Permalänk
Medlem

DHS2K13 Frågror

Ja, jag vet att det är fel tråd men kunde inte posta i den rätta.. -.-

Så jag har tänk åka till DH nu i sommar och jag undrar hur man ska typ gömma datormusen, headset't etc...
Och hur man ska göra om man typ ska gå iväg och kolla på någon monter, LIVE turnering eller käka. Ska man typ tejpa eller andvända buntband för att sätta fast datorn i bordet eller något Tacksam för snabba svar

Permalänk

Har varit där 3 gånger och aldrig gömt något. Det är mest folk med laptops som blir av med dem då de är lätta att ta. Men för att vara säker så prata med dem som sitter nära och fråga dem om de kan hålla lite koll på dina saker

Permalänk
Medlem

Låter ju rätt säkert då, men du hur äre med packning osv. Kan man ha datorn och skärmen etc i en resväska, och isf så vart kan de stå? får ju knappast plats under bordet eller? @Frostyflake #2

Permalänk

Första gången tog jag en kartong som jag slängde när jag kom fram då jag ändå skulle bli hämtad. Men senast så tog jag en stor resväska, du har rätt det får normalt inte plats under borden. Men om du inte åker själv så kan den stå i mellan dig och din kompis. Annars ta en "mjuk väska" som du bara kan slänga in under bordet sen. Datorn går ju alltid att bära i händerna.

Syr för min typ halv bra svenska, :/ har varit vaken lite för länge

Permalänk

Vill bara lägga till att typ var tredje plats är lite större då det är typ 1,5 platser. Har man tur att få den finns gott om plats för både dator och väska på golvet

Permalänk
Medlem

Jag kedjade fast datorn i en pall och buntband på all kringutrustning.

Permalänk

Haha jo så kan man ju också göra

Permalänk
Medlem

Jo det är klart de går att bära den, men inte de bästa om man åker tåg från södra Småland, Kalmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frostyflake:

Första gången tog jag en kartong som jag slängde när jag kom fram då jag ändå skulle bli hämtad. Men senast så tog jag en stor resväska, du har rätt det får normalt inte plats under borden. Men om du inte åker själv så kan den stå i mellan dig och din kompis. Annars ta en "mjuk väska" som du bara kan slänga in under bordet sen. Datorn går ju alltid att bära i händerna.

Syr för min typ halv bra svenska, :/ har varit vaken lite för länge

Det är klart men kanske inte de bästa bära den i händerna om man åker tåg från södra Småland, kalmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av iiGroMyZ:

Det är klart men kanske inte de bästa bära den i händerna om man åker tåg från södra Småland, kalmar

Chassikartongen som följde med? Skulle rekommendera att du åker buss, om du har mycket packning/stort chassi, mycket enklare imo, tåget väntar inte på att du kommer på med allt eller av med allt, du måste upp och ner för massor trappor med sakerna o.s.v
med buss så hjälper chaffisen dig av och på med allt säkert under bussen

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Chassikartongen som följde med? Skulle rekommendera att du åker buss, om du har mycket packning/stort chassi, mycket enklare imo, tåget väntar inte på att du kommer på med allt eller av med allt, du måste upp och ner för massor trappor med sakerna o.s.v
med buss så hjälper chaffisen dig av och på med allt säkert under bussen

Ah, det har du ju rätt i Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cawer:

Jag kedjade fast datorn i en pall och buntband på all kringutrustning.

Hade du pallen på eller under bordet?

Permalänk
Medlem

Förresten vart ska ni sitta? Svara typ D47 eller typ så

Permalänk
Medlem

Hur snabbt brukar biljetterna ta slut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skruit:

Hur snabbt brukar biljetterna ta slut?

Vet inte

Permalänk
Medlem

Skulle ta med mig allt eller gömma det ganska bra.

Har varit med om stölder på varje DH jag varit på. En kompis lämnade allt, blev av med tbordet.
Sen tog någon en hel rad med musmattor.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Skulle ta med mig allt eller gömma det ganska bra.

Har varit med om stölder på varje DH jag varit på. En kompis lämnade allt, blev av med tbordet.
Sen tog någon en hel rad med musmattor.

Man skulle inte kunna lägga ner musen, headset & t-bord i eventuell ryggsäck eller trycka in musen i chassit?

EDIT: Självklart får man då bära runt på väskan

Permalänk
Medlem
Skrivet av iiGroMyZ:

Hade du pallen på eller under bordet?

I!