är jag såhär långt nöjd iallafall.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Skrivet av sh4dy_05:

Köpte mig en U2713 igår och är nöjd såhär långt faktiskt, ända jag stör mig lite på är ytbehandlingen som kan göra bilden lite konstig ibland ur vissa vinklar. Men inget jag egentligen stör mig direkt på.
Tog en bild i mörkret på skärmen, hoppas bilden duger, sägtill om ni vill ha flera bilder av något slag.
Förövrigt det lilla man ser på bilden i högra övre hörnet är inget jag tycker jag kan se med mitt egna blotta öga, utan endast kameran lyckas fånga upp det på 1/2 sekunds slutartid.
http://i.picpar.com/ab3cd0d0310f906d1723af973ff13b71c7e3fd41....

Mycket bra ex skulle jag säga. Av det man får ut av den bilden iaf.

Önskar ju att någon av dom 3 jag haft kunde sett ut så

Inte ens U2711 ser så bra ut ang. bleed !

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Köpte mig en U2713 igår och är nöjd såhär långt faktiskt, ända jag stör mig lite på är ytbehandlingen som kan göra bilden lite konstig ibland ur vissa vinklar. Men inget jag egentligen stör mig direkt på.
Tog en bild i mörkret på skärmen, hoppas bilden duger, sägtill om ni vill ha flera bilder av något slag.
Förövrigt det lilla man ser på bilden i högra övre hörnet är inget jag tycker jag kan se med mitt egna blotta öga, utan endast kameran lyckas fånga upp det på 1/2 sekunds slutartid.
http://i.picpar.com/ab3cd0d0310f906d1723af973ff13b71c7e3fd41....

Grattis till vinsten. Resten av oss har ju gått nit.

Hur är det med diagonala streck i nedre halvan av skärmen. Detta är största irritationsmomentet för mig.

Permalänk
Medlem

Ikväll när jag kommer hem kan jag knäppa lite flera bilder på skärmen och posta hade sökt en del på skärmen men inte kollat denna tråden, visste jag att felmarginalerna va så höga i just Sverige så skulle jag nog inte vågar köpt den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Grattis till vinsten. Resten av oss har ju gått nit.

Hur är det med diagonala streck i nedre halvan av skärmen. Detta är största irritationsmomentet för mig.

Samma här.. De diagonala strecken irriterar mig som fasen..
Så sh4dy_05 får gärna titta närmare på detta genom att öppna upp en ljus (gärna vit) yta och kolla efter diagonala streck.. Bör synas ganska tydligt om de finns där.. Eller rättare sagt, har man sett dom en gång, ser man dom hela tiden.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Nu listar Dustin U2913WM, undra om den lider av samma problem som U2713HM, det är ju nästan samma pris på dem:
http://www.dustinhome.se/product/5010659510/dell-u2913wm-ultr...

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för inga bilder kom upp igår, jag kompenserar det med att ge er en del bilder idag istället. Jag har tagit bilder med varierande slutartider, fotat text, fotat vit bakrund osv. Hoppas jag kan göra de flesta nöjda helt enkelt.
Då jag ansåg det var rätt många bilder så kom jag på att jag har ett Flickr konto som jag laddade upp dem till och länkar här så får ni gå där och kolla. Har tagit BLB bilder på allt från en hel sekund (vilket många här vet är jävligt mycket ändå) till en trettondels sekund.
Jag har fotat text, jag har fotat vit bakrund, pausat i film och fotat på nära håll. Och hoppas jag fått med allt. Några diagonala streck har jag inte lakt märke till.
Jag kör skärmen på ca ljusstyrka 29 och kontrasten på 72, aftonbladet är fotat med ljusstyrka 100 däremot. Anser att denna låga ljusstyrka är mycket mer bekväm för ögonen, om det nu är så att ni tycker ljuset på skärmen verkar konstigt eller vad vet jag.

http://www.flickr.com/photos/60977373@N02/

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Skrivet av Helios:

Nu listar Dustin U2913WM, undra om den lider av samma problem som U2713HM, det är ju nästan samma pris på dem:
http://www.dustinhome.se/product/5010659510/dell-u2913wm-ultr...

