Tävla om valfri Komplett-PC!

Remote control, fjärrstyrning

Permalänk
Medlem

Remote control, fjärrstyrning

Kortfattad förklaring:
Jag försökte få min mor att spara en fil ifrån hennes mail till skrivbordet i 65 minuter utan att få henne att lyckas.
Herregud!

Frustration xxl!!!

Nästa gång jag är hos henne vill jag installera ett lättdrivet program hon kan ha i autostart så att hon inte behöver öppna något.
Helst ska en ruta bara komma upp där hon tillåter mig att fjärrstyra datorn igenom att klicka "ok", inget mer.
Förslag på enkla program med denna funktion?

(ps: hon bor långt ifrån mig, så jag kan inte springa mellan datorerna när jag är där)

Visa signatur

Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be
MSI MAG B650 Tomahawk WIFI + RTX 4080
AMD Ryzen 7 7800X3D 4. 2GHz 104MB
Evo 970 + kingston NV2
Övrigt: MX keys, Razer Viper Pro v2, Samsung S22 plus, Meta Quest 2&3, Black widow v3 pro gul

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ska vi plocka fram spåkulan?

Vad har du och din mor för OS? Router? Prövat söka lite? Kollat in fjärrskrivbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larri:

Kortfattad förklaring:
Jag försökte få min mor att spara en fil ifrån hennes mail till skrivbordet i 65 minuter utan att få henne att lyckas.
Herregud!

Frustration xxl!!!

Nästa gång jag är hos henne vill jag installera ett lättdrivet program hon kan ha i autostart så att hon inte behöver öppna något.
Helst ska en ruta bara komma upp där hon tillåter mig att fjärrstyra datorn igenom att klicka "ok", inget mer.
Förslag på enkla program med denna funktion?

(ps: hon bor långt ifrån mig, så jag kan inte springa mellan datorerna när jag är där)

Teamviewer

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000