Loggas ut ur windows 7 felsäkert läge direkt efter inloggning

Permalänk
Medlem

Loggas ut ur windows 7 felsäkert läge direkt efter inloggning

Hej

Min har lyckats samla på sig en otalig mängder virus på datorn som jag försöker rensa. ett av virusen låser datorn helt och vill ha 100 euro instoppat på ett konto via ukash...

För att ta bort detta och andra virus så har jag försökt logga in i felsäkert läge och göra virus sökningar där, men så fort jag loggar in där så loggas jag ut igen utan att hinna se/göra mycket alls.

För att gå runt problemet har jag gjort en virus scan i en annan partition men det har inte läst några problem. Virus programmet som användes hade nått cirka 1,5 år på nacken dock (det enda jag hade på skiva). Scanen hittade virus men problemen kvarstod.

Nästa steg för mig är ju att montera ut hårdiskarna ur hans dator och stoppa in dem i en annan för att scana via den.

Är det någon som ser en enklare lösning än det??? Vädret är ju som det är just idag i 08:e land å datorn måste i sånt fall fraktas en bit.

/ Richard

Permalänk
Medlem

Starta upp datorn med en Hirens Boot CD och kör MiniXP och skanna med Malwarebytes.

Permalänk
Medlem

tackar provar det nu

Permalänk
Medlem

Eller ladda ner kaspersky rescue disk 10 bränn på CD eller gör en bootbar USB sticka, boota med denna, uppdatera definitionerna, scanna och sen ta bort det den hittar.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Det enklaste är att formatera systemdisken, installera om operativet och direkt efter det installera Norton Internet Security och därefter scanna övriga diskar.

Permalänk
Medlem

om du inte redan formaterat så funkade detta för mig när jag fixade systerns dator http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1114698... #26

Permalänk
Skrivet av Puttefnasket:

Det enklaste är att formatera systemdisken, installera om operativet och direkt efter det installera Norton Internet Security och därefter scanna övriga diskar.

och hur kan man rekommendera Norton Internet Security , Har nog inte hittat sämre virus skydd i mina dagar.
Jobbar med datorer varje dag, Fullt med folk som kommer in med virus som har det. så frågan vad är det bra för ?

Brukar köra Avast + Malware bytes, Sen är datorn ren.

Sen finns det folk som vill rädda sin dator och inte bara Formatera.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

och hur kan man rekommendera Norton Internet Security , Har nog inte hittat sämre virus skydd i mina dagar.
Jobbar med datorer varje dag, Fullt med folk som kommer in med virus som har det. så frågan vad är det bra för ?

Brukar köra Avast + Malware bytes, Sen är datorn ren.

Sen finns det folk som vill rädda sin dator och inte bara Formatera.

Jag talar av egen erfarenhet och går inte på vad andra säger dvs hörsägen, jag har aldrig haft ett virus eller trojan eller what so ever... Under alla år som jag har använt NIS

Permalänk
Medlem

Att inte kunna starta Windows (W7) i felsäkert läge kan bero på att någon gång körde man reparationen av Windows med en annan skiva än den som själva W7 är licensierad för.
Det råkade jag ut för när jag installerade min nya Samsung SSD 830 128 GB disken. Efter flyttningen (cloningen) av systemet krävde W7 reparation och oförsiktigt använde jag en annan disk. Sen det blev körd. Det tog mig flera dagar att komma på varför felsäkert läge (F8) bara startade om datorn i loop.
Turligt hade jag en backup (Acronis) av original hårddiskpartitionen som jag lagt tillbaka till originalplatsen och med den skapade en ny reparationsdik.
Efter ny kloning fungerade det och W7 startades igen i felsäkert läge.
Det värsta var att original installationsskivan fungerade inte heller för reparationen, eller kanske jag blandade ihop skivorna, svårt att komma ihåg.

Ta det som ett tips för när W7 strular i felsäkert läge eller vid installation av en ny SSD. Använd en reparationsskiva skapat av rätt Windows.

Visa signatur

Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Jag talar av egen erfarenhet och går inte på vad andra säger dvs hörsägen, jag har aldrig haft ett virus eller trojan eller what so ever... Under alla år som jag har använt NIS

Frågan är hur du kan veta det. De kan mycket väl verka i det tysta. Sen är Symantecs antivirusprodukter onödigt orestandakrävande och ger dessutom en hel del false positives.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min pappa hade liknande problem med sin dator. Kom ihåg att man kunde söka på youtube för hur man skulle göra: http://www.youtube.com/results?search_query=removing+ukash+vi...
kommer inte ihåg vad filmen som användes heter däremot.

Visade sig till sist att han hade ett virus i grunden som kallas xpaj. Ruskigt virus som attackerade över 1000 filer (.sys .exe .dll filer). Alla virusskanners som vi testade klarade inte att ta bort viruset. (ex. Malewarebytes). Till sist var det microsoft (... kommer inte ihåg namnet) som klarade att rensa datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snacker:

Frågan är hur du kan veta det. De kan mycket väl verka i det tysta. Sen är Symantecs antivirusprodukter onödigt orestandakrävande och ger dessutom en hel del false positives.

Skickades från m.sweclockers.com

Symantecs produkter har faktiskt blivit mycket prestandasnåla på senare år. Förr tog de ohygglig prestanda, men har som sagt blivit bättre.
Brukar vara med på AV-testerna nu för tiden och gör oftast inte helt pjååkigt.