Intressant ! Visste inte ens om att den skulle komma En sådan skulle man ju ha.

Lite lägre upplösning men större yta att jobba med exempel bildredigering.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag har en u2713, men USB-portarna verkar inte fungera (har provat alla 4:a). Har provat både med möss, tangentbord och min förstäkrare. Behöver jag göra något (aktivera?) eller kanske är det så att dem inte fungerar med mac (IOS)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Jag har en u2713, men USB-portarna verkar inte fungera (har provat alla 4:a). Har provat både med möss, tangentbord och min förstäkrare. Behöver jag göra något (aktivera?) eller kanske är det så att dem inte fungerar med mac (IOS)?

Har du anslutit skärmen till datorn med usb kabeln som följer med? Den är lite mera fyrkantig i ena änden som stoppas i skärmen.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Intressant ! Visste inte ens om att den skulle komma En sådan skulle man ju ha.

Lite lägre upplösning men större yta att jobba med exempel bildredigering.

Nä, vem vill ha 1080 på höjden? Väljer u2713hm före den där alla dagar i veckan.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Två st U2412M = 3840 * 1200 och 1000 kr billigare!?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av zappox:

Två st U2412M = 3840 * 1200 och 1000 kr billigare!?

Och en stor ful kant mitt i som förstör hela bilden?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Och en stor ful kant mitt i som förstör hela bilden?

... och högre strömförbrukning...

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Någon som fått en ny skärm det senaste? Tänkte ta kontakt med Katarina och testa snart igen nämligen, men om det fortfarande är lika dåligt så får man vänta lite till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Någon som fått en ny skärm det senaste? Tänkte ta kontakt med Katarina och testa snart igen nämligen, men om det fortfarande är lika dåligt så får man vänta lite till.

Nix, inte hört något nu. Jag inväntar någon respons från henne. Tror hon har bra koll på när det börjar se vettigare ut kvalitetsmässigt.
Strular inte gärna i onödan, utan väntar gärna ett tag till om det stabiliserar sig.
Irriterar dock ihjäl mig på de här vertikala strecken som syns på relativt ljusa till ljusa bakgrunder.
All coating i världen är bättre än såna här streck

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Skrivet av nmc:

Någon som fått en ny skärm det senaste? Tänkte ta kontakt med Katarina och testa snart igen nämligen, men om det fortfarande är lika dåligt så får man vänta lite till.

Jag fick nyss ett meddelande från Karina om skärmutbyte. Hoppas på en felfri den här gången, som ovan i tråden... Femte gången gillt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Nix, inte hört något nu. Jag inväntar någon respons från henne. Tror hon har bra koll på när det börjar se vettigare ut kvalitetsmässigt.
Strular inte gärna i onödan, utan väntar gärna ett tag till om det stabiliserar sig.
Irriterar dock ihjäl mig på de här vertikala strecken som syns på relativt ljusa till ljusa bakgrunder.
All coating i världen är bättre än såna här streck

Okej. Ja strecken är riktigt irriterande.

Skrivet av DustPuppy:

Jag fick nyss ett meddelande från Karina om skärmutbyte. Hoppas på en felfri den här gången, som ovan i tråden... Femte gången gillt?

Tror jag väntar in din skärm, om du är villig att posta resultatet.

Permalänk
Skrivet av nmc:

Okej. Ja strecken är riktigt irriterande.

Tror jag väntar in din skärm, om du är villig att posta resultatet.

