Permalänk
Medlem

Emulera högre upplösning?

Det kanske låter helt befängt, men finns det nåt program som kan emulera en högre upplösning än den man har, t.ex. från 1024*768 till 1200*1024 genom att helt enkelt förminska all grafik i fönster och så?

Min skärm klarar bara av 60Hz i 1200*1024, villket självklart är oacceptabelt, så finns det nåt sätt att få allt "mindre", som i högre upplösningar, men att fortfarande köra 1024*768?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

FSAA innebär väl en beräkning av hur en högre upplösning skulle se ut, det vill säga en slags kantutjämnare. Men det kanske inte är det du är ute efter?

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk
Hedersmedlem

Det han är efter (tror jag) är att få pixlarna lika små som om han hade högre upplösning.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Altså, jag pratar inte och spel, utan om vanlig "dektop-hantering".. Jag vill helt enkelt att ikonerna, fönstren och allt annat, så som knappar, ska bli mindre, så att man helt enkelt får plats med mer.. Precis som med en högre upplösning.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

det är inte så praktiskt då flera linjer skulle försvinna

Permalänk
Medlem

DPI-inställning under egenskaper för bildksärm/avancerat verkar ha något sånt... men jag orkar inte kolla vad det ger för effekt nu...

Visa signatur

// Martin