Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaotica:

Hmm, är ZombieU så illa som recensionerna säger ? Tänkte införskaffa mig det o chansa på att gamespot-recensenten har helt fel

ZombiU är helt underbart, sjukt kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

ZombiU är helt underbart, sjukt kul

svårt men kul som tusan

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag kommer lätt att köpa Wii U. Jag har alltid gillat Nintendo. Jag gillar Wii för det har ett begränsat men bra bibliotek av spel. Jag orkar inte sitta och spela jämt, bättre att ha ett antal titlar att vänta på för att sedan spela igenom. Jobbigt att ha nya titlar hela tiden, blir tröttsamt.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Trine 2 (enbart möjligt köpa på Nintendo eShop vad jag vet) är riktigt underhållande ifall någon mer än jag hade missat det på alla andra platformar. Lite Little Big Planet stuk på platformshoppning och problemlösning med fysik.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Tvii släpps i USA idag men det är knappast ngt som ngnsin kommer dyka upp i Sverige.

http://www.nintendo.co.uk/Wii-U/System-Software/Nintendo-TVii...

"Nintendo TVii will be available in selected regions throughout Europe in 2013."

Bara att hoppas att vi är med i selected regions.

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

Köpte Wii U premium för 326€ på Saturn i Holland. Startade, uppdaterade etc... Sedan skulle jag spela Nintendoland, och så låser sig skiten. Tydligen så är det ett vanligt problem för alla som inte har Engelska som språk i konsolen+miiverse behövde ställa in på Engelska allt istället. Sjukt irriterande att de inte fixat ett sådant problem.

Hittils så är Nintendoland och Zombie U helt klart favoriterna.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Tycker att det känns konstigt att zombie U har fått så olika reviews och användarrecensioner. Exempelvis ign gav det rätt dåligt medan en del europeiska sidor ger det bra betyg. Hade avfärdat det spelet efter att läst ign's review, men nu när alla snackar gott om det kanske det blir ett köp ändå:)

Och angående kontroller så köpte jag tre GoiGame wii remote plus kontroller http://dx.com/p/goigome-nunchuck-remote-controller-w-motion-p... och dessa verkar inte fungera felfritt med wii u. Andra användare säger att de fungerar perfekt till wii, men till mitt wii u så tappar de kontakten ibland, och man måste resynca dom med konsolen varje gång man bytar spel.

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk

Hej, jag har några snabba och antagligen dumma frågor ang. Wii U.

1. Använder man sig endast av denna http://images.pcworld.com/images/article/2011/06/wii-u-contro... när man spelar?
Alltså, använder man inte längre kontrollerna man hade på det första Wii?

2. Om man vill spela fler än en, måste man då köpa en till sån där kontroll jag tidigare länkade?

3. Går det att spela gamla Wii-spel på det?

Jag och flickvännen ska flytta ihop om ett tag och vi har funderat på att införskaffa oss ett Wii U som man kan spela med vänner och tillsammans, för det verkar ju bra mkt roligare än PS3!

Tack för svar på förhand!

Permalänk
Medlem

1. Nej. Det varierar beroende på vilket spel det är. Alla singelplayerspel använder den sk "plattan" iaf. Vad spelen har för stöd varierar. Det står på baksidan av spelet vad som behövs. Alla handkontrollers som fungerar på Wii fungerar även på Wii U.
2. Nej. Finns inga spel som stödjer mer än en "platta".
3. Ja.

Permalänk
Medlem

Hejsan, funderar på att åka o köpa mig ett wii u imorgon.

Är mest till för mig och tjejen för att kunna spela tillsammans..

Om jag köper basic modellen, räcker det eller ska man lägga till dom extra pengarna för premium ?

Vi kommer köra co-op på allt som går, behöver vi köpa till en gammal wii handkontroll då ?

Har någon info om det kommer mer exklusiva titlar till wii't ? har x360 och ps3 nu, så vill ju gärna försöka motivera att ett köp av ett wii u kommer löna sig

Mvh Samuel

Permalänk
Medlem

Här är den billigaste Nintendo Wii U Premium som jag hittat 3.489:- och dom har den på lager
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=634993

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippzor:

Hejsan, funderar på att åka o köpa mig ett wii u imorgon.

Är mest till för mig och tjejen för att kunna spela tillsammans..

Om jag köper basic modellen, räcker det eller ska man lägga till dom extra pengarna för premium ?

Vi kommer köra co-op på allt som går, behöver vi köpa till en gammal wii handkontroll då ?

Har någon info om det kommer mer exklusiva titlar till wii't ? har x360 och ps3 nu, så vill ju gärna försöka motivera att ett köp av ett wii u kommer löna sig

Mvh Samuel

Det är nog dumt att köpa basic. För ynkliga 500 extra så får du nintendoland, 24GB större flashdisk, sensorbar, bonuspoäng på allt du köper i e-shopen och lite annat.
Nintendoland är mycket bra så det vill du ha kan jag säga.

2 wii remotes + nunchucks är nog rekommenderat att köpa till.
Kommer en hel del exklusiva titlar nästa år. Rayman Legends, Pikmin 3, Wario, The Wonderful 101, Lego City Undercover. Tveksamt om Bayonetta 2 släpps 2013 annars är det också en exklusiv titel.

Permalänk
Medlem

Tack för svar, då vet jag

Såg att elgigaten har det för 3700:- och dom har öppet imorgon vilket inte komplett har Orkar inte vänta tills typ onsdag-torsdag innan man får det.

Edit: Någon som använder en eftermarknads wii handkontroll ?
mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippzor:

Tack för svar, då vet jag

Såg att elgigaten har det för 3700:- och dom har öppet imorgon vilket inte komplett har Orkar inte vänta tills typ onsdag-torsdag innan man får det.

Edit: Någon som använder en eftermarknads wii handkontroll ?
mvh

Nej jag har bara original kontrollers. 3:e part borde funka lika bra dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej jag har bara original kontrollers. 3:e part borde funka lika bra dock.

Ok!

Räcker det med endast wii Remote för Nintendo land och New Super Mario Bros eller behöver man en nunchuck också ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippzor:

Ok!

Räcker det med endast wii Remote för Nintendo land och New Super Mario Bros eller behöver man en nunchuck också ?

Vissa spel kräver nunchuck andra inte. Remote räcker för New Super Mario. Det står på baksidan av spelen vad som behövs

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Här är den billigaste Nintendo Wii U Premium som jag hittat 3.489:- och dom har den på lager
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=634993

Psst, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1410441

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Det ska nog gå bra. Jag började med N64 i den åldern och tryckte A tills jag började lira, och jag hade hur kul som helst med konsolen och spelen. Även om man inte vet vad man trycker på för alternativ så lär man sig snabbt vad som händer av varje knapp och vad sakerna i menyn gör. Det gjorde jag och brödernai alla fall. En hel del trial and error helt enkelt

När jag var 6år så började jag med 8-bitars nintendo

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jag har ingen Wii U, men kommer köpa det så fort Zelda kommer. Har spelat alla Zelda som har kommit till alla staionära nintendo konsoler, så tänker inte sluta spela nu

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Jag har kommit på mig själv med att inte lirat Wii U på någon vecka nu. Anledningen till detta är att jag inte riktigt har spel å lira. NSMBU känns det som att man lirat förr då man har de gamla super mario bros, och Sonic racing har jag lirat en del. Hur ser det ut på äventyrsspels fronten till Wii U? Har det kommit något bra där? Eller är något påväg den närmsta tiden?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Köpte en Wii U till barnen i julklapp (och mig själv ). Dom är helt fastklistrade och jag också. Jag köpte även det nya Mario-spelet och gamepaden tillför nya dimensioner till spelet. Har också laddat ner Rayman-demot och vilken spelglädje. Det är just spelglädjen som är förtrollande när det gäller Nintendo. Gamepaden har enorma utvecklingsmöjligheter för speltillverkarna vilket vad man får en försmak av i Raymanspelet. Sen att man tecknat kontrakt med andra speltillverkare (etablerade?) gör ju inte saken sämre + Nintendos egna spelserier. Ser verkligen fram mot ett nytt Metroid-spel

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Skrivet av Zippzor:

Edit: Någon som använder en eftermarknads wii handkontroll ?mvh

Jag använder GoiGame remote plus http://dx.com/p/goigome-nunchuck-remote-controller-w-motion-p..., dom fungerar inte helt till wii u. Har problem med att få dom att synca med konsollen. Så fort man bytar spel så blir det oftast att man måste resynca kontrollerna, och detta tar oftast lite tid. När dom väl har syncats fungerar dom dock oftast felfritt.

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk

Jag är egentligen ingen gamer, men spelat en hel del Super Nintendo. PC-Spel har jag tröttnat på, känns inte som om det kommer ut något "revolutionerande" längre.

Är Wii U vägen att gå? Jag menar, är det verkligen så kul som ni skriver eller hypar ni er själva för att inte känna skuld för att ni förlagt 4000kr på nånting som inte var så "hype" som ni trodde?

Sitter i valet och kvalet om jag ska beställa det eller inte.

Visa signatur

Asus 560ti 448 Core @ 950/1900/4400Mhz @ 1.30V , Intel 2500K, Noctua SE2, ASRock Z68 Extreme3, 8GB Vengance 1600MHz, 550 Silencio, 650W 80+ CM, 500GB WD 7200RPM. BenQ 2220HD.

Konsol: Xbox 360 @ 32" 720P Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanness:

Jag är egentligen ingen gamer, men spelat en hel del Super Nintendo. PC-Spel har jag tröttnat på, känns inte som om det kommer ut något "revolutionerande" längre.

Är Wii U vägen att gå? Jag menar, är det verkligen så kul som ni skriver eller hypar ni er själva för att inte känna skuld för att ni förlagt 4000kr på nånting som inte var så "hype" som ni trodde?

Sitter i valet och kvalet om jag ska beställa det eller inte.

Har inte spelat Wii U själv men från det jag sett i recensioner och liknande så är flera av multiplattform-spelen "fulare" på Wii U än 360. Priset på Wii U tycker jag är absurbt hög för utdaterad hårdvara

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

t.ex vi var 4 pers som lirade nintendoland på julafton, tom två av dom har ingen som helst spelmekanik tyckte det var riktigt roligt.
Men jag är ändå en person som inte går efter prestandan eller grafik så länge spelen är roligt vilket dom är so far.

Är riktigt nöjd personligen av konsolen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vad hände med den där uppdateringen som skulle komma i December? Den som skulle göra menyerna snabbare.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Vad hände med den där uppdateringen som skulle komma i December? Den som skulle göra menyerna snabbare.

Den fanns inte. Det var engelska tidningar som översatte fel från japanska.

Permalänk

Nu är frågan, SKA man köpa Wii U?

Vad tycker ni som redan ha det?

Var ärliga, hypa inte konsollen för att ni lagt ner mkt pengar på den och är missnöjda, var ärliga så kanske jag slipper göra samma tabbe.

Tröttnat på dessa vanliga spel som BF3, CS, D3, HoN osv. (PC).

Visa signatur

Asus 560ti 448 Core @ 950/1900/4400Mhz @ 1.30V , Intel 2500K, Noctua SE2, ASRock Z68 Extreme3, 8GB Vengance 1600MHz, 550 Silencio, 650W 80+ CM, 500GB WD 7200RPM. BenQ 2220HD.

Konsol: Xbox 360 @ 32" 720P Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanness:

Nu är frågan, SKA man köpa Wii U?

Vad tycker ni som redan ha det?

Var ärliga, hypa inte konsollen för att ni lagt ner mkt pengar på den och är missnöjda, var ärliga så kanske jag slipper göra samma tabbe.

Tröttnat på dessa vanliga spel som BF3, CS, D3, HoN osv. (PC).

Ingen bekant som har konsolen?
Själv är jag nöjd och responsen som folket gav på julafton var positiv.

Men allt handlar om vad man själv tycker.
Har aldrig gått efter grafik eller prestanda då spelen blir inte roligare för allt ögon godis.

Har ett ps3 som bara används till netflix och andra film stuff.

Jag är iaf nöjd.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Ingen bekant som har konsolen?
Själv är jag nöjd och responsen som folket gav på julafton var positiv.

Men allt handlar om vad man själv tycker.
Har aldrig gått efter grafik eller prestanda då spelen blir inte roligare för allt ögon godis.

Har ett ps3 som bara används till netflix och andra film stuff.

Jag är iaf nöjd.

Nej, har ingen bekant som har den tyvärr.

Det svåra är att folk skriver att de är nöjda, men aldrig kan sätta fingret på vad det är som gör dem nöjda?

Tack för ditt svar i alla fall.

Visa signatur

Asus 560ti 448 Core @ 950/1900/4400Mhz @ 1.30V , Intel 2500K, Noctua SE2, ASRock Z68 Extreme3, 8GB Vengance 1600MHz, 550 Silencio, 650W 80+ CM, 500GB WD 7200RPM. BenQ 2220HD.

Konsol: Xbox 360 @ 32" 720P Samsung.