Absolut. Den lär väl dyka upp nästa vecka, återkommer då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Posten är ju riktiga experter på vad de gör... Min skärm har legat i gbg sen 2012-12-12 03:56, verkar inte vara aktuellt för dem att skicka vidare paketet den sista kilometern :/

Visa signatur

Stationär: Q9550 @ 3777.5MHz, ATI Radeon HD5850 1GB, Asus P5Q SE, 4Gb DDR2 PC6400 Corsair XMS2, Corsair 550W, Thermaltake TRUE + 3 Noctua NF-P12, Antec 300 med fläktar, 1x 640Gb WD black och nån random DVD-läsare me lightscribe

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Jag fick nyss ett meddelande från Karina om skärmutbyte. Hoppas på en felfri den här gången, som ovan i tråden... Femte gången gillt?

Tog du kontakt med Karina själv, eller kontaktade hon dig? Funderar på ett nytt försök jag med snart.. Karina sa nån gång i mitten av december..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Skrivet av SanTeoX:

Tog du kontakt med Karina själv, eller kontaktade hon dig? Funderar på ett nytt försök jag med snart.. Karina sa nån gång i mitten av december..

Hej Fredrik

Det er mig der har kontaktet ham. Han er den første jeg er ved at booke ny til lige nu, men vil meget gerne bestille en til dig med det samme også, hvis det har interesse? Dog vil jeg nævne, at jeg ikke har set resultatet af de nye leveringer endnu, men de skulle meget gerne være bedre, her dog ingen garanti på dette endnu.

Det er derfor helt op til dig, om du ønsker at jeg bestiller med det samme, eller vil se tiden an til den første ombytning er sket.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Skrivet av SanTeoX:

Tog du kontakt med Karina själv, eller kontaktade hon dig? Funderar på ett nytt försök jag med snart.. Karina sa nån gång i mitten av december..

Det är mycket riktigt som Karina säger att hon tog kontakten. Säga vad man vill om kvalitetssäkringen av skärmarna, men Karina gör ett fantastiskt jobb för oss kunder så att vi ska bli nöjda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Köpte mig en U2713 igår och är nöjd såhär långt faktiskt, ända jag stör mig lite på är ytbehandlingen som kan göra bilden lite konstig ibland ur vissa vinklar. Men inget jag egentligen stör mig direkt på.
Tog en bild i mörkret på skärmen, hoppas bilden duger, sägtill om ni vill ha flera bilder av något slag.
Förövrigt det lilla man ser på bilden i högra övre hörnet är inget jag tycker jag kan se med mitt egna blotta öga, utan endast kameran lyckas fånga upp det på 1/2 sekunds slutartid.
http://i.picpar.com/ab3cd0d0310f906d1723af973ff13b71c7e3fd41....

Skrivet av emilakered:

Det där ser riktigt bra ut, faktiskt. Du verkar ju ha förhållandevis noll blödande nere till vänster, där min och många andras är som värst. Vad har du för tillverkningsmånad?

Måste hålla med Emil - det där ser ju i princip perfekt ut. Har haft fyra U2713HM i min ägo totalt och ingen av dem har sett sådär bra ut, men jag orkade inte fortsätta med lotteriet så jag nöjde mig med det jag har. Blöder en del fortfarande, men det är inte särskilt jobbigt.

På tal om det så kom jag precis på att jag har glömt skicka mail till Karinas manager för att berätta hur bra hon skötte sig... kanske borde göra det snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej Fredrik

Det er mig der har kontaktet ham. Han er den første jeg er ved at booke ny til lige nu, men vil meget gerne bestille en til dig med det samme også, hvis det har interesse? Dog vil jeg nævne, at jeg ikke har set resultatet af de nye leveringer endnu, men de skulle meget gerne være bedre, her dog ingen garanti på dette endnu.

Det er derfor helt op til dig, om du ønsker at jeg bestiller med det samme, eller vil se tiden an til den første ombytning er sket.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Hej Karina!
Om det finns möjlighet så väntar jag ett tag till, till du sett något resultat på kvaliteten på de skärmar som tillverkas nu.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |