Cloudflare släpper egenutvecklat verktyg som stoppar AI-bottar

Permalänk
Melding Plague

Cloudflare släpper egenutvecklat verktyg som stoppar AI-bottar

Vill göra det svårare att träna AI-modeller på webbplatsdata mot sajtägarens vilja.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lycka till med det.. *smh*

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk

Att skydda egendom med informationslapp att ej ta den fungerar fungerar. Jag har testat det på min cykel, jag har en röd postlapp där det står kan du vara så vänlig och sno ej denna cykel.

Nej det blir en katt och råttalek, många sidor vill ha bort bottar av helt andra orsaker än Ai-bottar. Och de har denna störande captcha check eller liknande. Problemet med Ai är att de blir bättre.
En metod är att se på hur mycket data användaren läser, det är liksom inte rimligt att en användare dagligen öppnar varenda tråd på ett forum. Men många forum går att läsa utan användare, då får de se på ipadress men har problem att många delar ip.